Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lekke band? Na twee weken, 1200km

This site may earn commission on affiliate links.

Lt. J. Dangle

⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
Aug 21, 2019
40
11
Earth
♂️

Vandaag opnieuw de linker voorband opgepompt, er zat nog 1,7 bar in. De rest was netjes 2,7. Elke dag gaat er een paar tienden uit.

Gewoon een lekke band? Zit misschien ergens iets niet goed (ventiel)?

Maandag maar bellen met leasemaatschappij.
 
♂️

Vandaag opnieuw de linker voorband opgepompt, er zat nog 1,7 bar in. De rest was netjes 2,7. Elke dag gaat er een paar tienden uit.

Gewoon een lekke band? Zit misschien ergens iets niet goed (ventiel)?

Maandag maar bellen met leasemaatschappij.

Waarschijnlijk een schroef oid in het loopvlak. Plakken mbv een paraplu is dan vaak een prima oplossing.
 
  • Like
Reactions: Lt. J. Dangle
Profile weigerde bij mij om mijn band te repareren. "Oh, een Tesla. Dat mogen wij niet van Tesla." Pas de vierde bandenboer wilde mijn band repareren. Maar toen lag er al lang een nieuwe op.
Dat heb ik ook gehad met Euromaster. Duidelijk gemaakt dat de auto van mij is en niet van Tesla, dat het dus ook aan mij is om te bepalen hoe een lekke band hersteld wordt.

Had geen nut. Voor alle duidelijkheid: ze plakten wel banden, maar niet bij Tesla’s....
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Dat heb ik ook gehad met Euromaster. Duidelijk gemaakt dat de auto van mij is en niet van Tesla, dat het dus ook aan mij is om te bepalen hoe een lekke band hersteld wordt.

Had geen nut. Voor alle duidelijkheid: ze plakten wel banden, maar niet bij Tesla’s....

Bizar dat een bandenboer zijn oren daarnaar laat hangen als het om banden gaat.
 
  • Like
Reactions: Flaker
Waarom niet bij Tesla’s?
Bij mij zeiden ze "dat het niet mocht van Tesla". Heb nog aangegeven dat de auto van mij was en niet van Tesla. Toen begonnen zo over "aansprakelijk worden gesteld door Tesla". Maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Want waarvoor zou Tesla de bandenboer aansprakelijk moeten stellen? Maar goed, daar koop je niets voor, want als ze het niet willen, dan willen ze het niet.

Praktisch 'probleem' is dat er een strook schuim in de binnenkant van de band geplakt is, en die moet je weg halen, alvorens de band van binnenuit te kunnen plakken. Daarna moet je die strook weer 'terugplakken'. Het lijkt er op dat sommigen dat spannend vinden.

upload_2019-10-14_8-14-51.png
 
Kwikfit?

Dan zou ik zelf liever betalen en naar een fatsoenlijke zaak gaan, maar ok...

Scheelt echt heel erg per vestiging.
Ik mag kiezen, Kwikit, Euromaster of Profile...

De ene Kwikfit zal ik nooit naartoe gaan, maar een andere vestiging zeker wel...
Zelfs in dezelfde stad is het een wereld van verschil!

Zoetermeer Leeuwenhoeklaan, zal ik nooit een afspraak maken.
Zoetermeer Lansinghageweg daarentegen. Altijd top behandeld, aardige medewerkers, die meedenken en hun best doen.

Euromaster in Zoetermeer ook wel tevreden over, al merk je daar soms dat ze genoeg klanten hebben en wat minder "hun best" doen voor je.

Het lastige is altijd wel dat je bij de eerste bandenwissel bepaalt welke partij je voor de rest van de looptijd terugkomt. Want je oude banden liggen daar opgeslagen. Vestigingen kun je wel wisselen, maar niet meer van Kwikfit naar Euromaster of terug...
 
Bij mij zeiden ze "dat het niet mocht van Tesla". Heb nog aangegeven dat de auto van mij was en niet van Tesla. Toen begonnen zo over "aansprakelijk worden gesteld door Tesla". Maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Want waarvoor zou Tesla de bandenboer aansprakelijk moeten stellen? Maar goed, daar koop je niets voor, want als ze het niet willen, dan willen ze het niet.

Praktisch 'probleem' is dat er een strook schuim in de binnenkant van de band geplakt is, en die moet je weg halen, alvorens de band van binnenuit te kunnen plakken. Daarna moet je die strook weer 'terugplakken'. Het lijkt er op dat sommigen dat spannend vinden.

View attachment 465824

Wat is dat voor een band dan? Wordt dit door Tesla achteraf in de banden geplakt, of zijn het een speciaal type banden?

Wat is de reden voor het schuim?
 
Bij mij zeiden ze "dat het niet mocht van Tesla". Heb nog aangegeven dat de auto van mij was en niet van Tesla. Toen begonnen zo over "aansprakelijk worden gesteld door Tesla". Maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Want waarvoor zou Tesla de bandenboer aansprakelijk moeten stellen? Maar goed, daar koop je niets voor, want als ze het niet willen, dan willen ze het niet.

Praktisch 'probleem' is dat er een strook schuim in de binnenkant van de band geplakt is, en die moet je weg halen, alvorens de band van binnenuit te kunnen plakken. Daarna moet je die strook weer 'terugplakken'. Het lijkt er op dat sommigen dat spannend vinden.

View attachment 465824
Wat een bullshit.

Vanochtend bij Profile Tyrecenter geweest. Repareren was geen probleem, ook niet bij Tesla. Ik zei dat ik verhalen hoorde dat in geval van een Tesla nog wel eens lastig zou kunnen zijn een band te repareren met een prop. De mevrouw gaf aan dat er geen prop wordt gebruikt maar dat de band "van binnenuit wordt gerepareerd" en dat dat ook gewoon bij een Tesla kan. €30.-