Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

lekke band

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allen, heb een schroef in m'n band die langzaam leeg loopt (duurt zeker 2 weken). Even langs kwikfit gereden, die kunnen em niet repareren ivm de plek van de schroef. Maar ik vroeg me toen af, zit er bij een nieuwe tesla (gekocht in september) toevallig een garantie op de banden? Ga ze morgen wel even bellen maar wellicht heeft iemand al ervaring hier mee.

groeten,

Cor
 
Hoi allen, heb een schroef in m'n band die langzaam leeg loopt (duurt zeker 2 weken). Even langs kwikfit gereden, die kunnen em niet repareren ivm de plek van de schroef. Maar ik vroeg me toen af, zit er bij een nieuwe tesla (gekocht in september) toevallig een garantie op de banden? Ga ze morgen wel even bellen maar wellicht heeft iemand al ervaring hier mee.

groeten,

Cor
Dag Cor,

Ik kan me niet voorstellen dat er een autofabrikant is die garantie geeft op een schroef in een band. Dat ligt buiten hun invloedsfeer en zegt ook niets over de kwaliteit van de band zelf.

Gr. Elbert

Edit: ondanks het feit dat je band heel langzaam leegloopt kun je er beter niet te lang mee rondrijden (meer kans op schade van band) Mijn ervaring is dat bepaalde "bandenboeren" al snel zeggen dat een relatief goedkope "prop" niet mogelijk is terwijl dat in veel gevallen wel kan. Post desnoods een foto van de band+schroef op het forum -> dan kunnen bepaalde leden wel zeggen of het sterk af te raden is of eventueel toch overwogen kan worden.
 
Last edited:
Ben benieuwd waarom ze het niet konden repareren? Ik had er ook een schroef in en de band liep welliswaar niet leeg. maar repareren was geen punt. De schroef zat tussen de openstaande rubber randen. Nog een second opinion geprobeerd?
 
Ben benieuwd waarom ze het niet konden repareren? Ik had er ook een schroef in en de band liep welliswaar niet leeg. maar repareren was geen punt. De schroef zat tussen de openstaande rubber randen. Nog een second opinion geprobeerd?
Enkel de midden van je loopvlak kan je nog herstellen. Zit het tegen de ronding naar de zijkant aan of verder naar de zijkant, dan kan het niet meer veilig hersteld worden.
 
Heb ook last van zeeeeer langzaam leeglopende band sinds een tijdje.
Als je de oorzaak vindt in het loopvlak kan hij hersteld worden. Indien je niets vindt, eens goed op het ventiel duwen om wat lucht te laten ontsnappen en dan weer op spanning brengen. Soms sluit het ventiel niet goed aan en kan dat zo verholpen worden. Al twee keer voor gehad.
Kan gecheckt worden met wat zeepsop. Een flinke scheut dreft in een glas water, goed bevochtigen en na een half uurtje nog eens gaan kijken. Als je belletjes krijgt weet je hoe laat het is.
 
  • Informative
Reactions: Stream
Ik heb nog een noobie vraag: Voor op reis heb ik een bandenvulmiddel-fles. Bij klein lek zou dat moeten/kunnen werken. Maarrrr... daarna heb je een compressortje nodig en die werken altijd op 12V sigaretten aansteker. Vlgs mij bestaat er geen met een USB aansluiting, ook omdat dat 5V is.
Iemand een slim alternatief?
 
Iemand een slim alternatief?

Ik heb deze gekocht en toevallig gisteren met succes en zonder moeite kunnen uittesten op de wagen van mijn dochter.


In combinatie met deze:


Liggen nu permanent in mijn trunk. Ongelooflijk hoe vaak de compressor al van pas gekomen is in de 3 maand dat ik hem heb. Fietsen, ballen, hobbelpaardje, zomerbandenwissel...

Kan wellicht goedkoper als je wat zoekt.
 
Last edited:
Ik heb nog een noobie vraag: Voor op reis heb ik een bandenvulmiddel-fles. Bij klein lek zou dat moeten/kunnen werken. Maarrrr... daarna heb je een compressortje nodig en die werken altijd op 12V sigaretten aansteker. Vlgs mij bestaat er geen met een USB aansluiting, ook omdat dat 5V is.
Iemand een slim alternatief?

Er zit een 12V aansluiting in je armsteun verstopt ;)
En een bandenvulmiddel-fles zou ik niet in elke situatie aanraden -> officieel kun je de band daarna vervangen (lees de gebruiksaanwijzing maar eens)

Een reparatiesetje incl. 12Volt compressor lijkt me verstandiger. bijvoorbeeld:
HBM 57 Delige Bandenreparatieset
 
Recent lekke band gehad; verhaal was dat reparatie wel kon (goedkope optie; wat meest mensen willen en ook leasemaatschappijen), maar veel originele tesla banden hebben een speciale vulling voor minder geluid en als je lek herstelt moet je deze vulling kapotsnijden en verliest daarmee geluidsdempende functie. Mij maakte het niet omdat beide opties vergoed werden….