You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mijn vader was carrosseriehersteller. Ik heb veel aan Mercedessen van begin de jaren 70 gewerkt. Dan leer je wel met gevoel werken, te stoppen als de bout dreigt te breken, WD40 te gebruiken en de tijd zijn werk te laten doen.
Ze kwamen dan binnen omdat ze in de keuring afgekeurd waren wegens roestvorming. Mijn vader nam dan het tapijt weg onder de pedalen en sloeg met zijn vuist dwars door de vloer. Gigantische afgang voor een MB-eigenaar.
Dan moesten we er heel voorzichtig nieuwe platen onder lassen. Lassen kon pas in stukjes van 1 cm tegelijk. Daarna moest de plaat eerst afkoelen. Als je langer laste viel de bestaande plaat er gewoon door de hitte af en kon je opnieuw beginnen oplassen.
Dat waren nog eens tijden.
Mijn vader moest ons nu bezig zien. Van die periode natuurlijk geen illustratie voorhanden, maar ik vond toch wat recenter filmpjes. Zo zie je maar dat classic auto ook zijn mindere tijden gehad heeft. Zelfs MB.
Mijn raceauto een Ligier JS49 heeft een "standaard" Honda motor van 230 pk en een +- 200 Nm koppel.
Niet te vergelijken met een Tesla, welke zwaar is en veel koppel.
Mijn raceauto een Ligier JS49 heeft een "standaard" Honda motor van 230 pk en een +- 200 Nm koppel.
Niet te vergelijken met een Tesla, welke zwaar is en veel koppel.
#off-topic Ik zie de periode van de W123 juist als de hoogtijdagen van Mercedes-Benz: tip top engineering met een reeks oerdegelijke motoren en een relatief veilige carrosserie waarvan alles eenvoudig vervangbaar en te lassen was.
Mijn eerste W123 voorbij 1.000.000 km getrapt, mijn laatste afgelopen zomer verkocht. Gaatjes onder het tapijt vond ik persoonlijk wel praktisch: zo kon het water dat door het schuifdak lekte gemakkelijker weglopen...