Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leden van de 100.000 km club

This site may earn commission on affiliate links.
Mag ik er ook bij? Zojuist de 100.000 er op gezet.

IMG_6163.JPG


En wat is er zoal gebeurd in de twee jaar? (de MS is van medio december 2013).
Inmiddels de derde motor; 1x vanwege de enorme brom, de 2e vanwege een technisch mankement. Laatste vervanging was bij 80.000 km.
Ook het accupack is bij die kilometrage vervangen. Ook naar aanleiding van melding dat er geen power meer was.
Twee onderhoudsbeurten laten geven (gewoon 1x per jaar, met abonnement)
De eerste twee banden gewisseld bij 80.000 km. (sorry)
Na anderhalf jaar hebben ze het complete pano-dak vervangen omdat één rubber compleet gescheurd was.

Gelukkig nooit stilgestaan langs de weg of een beroep hoeven te doen op road-assistance van Tesla.
 
Ik houd wel van lekker doorrijden, maar heel rustig in de bochtjes. Thuis per jaar zo'n 14.000 kWh verbruik (aparte meter) met incidenteel SuC. Weet niet of dat veel of weinig is? In ieder geval lach ik me kapot om de "benzine"rekening, geen bijtelling en geen wegenbelasting. Maar ... Blijft geweldige auto.[emoji106]
 
Voor mij is het net binnen de 2,5 jaar ook zover: "het klokje rond" zeiden we in de tijd van de verbrandingsmotor.

Ooit was dat een echte mijlpaal voor een auto. Voor een Model S kan daar nog wel een nul bij, denk ik.

Key stats:

De vierde drive unit (brom, brom en nog eens brom)
De tweede batterij
Vier panodak reparaties
Meer dan tien bezoekjes aan het SeC in Tilburg voor wissewasjes
Totaal verbruik 20,4 MWh
Irritatie over (software) problemen afgewisseld met echt rijplezier.

Ik neem nooit meer een Tesla die korter dan een jaar op de markt is.

En nu?

Volgende week de X bekijken. Maar ik denk dat het de model 3 wordt en tot die tijd mijn huidige S. Dan meld ik mij ook nog wel voor de 200k club!

038.JPG