Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

lekke band

Wyps

Member
Mar 22, 2021
25
8
dordrecht
Ik heb nog een noobie vraag: Voor op reis heb ik een bandenvulmiddel-fles. Bij klein lek zou dat moeten/kunnen werken. Maarrrr... daarna heb je een compressortje nodig en die werken altijd op 12V sigaretten aansteker. Vlgs mij bestaat er geen met een USB aansluiting, ook omdat dat 5V is.
Iemand een slim alternatief?
superdomme vraag, kan 'm niet meer deleten vlgs mij. De M3 blijkt toch een sigaretten aansteker te hebben. Oeffff...

Ger356

Member
Feb 15, 2018
734
475
Haarlem, The Netherlands
banden hebben een speciale vulling voor minder geluid en als je lek herstelt moet je deze vulling kapotsnijden en verliest daarmee geluidsdempende functie.

Daar ontbreken wat woorden: verliest daarmee de geluidsdempende werking voor een heel klein deel. Ze snijden echt niet de hele foam uit de band, maar alleen een plek rond het lek. Bij mij was dat ongeveer 10 bij 10 cm voldoende voor de plakker aan de binnenkant. Geen verschil in geluid te merken. Maar geluid is een subjectieve beleving.

Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten

michelh

Active Member
Jan 22, 2018
1,150
1,818
Arnhem
Recent lekke band gehad; verhaal was dat reparatie wel kon (goedkope optie; wat meest mensen willen en ook leasemaatschappijen), maar veel originele tesla banden hebben een speciale vulling voor minder geluid en als je lek herstelt moet je deze vulling kapotsnijden en verliest daarmee geluidsdempende functie. Mij maakte het niet omdat beide opties vergoed werden….
Klopt. Aan de binnenkant van de band zijn schuimblokken gelijmd die het geluid dempen. In NL wordt daar niet erg moeilijk over gedaan, maar de ADAC en bandenbedrijven in Dld. willen om die reden geen vulkanisch rubber plaatsen als reparatie (omdat de geluiddempende eigenschappen van de band dan wijzigen).

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC