Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

lekke band .... en nu?

This site may earn commission on affiliate links.
maar hier even proberen, sta op de A1 met een lekke band, groot gat erin, hang in de wacht bij tesla, iemand een idee of dit zin heeft of dat Tesla hier überhaupt gaat helpen?

Ik denk dat je beter de ANWB kan bellen of een vriend/familielid die beschikt over een Tesla wiel.
Het is dat ik niet echt in de buurt van de A1 woon anders had ik wel een wiel langs willen brengen zodat je iig weer kan rijden.
Misschien dat iemand anders wel in de buurt woon en wellicht dat je kan aangeven ter hoogte van waar je op de A1 staat, de A1 is best lang... ;)
 
Ik denk dat je beter de ANWB kan bellen of een vriend/familielid die beschikt over een Tesla wiel.
Het is dat ik niet echt in de buurt van de A1 woon anders had ik wel een wiel langs willen brengen zodat je iig weer kan rijden.
Misschien dat iemand anders wel in de buurt woon en wellicht dat je kan aangeven ter hoogte van waar je op de A1 staat, de A1 is best lang... ;)
Dat is heel aardig van je, helaas ken ik niemand met een Tesla ;-( .
Heb net de road assistance tepakkez gekregen ze zeggen dat ze binnen een uur iemand met een nieuw wiel hier hebben. Soms is het lastig om Tesla te pakken te krijgen maar nu ben ik blij met ze. Ik sta tussen Apeldoorn en Deventer. Kon nog net voor de weg opbreking de vluchtstrook opduiken. Is linke soep hier met voorbij razende vrachtwagens. de rode kruizen hebben ze maar niet aangezet ;-(
 
Dat is heel aardig van je, helaas ken ik niemand met een Tesla ;-( .
Heb net de road assistance tepakkez gekregen ze zeggen dat ze binnen een uur iemand met een nieuw wiel hier hebben. Soms is het lastig om Tesla te pakken te krijgen maar nu ben ik blij met ze. Ik sta tussen Apeldoorn en Deventer. Kon nog net voor de weg opbreking de vluchtstrook opduiken. Is linke soep hier met voorbij razende vrachtwagens. de rode kruizen hebben ze maar niet aangezet ;-(

Oke binnen een uur is denk ik heel redelijk, dat ga ik niet redden ;)
Volgens mij moet je officieel nu achter de vangrails met je gele hesje aan (in de regen?) wachten op de hulp...
 
IMG_2558.jpg
C9CD3D50-6F65-4293-A37A-0D5738FD7AC2.jpeg
 
Nog een algemene tip voor als je bent gestrand met een MS met kapotte band: als je de wegenwacht o.i.d. belt kun je ze ook vragen om een velg 19" voor een BMW (5x120) met band. De kans dat ze die hebben i.p.v. een Tesla-velg is een stuk groter en die BMW-velg past 99% zeker ook (alleen niet als dat een heel brede velg is zoals 10J of zo, een 8J is gebruikelijker en dat is ook de Tesla-uitvoering).
 
  • Informative
Reactions: pvh and DeHakkelaar
Nog een algemene tip voor als je bent gestrand met een MS met kapotte band: als je de wegenwacht o.i.d. belt kun je ze ook vragen om een velg 19" voor een BMW (5x120) met band. De kans dat ze die hebben i.p.v. een Tesla-velg is een stuk groter en die BMW-velg past 99% zeker ook (alleen niet als dat een heel brede velg is zoals 10J of zo, een 8J is gebruikelijker en dat is ook de Tesla-uitvoering).

Als de ET waarde niet al te apart is past 10J ook hoor, zeker achter.
 
Ja, dat klopt DeHakkelaar, maar het gaat om een 'noodwiel', de kans dat dat zo'n heel brede is is maar klein. En voor de gemiddelde niet-technische Teslarijder lijkt het dan wellicht toch moeilijker dan het is.

Een noodwiel zal vaak geen 10J zijn inderdaad, maar omdat jij aangaf dat het niet zou passen.
Het zou natuurlijk zonde zijn als je de ANWB afzegt wanneer zij aangeven alleen een 10J noodwiel te hebben liggen ;)
 
Voor wat het waard is... Met pech op de snelweg mag je 112 bellen. Dan komt rijkswaterstaat die sleept je in ieder geval naar een veilige plek en ook vast wel naar een bandenboer in de buurt en kost niets. Bijkomstig voordeel is dat je dan ook de rode kruizen krijgt.

Ik had nog zitten denken om 112 te bellen maar je hoort altijd dat het alleen voor echte noodgevallen is dus maar niet gedaan.
Ik heb zelf Rijkswaterstaat gebeld om de kruizen aan te zetten, duurde ca. 5 minuten.
Uiteindelijk heeft een sleepdienst mij zien staan en heeft mij naar een parkeerplaats gesleept, hij vertelde ook dat je 112 moest bellen, dan ben je binnen max 20 minuten weg van de snelweg. Weet ik dat voor de volgende keer, 112 ook voor dit soort zaken.
Ondertussen was ook de bergingsdienst vanuit Didam met een velg gekomen, dit is standaard service vanuit Tesla voor de S en de X vertelde hij. Hij had 3 velgen / banden bij zich, verschillende maten.
Tesla medewerker heeft nog 3 keer gebeld of alles goed geregeld was. Heb een loanercontractje per mail gekregen voor de velg, deze velg moet na 3 dagen ingeleverd worden bij de euromaster waar ze je kapotte band naar toe hebben gebracht. Kosten: 0 euro voor deze service. Moet je door tesla weggesleept worden dan is dit ook service to 80km gemeten vanaf de plaats waar je opgepikt wordt tot het adres waar ze je auto droppen.
Uiteraard betaal je wel voor de band. In mijn geval 282,- . Repareren kon niet natuurlijk maar dat mag ook in geen geval van Tesla, ook mag bij het vervangen van een band maximaal 3 mm verschil in profiel zitten tussen een linker en een rechter band. Dus als je pech hebt moet je gelijk twee banden vervangen. Ik had slechts 1,5mm verschil dus mijn totale kosten voor dit “uitje” zijn beperkt gebleven tot 282,- incl btw.

Nogmaals ik vind het echt een super service van Tesla, bergings bedrijf Didam, euromaster Zevenaar en Rijkswaterstaat.