Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leden van de 100.000 km club

This site may earn commission on affiliate links.
Laten maken. En een garantie-aanvraag laten doen door het SeC. Zo is mijn scherm nog hersteld op 90k km.
Tesla heeft tot een half jaar geleden soms wat moeilijk gedaan met 'out of warranty' reparaties. Nu lijkt het erop dat het conformiteitsbeginsel, wettelijk verankerd, ook bij Tesla duidelijk is geworden. Een kapot scherm na twee jaar, maar formeel buiten de garantie van Tesla, zal toch echt door Tesla kosteloos of tegen geringe kosten, moeten worden vervangen.
 
Ook van de partij.

tesla.jpg
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Tesla heeft tot een half jaar geleden soms wat moeilijk gedaan met 'out of warranty' reparaties. Nu lijkt het erop dat het conformiteitsbeginsel, wettelijk verankerd, ook bij Tesla duidelijk is geworden. Een kapot scherm na twee jaar, maar formeel buiten de garantie van Tesla, zal toch echt door Tesla kosteloos of tegen geringe kosten, moeten worden vervangen.
Mijn scherm is dus volledig onder garantie vervangen na 90.000km. Ondertussen is de pomp van mijn koffer ook schoongemaakt, het driehoekvenstertje aan de linker voordeur opnieuw afgedicht (het gekende wind probleem), spiegels losgemaakt en mijn cabin heather onder garantie vervangen.
Het grootste deel onder garantie en een klein deel niet onder garantie, maar dan hebben ze toch nog 75% van de kosten voor zich genomen.

De zij-spiegels had ik graag vervangen gehad omdat ze volledig vastzaten, maar de gekende fix om gratis de elektrisch inklapbare spiegels geïnstalleerd te krijgen was blijkbaar maar korte tijd en enkel in Nederland van toepassing. Die heb ik nu dus van mijn referral credit laten installeren.
 
Heide in je auto, hoe bevalt dat nu? Is dat om extra milieuvriendelijk te zijn? :p
Moest eigen Cabin Heather zijn. Was één van de chicks die op de chick magnet was blijven plakken. Maar ze was aan vervanging toe en ze is onder garantie vervangen door haar goeie vriendin Cabin Deborah. Die zal me de komende tijd wel warm houden...
 
Moest eigen Cabin Heather zijn. Was één van de chicks die op de chick magnet was blijven plakken. Maar ze was aan vervanging toe en ze is onder garantie vervangen door haar goeie vriendin Cabin Deborah. Die zal me de komende tijd wel warm houden...

Jeroen, Katrien leest het forum niet zeker?
Ik heb nog een foto van Cabin Deborah gevonden.
Cabin Deborah.JPG
 
Bij gebrek aan een separate club bij deze vast mijn aanvraag voor de club van 2 ton -;)

We zijn gisteren door de 150.000 gegaan - op ruim 2.000 km van huis in een warm en zonnig Italië ! Na 2 jaar en bijna 11 maanden. 2e accu, en de derde drive train (afgelopen maand gekregen). Laatste 70K km eigenlijk verder geen noemenswaardige dingen gehad.
Nog regelmatig kom ik mensen tegen - ook in NL - die nog niet beseffen dat je met een Tesla EV gewoon lange afstanden kunt rijden (en dan bedoel ik niet direct op Rusland -;). Mensen die hun Tesla zelfs nu nog tijdelijk met de buren wisselen voor een fossiel, want ja we gaan naar het buitenland met vakantie...

Misschien helpt het als er meer gewone verhalen zijn van gewone mensen die gewoon op vakantie naar het zuiden gaan en ook weer terug komen... denk ook dat dat meer aanspreekt dan recordpogingen van X km in een etmaal...

Enjoyed every single km !
it16 - 1 (9).jpg
it16 - 1 (10).jpg
 

Attachments

  • it16 - 1 (10).jpg
    it16 - 1 (10).jpg
    83.9 KB · Views: 55
Al lang geen exclusief clubje meer, maar deze week ook op 6 cijfers overgeschakeld.
100000 dashboard.jpg
Met een dagrit van gemiddeld 115 km, waarvan helft autostrade op CC aan 110 km/u klok ik af op verbruik van 203 Wh/km
100000 tablet.jpg
Met +/- 20 keer lurken aan Superchargers = totale energieverbruik aan zekeringenkast +/- 10 % hoger dan de cijfers in de wagen zelf
100000 zekeringenkast.jpg
Resterend bereik nu typical 375 km
100000 typical.jpg
en (over)rated 468 km
100000 rated.jpg
Merijn zijn lijstje gelijk ook nog maar eens bijgevuld.
 
20160926_180254_resized.jpg


Kleine samevatting:
  • Classic Model S delivered 13/09/2013
  • Very first servicing planned soon (I prefer to say "inspection" as instructed to SeC)
  • Only 3 SeC stops for warranty matters (all before 85.000km)
  • Average energy 204 Wh/km
  • Battery (original) capacity 368km typical
  • Daily 22kW charge to 100% (leaving within 15 minutes of end of charge)
  • Drive Unit changed twice (25.000km, 75.000km)
  • Tires (19" winter and 21" summer) average lifetime : 50.000km per set (with mid-life rotation)
Oh, BTW, 90% of the 40,8 GWh used (plus 5-10% effeciency) was generated from my solar roof. The remaining 10% came from SuC.