Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leden van de 100.000 km club

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_2151.JPG Ook alweer even geleden , maart 2016. Nu op 130.000. Dec 2013 gekocht. Ondertussen zelfs een warme auto na 3 winters in de kou.
 
Hoe vaak dan vind jij... voor een kilometervreter als ik en de in plaats van dalende, STIJGENDE prijzen van onderhoudsbeurten van Tesla? In het begin was het EUR 700 inclusief remblokken en zo, en dat vonden we (veel) te duur. Inmiddels mag je remblokken ook afrekenen, hoewel dat niet vaak hoeft, en zijn de onderhoudsbeurten dus nog duurder geworden.
De speling op de ophanging van je voorwiel had bij de seizoenswissel van de banden opgemerkt kunnen worden. Of je de wissel nu zelf doet of laat doen; voor dergelijke 'inspectiepunten' hoef je niet naar het Tesla SeC. Op die manier heb je vanzelf twee keer per jaar aandacht voor remmen en wielophanging...
 
  • Like
Reactions: FVO
Hoe vaak dan vind jij... voor een kilometervreter als ik en de in plaats van dalende, STIJGENDE prijzen van onderhoudsbeurten van Tesla? In het begin was het EUR 700 inclusief remblokken en zo, en dat vonden we (veel) te duur. Inmiddels mag je remblokken ook afrekenen, hoewel dat niet vaak hoeft, en zijn de onderhoudsbeurten dus nog duurder geworden.
Je hoeft zoals Paulus al zegt niet naar Tesla. De remmen, ophanging en wielen is iets wat elk fatsoenlijk autobedrijf voor je kan controleren.

Gewoon bij Profile/Kwikfit/X langs gaan en even vragen of ze de boel willen controleren. Zelf ook wat vaker de banden bekijken :)

Ik heb nu sinds 55.000km (Gewoon totaal vergeten....) de auto in Rotterdam staan, benieuwd wat er uit komt! Weet wel dat mijn banden allemaal prima in orde zijn, dat controleer ik wel met grote regelmaat evenals de bandenspanning.
 
Planning? Photoshop zal je bedoelen!

Inderdaad. Er kloppen een paar dingen niet:
- 100 km gereden in 8 minuten
- Verbruik since last charge niet gelijk aan verbruik sinds vertrek en toch beide 100 km gereden
- Om 15:25 uur vertrokken en na 8 minuten is het 10:00 uur

Je gaat dan ook aan de rest twijfelen. Misschien nog niet eens 100.000 km gereden en nog lang geen lid van deze club...? :eek:

Wel mooi gephotoshopt! :D
 
Inderdaad. Er kloppen een paar dingen niet:
- 100 km gereden in 8 minuten
- Verbruik since last charge niet gelijk aan verbruik sinds vertrek en toch beide 100 km gereden
- Om 15:25 uur vertrokken en na 8 minuten is het 10:00 uur

Je gaat dan ook aan de rest twijfelen. Misschien nog niet eens 100.000 km gereden en nog lang geen lid van deze club...? :eek:

Wel mooi gephotoshopt! :D
Dat zou @Xfrank nooit overkomen!
 
De speling op de ophanging van je voorwiel had bij de seizoenswissel van de banden opgemerkt kunnen worden. Of je de wissel nu zelf doet of laat doen; voor dergelijke 'inspectiepunten' hoef je niet naar het Tesla SeC. Op die manier heb je vanzelf twee keer per jaar aandacht voor remmen en wielophanging...
De bandenwissel hielp me niet tot voor kort, want ik reed steeds op de standaard all-season Goodyears. Ik controleer de banden regelmatig op hoofdprofielen.
De hoofdprofielen van de bewuste band uit het Autoweek-filmpje hadden nog ruim boven het minimum profiel. Ik heb er daarna dan ook nog gewoon 8.000km mee gereden.
Inderdaad is het wel een goede tip om bij zeer hoge kmstand zoals mijn MS bijvoorbeeld iedere 10.000 of 20.000km bij een regulier autobedrijf het onderstel te laten controleren op dezelfde wijze als bij een APK.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN