Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

lekke band .... en nu?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had ook een schroef tussen het profiel van de band in. Proppensetje gekocht maar het was een hele klus, inderdaad heel veel kracht.

Vandaag de nieuwe winterbanden erop bij Euromaster en gevraagd of zij de zomerband wilde repareren (prop eruit en hun eigen ding erin) maar dat doen ze niet, mag niet van Tesla omdat de banden zo'n hoge spanning hebben. Bovendien zit de schuimlaag in de weg (dat was ook de reden waarom ik zoveel moeite moest doen, die prop laat zich niet door die schuimlaag drukken). Oh ja andere filialen doen het misschien wel maar wij niet. Sta je dan....

Nu van de zomer maar de banden door een ander filiaal laten wisselen en hopen dat die wel een Tesla band plakken.
Laat de prop gewoon zitten. Ik rij er al 2 jaar mee.
 
Ik had ook een schroef tussen het profiel van de band in. Proppensetje gekocht maar het was een hele klus, inderdaad heel veel kracht.

Vandaag de nieuwe winterbanden erop bij Euromaster en gevraagd of zij de zomerband wilde repareren (prop eruit en hun eigen ding erin) maar dat doen ze niet, mag niet van Tesla omdat de banden zo'n hoge spanning hebben. Bovendien zit de schuimlaag in de weg (dat was ook de reden waarom ik zoveel moeite moest doen, die prop laat zich niet door die schuimlaag drukken). Oh ja andere filialen doen het misschien wel maar wij niet. Sta je dan....

Nu van de zomer maar de banden door een ander filiaal laten wisselen en hopen dat die wel een Tesla band plakken.
Dus je neemt een bewust risico nadat duidelijk is aangegeven waarom de prop niet mag in dit type band?:eek:
Ik zou voor dat geld geen risico nemen, de aanschaf van de auto kost al veel geld dus de prijs van de band kan er dan ook wel vanaf denk ik.
 
Ik had ook een schroef tussen het profiel van de band in. Proppensetje gekocht maar het was een hele klus, inderdaad heel veel kracht.

Vandaag de nieuwe winterbanden erop bij Euromaster en gevraagd of zij de zomerband wilde repareren (prop eruit en hun eigen ding erin) maar dat doen ze niet, mag niet van Tesla omdat de banden zo'n hoge spanning hebben. Bovendien zit de schuimlaag in de weg (dat was ook de reden waarom ik zoveel moeite moest doen, die prop laat zich niet door die schuimlaag drukken). Oh ja andere filialen doen het misschien wel maar wij niet. Sta je dan....

Nu van de zomer maar de banden door een ander filiaal laten wisselen en hopen dat die wel een Tesla band plakken.

Heb 't vorige winter 2 keer gehad dat er 'n schroef in de band zat.
Beiden keren gelukkig redelijk om de hoek bij mijn 'dorpsgarage'.
Wat ze daar doen is met een accuboor en klein boortje het gat iets groter boren, dan snel de prop erin.
Komt natuurlijk ook bestg wel wat handigheid en snelheid bij kijken om 't in een keer goed te doen.
 
Heb 't vorige winter 2 keer gehad dat er 'n schroef in de band zat.
Beiden keren gelukkig redelijk om de hoek bij mijn 'dorpsgarage'.
Wat ze daar doen is met een accuboor en klein boortje het gat iets groter boren, dan snel de prop erin.
Komt natuurlijk ook bestg wel wat handigheid en snelheid bij kijken om 't in een keer goed te doen.
Ik had jaren geleden ook een schroef in een band waar zo’n morsige Franse garagiste heel behendig een prop ingedaan heeft. Maar die ging na verloop van tijd toch lekken, dus heb ik alsnog een nieuwe band eronder moeten leggen.
 
  • Funny
Reactions: ERvee
Prop in een band met schuimlaag is lastig inderdaad. De band moet er dan vanaf, schuimlaag weggehaald worden bij de plek v/d prop. Dan de prop er in en schuim weer terugplakken. Dat maakt het arbeidsintensief, maar het kan wel. Als je band al vrijwel op is zou ik dan eerder twee nieuwe banden plaatsen. Ik vond zo'n schuimband wel iets stiller, maar geen €400 waard. Ik zie wel vaker dat er onder een Tesla "gewone" banden zitten en dan is een prop volgens mij geen enkel probleem.
 
Prop in een band met schuimlaag is lastig inderdaad. De band moet er dan vanaf, schuimlaag weggehaald worden bij de plek v/d prop. Dan de prop er in en schuim weer terugplakken. Dat maakt het arbeidsintensief, maar het kan wel. Als je band al vrijwel op is zou ik dan eerder twee nieuwe banden plaatsen. Ik vond zo'n schuimband wel iets stiller, maar geen €400 waard. Ik zie wel vaker dat er onder een Tesla "gewone" banden zitten en dan is een prop volgens mij geen enkel probleem.
Al 2 keer een prop gestoken terwijl de band nog op het wiel zat en het wiel nog op de wagen. Zowel door pechverhelping als door mijzelf. De priem die het gat schoon maakt gaat gewoon in de schuimlaag en de naald met prop gaat niet zo heel diep, de schuimlaag wordt niet erg verstoord.
 
Al 2 keer een prop gestoken terwijl de band nog op het wiel zat en het wiel nog op de wagen. Zowel door pechverhelping als door mijzelf. De priem die het gat schoon maakt gaat gewoon in de schuimlaag en de naald met prop gaat niet zo heel diep, de schuimlaag wordt niet erg verstoord.
Ik heb de informatie van mijn bandenboer (die overigens geen Tesla-fan is, dus wellicht wat biased). Ik kan me voorstellen dat die prop normaal achter de band makkelijker kan uitzetten dan als er foam zit. Wellicht daat het vaak goed gaat, maar dat het soms ook niet werkt. Maar puur speculatie van mijn kant. In mijn auto heb ik overigens ook geen reserveband liggen, maar een compressor en een pluggenset. Lijkt me betrouwbaarder dan je band volpurren...
 
  • Like
Reactions: Phil V