Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Legoland Duitsland

This site may earn commission on affiliate links.
Goede middag allemaal.
Mijn eerste "road trip" zit er aan te komen, volgend weekend trekken we naar Legoland Duitsland, met de Tesla ;-).

Wil mijn route even in de groep gooien, gezien er hier al heel wat ervaren rotten rond rijden, en het (zeker de eerste keer) toch altijd een beetje spannend is.

Hier de route.
Tips en tricks zijn welgekomen!

PS: die eerste stop in Urmond na amper 100km is een "optionele", en ook wel eentje om de stress er uit te houden. Laat me ook toe om in Duitsland de paardjes te kunnen loslaten ;-). We zien wel.
PPS: die laatste doorsteek naar de SuC in Jettingen-Scheppach is om de terugtocht aan te vangen in omgekeerde richting. Dit indien ik ter plaatste niet zou kunnen bijladen om het terug tot bij de SuC van Satteldorf te geraken.
 
Goede middag allemaal.
Mijn eerste "road trip" zit er aan te komen, volgend weekend trekken we naar Legoland Duitsland, met de Tesla ;-).

Wil mijn route even in de groep gooien, gezien er hier al heel wat ervaren rotten rond rijden, en het (zeker de eerste keer) toch altijd een beetje spannend is.

Hier de route.
Tips en tricks zijn welgekomen!

PS: die eerste stop in Urmond na amper 100km is een "optionele", en ook wel eentje om de stress er uit te houden. Laat me ook toe om in Duitsland de paardjes te kunnen loslaten ;-). We zien wel.
PPS: die laatste doorsteek naar de SuC in Jettingen-Scheppach is om de terugtocht aan te vangen in omgekeerde richting. Dit indien ik ter plaatste niet zou kunnen bijladen om het terug tot bij de SuC van Satteldorf te geraken.
Je kunt ook vol vertrekken en 1x laden in Metz en 1x in Bad Rappenau. Nadeel is dat je langer moet laden. Metz is niet leuk, slechts 1 Charger met 2 stalls op het parkeerterrein bij een grote Supermarkt. Bad Rappenau heeft wel 4 SuC's/8 stalls met een leuk terras en aardig restaurant. Kun je ook voor de terugweg overwegen voor als je meer moed verzameld hebt. Heb ik ook gedaan toen ik naar Zwitserland ben geweest. Ik sta nog steeds versteld hoe nauwkeurig je je bereik met je rechtervoet kunt managen. Iets langzamer rijden geeft al gauw een hoop extra bereik.
 
Leuk idee. Maar daar geraken lijkt me niet simpel.
D voor een eerste lange trip lijkt me een makkelijkere keuze ;-).

Mijn eerste lange trip met de MS was naar Kopenhagen via Hamburg en Middelfart. Daar is werkelijk niets spannends aan! Alleen Hamburg is een onzekere factor wegens slechts 2 stallen en beperkt vermogen. Maar laden kun je daar prima, het duurt hooguit iets langer (áls je pech hebt).
 
Wauw. Simpelweg wauw!
Duitsland doorkruisen met om de 200 km een SuC, is een zaaaaaaligheid.
300 km typical op de teller zetten gebeurd onder de 30', en dankzij de 2368 wegwerkzaamheden geraakt de batterij niet oververhit.
Maar alles daar tussen kan flink "löse gehen".
Wauw!
Super ontspannen gevoel om zo te kunnen 'trippen'.