Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leden van de 300.000 km club

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm, welk draadje? Niet om te janken, ook niet positief, en schijnbaar een 300.000+ issue. Dus maar hier:

Mijn subframe blijkt afgebroken (het aluminium frame dat de elektromotor op z’n plek houdt). Volgens SeC een zeldzaamheid, recent ook bij een andere 300.000+. Van invloed lijkt de ‘creep’ functie: het subframe krijgt het dan nogal voor de kiezen wanneer je de S in achteruit zet.

Tja, wat nu? Wachten op een nieuw subframe (= loaner) of een goede aluminium lasser zoeken?
 
Hmm, welk draadje? Niet om te janken, ook niet positief, en schijnbaar een 300.000+ issue. Dus maar hier:

Mijn subframe blijkt afgebroken (het aluminium frame dat de elektromotor op z’n plek houdt). Volgens SeC een zeldzaamheid, recent ook bij een andere 300.000+. Van invloed lijkt de ‘creep’ functie: het subframe krijgt het dan nogal voor de kiezen wanneer je de S in achteruit zet.

Tja, wat nu? Wachten op een nieuw subframe (= loaner) of een goede aluminium lasser zoeken?
Hangt er vanaf wie de rekening betaalt. Gezien de hoge km stand waarschijnlijk jij.
Belangrijk is of het frame met een spuitgietprocedé is gemaakt. Dan is lassen sowieso heel moeilijk.

Als je het zelf moet betalen zou ik een offerte aan Tesla vragen. Als dat exorbitant uitpakt, dan een goede aluminium lasser zoeken. Ik ken er wel een paar.
 
Met de komst van de 3 blijft de S nu meer op stal, maar toch :
 

Attachments

  • IMG_20200214_094331.jpg
    IMG_20200214_094331.jpg
    263.3 KB · Views: 85
Netjes!
Heb je ook wat data over hoe oud de auto is en het gemiddelde verbruik in die periode?
Hi Frank,

In mijn signature staat al dat hij van 2013 is en gemiddeld verbruik ‘all over’ is 205 Wh/km.
In de winter en tijdens sportieve ritjes >205 Wh/km maar nu de lente (lees zomertemperaturen) er weer is is het verbruik vaak minder dan het boekje aangeeft, dus <189 Wh/km.