TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Leden van de 300.000 km club

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Marius, Apr 1, 2017.

1. michelh

michelh Member

Hmm, welk draadje? Niet om te janken, ook niet positief, en schijnbaar een 300.000+ issue. Dus maar hier:

Mijn subframe blijkt afgebroken (het aluminium frame dat de elektromotor op z’n plek houdt). Volgens SeC een zeldzaamheid, recent ook bij een andere 300.000+. Van invloed lijkt de ‘creep’ functie: het subframe krijgt het dan nogal voor de kiezen wanneer je de S in achteruit zet.

Tja, wat nu? Wachten op een nieuw subframe (= loaner) of een goede aluminium lasser zoeken?

2. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Hangt er vanaf wie de rekening betaalt. Gezien de hoge km stand waarschijnlijk jij.
    Belangrijk is of het frame met een spuitgietprocedé is gemaakt. Dan is lassen sowieso heel moeilijk.

Als je het zelf moet betalen zou ik een offerte aan Tesla vragen. Als dat exorbitant uitpakt, dan een goede aluminium lasser zoeken. Ik ken er wel een paar.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC