Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leden van de 100.000 km club

This site may earn commission on affiliate links.
Mag ik toetreden tot de club met mijn MS?
Hoeveel leden zouden er al zijn?
IMG_4512.jpeg
 
Nog een lid erbij. Deze club zal inmiddels snel groeien denk ik. Normaal vind ik 100.000 KM op een auto niet zo heel bijzonder. Inmiddels al aardig wat auto's over dit punt heen gejaagd. Toch niet eerder een gebruikersgroep gehad waarin je dat meldt... en....100K met een elektrische auto doet de mensen in je omgeving toch verbazen.

Nog steeds naar mijn zin en hoop nog veel jaren met plezier met m'n X te blijven rijden. Groeten vanuit een wintersportgebied in Oostenrijk.
IMG_2563.jpg
 
Nog een lid erbij. Deze club zal inmiddels snel groeien denk ik. Normaal vind ik 100.000 KM op een auto niet zo heel bijzonder. Inmiddels al aardig wat auto's over dit punt heen gejaagd. Toch niet eerder een gebruikersgroep gehad waarin je dat meldt... en....100K met een elektrische auto doet de mensen in je omgeving toch verbazen.

Nog steeds naar mijn zin en hoop nog veel jaren met plezier met m'n X te blijven rijden. Groeten vanuit een wintersportgebied in Oostenrijk.View attachment 492943
Mooi. 100.000km in een Model X, daar zijn er in NL/B nog niet heel veel van.
Wat is je gemiddelde verbruik sinds het begin?
 
Mooi. 100.000km in een Model X, daar zijn er in NL/B nog niet heel veel van.
Wat is je gemiddelde verbruik sinds het begin?
Dat kan ik je helaas niet met alle zekerheid zeggen omdat ik niet een volledige teller heb bijgehouden om te voorkomen dat het "geheugen' volloopt. De laatste 50K zit gemiddeld op 252Wh/km. In dit gemiddelde zit ook Duitse Autobahnen bij. Volgens mij zat de eerste 50K ook ongeveer op dit gemiddelde.
Auto is trouwens van eind september 2017 (voor de kwartaalcijfers)
 
Wow 206wh/km! Dat is heel erg netjes want dat red ik echt niet. Ik rij altijd vmax+3km/h, wat is jouw rijstijl?
@ramonneke: had uw comment nog niet gezien. Veel woon werk-verkeer=50 km/dag met vele sprintjes ( is een 4 vaks baan met veel lichten.. ;-) ) dan 2 maal per jaar naar zuidfrankrijk voor de rest 200 km/week autostrade. Altijd Vmax+0 welteverstaan. Grz Filip
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Vandaag met mijn Model X 90D de mijlpaal van 100.000km bereikt!

De auto werd aan mij in Tilburg afgeleverd op 23 maart 2017, dus op 10 dagen na is hij precies 3 jaar.

IMG_20200313_171747.jpg


Wat kan ik zeggen, na 100.000km?
Nooit meer iets anders dan een EV.
De Model X bevalt prima. Ondanks dat ik te vaak in SeC ben geweest, heeft hij me nooit in de steek gelaten. Ben 3x geweest voor nieuwe assen tegen de shudder bij harde acceleratie. De definitieve fix met nieuwe motor mounts bevalt goed.

Natuurlijk heb ik gele randen in het scherm, maar het enige echte ongemak dat ik 2 weken heb moeten ervaren is dat de bestuurdersdeur niet meer open ging. Is netjes vervangen door nieuwe latches en sindsdien geen problemen.

Voor mijn gezin met 4 kleine kindjes heeft de Model X alle verwachtingen waargemaakt. Wat een heerlijke auto. De 6-zits met "gangpad" is ideaal. Met een bagagebox op de trekhaak kan ook met veel gemak alle bagage mee op vakantie, en de auto rijdt nog steeds zuinig.

Met een gemiddelde van 229 Wh/km heeft de X na 100.000km laten zien op 20" banden zuinig te kunnen rijden en een goede range te bieden.

Bij 100% lading geeft hij momenteel 365km range aan. Dat was nieuw 397, als ik me goed herinner. Dat is een degradatie van 8%. 77.4 kW geeft ScanMyTesla aan voor Nominal Full Pack. Na 100.000km is dat best acceptabel.

Nog steeds is mijn Model X een bezienswaardigheid. Heel leuk, soms vervelend als je even geen zin hebt in een gesprekje.

Enige minpunt aan de auto vind ik het bandenlawaai. De wielkasten lijken totaal geen geluidsisolatie te hebben. Voor een auto van 125.000 euro is dat wel teleurstellend en doet zeker af aan de premiumervaring. Onder de 50 km/u is het uiteraard wel een heerlijk stille EV.

What's next? Ik hoop nog jaren in deze auto te blijven rijden. Ik doe waarschijnlijk een upgrade naar MCU2, zodat zoomen en draggen van de navigatie weer prettig wordt.

De Tesla Model Y is besteld, die wordt van mijn vrouw. Ben heel benieuwd of we dan voor vakanties gaan kiezen voor de X (veel ruimte!) of voor de Y (veel range!).

Tot die tijd geniet ik iedere dag nog van de Model X. Op naar de volgende 100.000km.
 
Last edited:
Mooie cijfers. Bij hoeveel km is een Tesla echt versleten (gemiddeld gezien)?
Wie zal het zeggen: De miljoen km tesla rijdt al enige tijd rond. Wat je regelmatig in dit forum leest (vooral bij de 85kWh) is dat als de batterij meer dan een bepaalde hoeveelheid km's heeft gelopen of het aantal kWh met supercharger, Vooral de laadsnelheid een beperking is, Daarnaast ook nog eens hoeveel km je nog uit de batterij kan halen.

Met andere woorden hoe bepaal je dat een Tesla echt versleten is?
 
Helemaal dit draadje gemist.

Inmiddels op 129000km met 'm 2017 Model X.

Qua versleten vergelijk ik het met mijn BMW Z4 waar ik vanaf 60.000km al ernstige elektrische problemen kreeg met de motor en na talloze reparaties 'm iets voorbij 100.000km van de hand deed, of de Audi die ik tevoren had die bij 90.000km olie en koelwater lekte, en bij 120.000km een vastgelopen versnellingsbak had.

Daarentegen loopt mijn Model X als een zonnetje, met als enige gebrek dat een draagarm vooraan al tweemaal vervangen is geweest. Interieur ziet er nog altijd feilloos uit, hoewel ik voor het witte interieur had gekozen. Exterieur valt ook reuze mee, maar velgschade en enkele sporen van steenslag zijn natuurlijk niet te ontkennen.

Voor zover er geen ommekeer in betrouwbaarheid is, voorzie ik eigenlijk om de komende 2 jaren nog niet te wisselen en zeker de 200000km aan te tikken. Ik heb in 2017 ook de FSD gekocht, en zou zeker en vast ook de moeite doen om de MCU1 te laten vervangen als dat mogelijk wordt.