Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leasen via Tesla of 3e partij?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal! Ik heb een kleine vraag die ik nog niet eerder beantwoord heb gezien op dit forum.

Ik heb zelf een bestelling geplaatst van een Model Y Performance, wit exterieur en zwart interieur, met trekhaak. (Dit geheel terzijde, want het is niet helemaal relevant voor de vraag 😅). Ter info: Ik ben woonachtig in België.

Ik heb deze bestelling geplaatst in juli, rekening houdend met langere levertijd, aangezien ik begin januari volgend jaar een vennootschap ga oprichten.

Als ik de configuratie opnieuw invoer, en ik kies voor operational lease, 20k km op 48 maanden met winterbanden, dan kom ik uit op €991 per maand. Lijkt me een fair tarief, zeker als ik vergelijk met Leaseplan (laat staan dat ik daar de Performance kan terugvinden in hun onduidelijke oplijsting) of MisterGreen, waar ik voor een vergelijkbare configuratie op €1093,99 uitkom.
  • Zitten er grote verschillen in het rechtstreeks leasen bij Tesla dan wel via MisterGreen? (Ik zie bijv. pechhulp, laadpas bij MisterGreen terwijl ik die ook wel zelf zou kunnen kiezen?)
  • Als je zelf een reservatie hebt geplaatst, en vervolgens rechtstreeks via Tesla leased, word je dan aanzien als "eigenaar" of slechts "bestuurder"? Mijn huidige Model 3 is via Leaseplan gegaan (zonder vooraf een reservatie te hebben geplaatst) en dan ben je 'slechts' bestuurder. Nadeel hiervan is dat je niet bijv. je laadgeschiedenis/laadstatistieken kan zien via de website/app.
  • Bovenstaande vraag, maar dan naar een derde partij: als ik mijn reserveringsnummer doorgeef aan bijv. Leaseplan of MisterGreen, zie ik dan nog steeds niet mijn laadgeschiedenis/laadstatistieken?
  • Tot slot: de bestelling is geplaatst in juli dit jaar. Ik kan bij de Betalingsmethode-tab in mijn bestelling bij "Operationele Lease" enkel kiezen voor "Zelf geregelde financiering". Als ik me niet vergis, kon ik daar in het verleden de partij aanduiden waarmee Tesla zaken deed (momenteel is dat AXUS nv). Best contact opnemen met Tesla omdat ik deze optie niet zie?
Alvast bedankt voor de extra info!
 
ik heb via KBC een renting (toen aanbevolen partner van Tesla). ook eerst privé genomen omdat de vennootschap nog niet was opgericht.
bij de levering was dit wel zo en hebben we verzekering en inschrijving ineens op vennootschap gedaan.
daarna de renting over laten zetten van privé naar vennootschap (is wel 2x kosten).
in dit geval is al de rest wel zelf te regelen (banden, laadas, enz...), maar dat lukt voor mezelf nog wel.
bij de verzekering is ook pechverhelping inbegrepen (in mijn geval).
 
Upvote 0
Het hangt er eerst vanaf of je effectief een operationele renting wil (='leasing') die alle kosten dekt, een financiële renting die enkel de auto dekt (en je lekker zelf nieuwe banden wisselt en onderhoud regelt), een financiering of cash wil aftikken.

Leasing is vaak dat de leasemaatschappij alles regelt vanaf bestelling tot einde lease, en dan moet je inderdaad gaan shoppen bij individuele leasebedrijven. Voor een financiële renting kan je ook terecht bij banken, en naar mijn ervaring zijn die iets goedkoper dan de oplossingen bij Tesla, maar dat moet je zelf testen.
 
Upvote 0