Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

lekke band

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ook door dat herstellen met een prop en vulkanisatie niet evident is zonder het wiel van de auto te halen. De depanneur moest immers vrij veel kracht op zetten om die prop er door te krijgen. Om dan ook nog een krik mee te zeulen zie ik niet zitten.
Ik heb deze al 3 keer succesvol gebruikt bij 3 verschillende wagens. Door de ‘riveteertang’ met je geen kracht gebruiken en Dus niet op je buik gaan liggen of het wiel er af te halen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: EddieW and diko
Flinke investering, verzendkosten zijn vele malen hoger dan de set zelf:)
oeps, alleen naar de laagste prijs gekeken en niet op de verzendkosten gelet. Maar op Aliexpress kun je ze ook voor een paar euro met gratis verzenden kopen 🤑
Let wel op welke compressor je koopt. Bij de compacte op batterijen, duurt het 20-25 om een platte band boven de 3 bar te krijgen. Als de batterijen ondertussen niet leeg zijn.
met een gewone fietspomp pomp je een lege band ook in een paar minuten naar 3 bar
 
Ik rij al een jaar met een prop. Zelf gestoken met dit setje.
Band moet om de drie maand een beetje bijgeblazen worden.
Even mijn 1 jaar oude post aanvullen/corrigeren.
Gisteren een vijs (schroef voor de Nederlanders) in mijn band.
Alles klaar gemaakt om met bovenstaand setje een tap te steken, maar toen begaf de tang het.
Ik had de vijs er beter in gelaten en mijn band opgepompt met de 12V compressor die ik bij heb. Ik was wellicht nog thuis geraakt.
Het is de vierde keer dat ik het setje gebruik. Dus toch niet zo'n aanrader.

Ik heb er voor gekozen om mijn pechverhelping (VAB) te bellen ipv Tesla, omdat Tesla kiest om een nieuwe band te steken en de band heeft nog maar 10k km ongeveer. En ook een beetje omwille van de wachttijd aan de telefoon.
Ik vreesde al dat VAB de ANWB zou sturen (ik stond in Veldhoven bij Eindhoven), want die mogen naar het schijnt ook geen proppen meer steken. Maar er kwam een plaatselijke bandendienst. Snel en goed geholpen met een wiek.

Het gelinkte setje werkt met 'paddestoelproppen', niet met van die wieken. Voordeel is dat je die paddestoelen er eenvoudig kan in schieten met de bijgeleverde tang Je moet dus bij een achterwiel niet plat op je rug gaan liggen om voldoende kracht te kunnen zetten. Maar dan moet de tang werken natuurlijk. De pechverhelping deed het gisteren met een wiek, maar heeft er wel het wiel afgehaald om inderdaad gemakkelijker te kunnen duwen. De mechanieker zei dat hij proppen beter vindt, maar zijn bedrijf levert enkel wieken.
 
Even mijn 1 jaar oude post aanvullen/corrigeren.
Gisteren een vijs (schroef voor de Nederlanders) in mijn band.
Alles klaar gemaakt om met bovenstaand setje een tap te steken, maar toen begaf de tang het.
Ik had de vijs er beter in gelaten en mijn band opgepompt met de 12V compressor die ik bij heb. Ik was wellicht nog thuis geraakt.
Het is de vierde keer dat ik het setje gebruik. Dus toch niet zo'n aanrader.

Ik heb er voor gekozen om mijn pechverhelping (VAB) te bellen ipv Tesla, omdat Tesla kiest om een nieuwe band te steken en de band heeft nog maar 10k km ongeveer. En ook een beetje omwille van de wachttijd aan de telefoon.
Ik vreesde al dat VAB de ANWB zou sturen (ik stond in Veldhoven bij Eindhoven), want die mogen naar het schijnt ook geen proppen meer steken. Maar er kwam een plaatselijke bandendienst. Snel en goed geholpen met een wiek.

Het gelinkte setje werkt met 'paddestoelproppen', niet met van die wieken. Voordeel is dat je die paddestoelen er eenvoudig kan in schieten met de bijgeleverde tang Je moet dus bij een achterwiel niet plat op je rug gaan liggen om voldoende kracht te kunnen zetten. Maar dan moet de tang werken natuurlijk. De pechverhelping deed het gisteren met een wiek, maar heeft er wel het wiel afgehaald om inderdaad gemakkelijker te kunnen duwen. De mechanieker zei dat hij proppen beter vindt, maar zijn bedrijf levert enkel wieken.

Ik heb idd ook een vergelijkbare achterband reparatie gehad waarbij het lastig was om erbij te komen. Eerst lek op juiste positie krijgen door de auto elke keer iets te verplaatsen. Daarna half onder de lage M3 gaan liggen en kracht zien te zetten. Het is gelukt en de band heeft daarna nog 40k zonder lekkage/problemen z'n diensten bewezen totdat profiel versleten was.

Twee weken later een voorband van m'n buurman. Ging veel makkelijker onderhands met stuur vol naar links.

Ik gebruik iets vergelijkbaars als hieronder. (al 3x met succes de afgelopen 500k km)
Noem je dit een "prop" in je Belgische tekst?

Banden reparatieset.jpg
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik gebruik iets vergelijkbaars als hieronder. (al 3x met succes de afgelopen 500k km)
Noem je dit een "prop" in je Belgische tekst?
Neen dat zijn wieken en inderdaad lastig om er in te duwen.
Ik bedoel dit (screenshot van het filmpje op bol.com . Zie link in mijn post hoger). In het filmpje zie jeduidelijk hoe het werkt
Ik heb nu ook jouw versie besteld. Als die tang het maar 3 keer uithoudt.
28C4652B-8E83-4EB7-B44A-9BA6C87E89F6.jpeg
 
Dat setje is leuk, maar wel een beetje rommel.
Een goede set is duurder, maar gaat ook langer mee.




Overigens schiet ik gewoon al 40 jaar proppen in mijn autobanden, en dat werkt perfect, veel simpeler en effectief, maar ook dan, koop geen goedkoop setje van Aliexpress maar iets goeds, scheelt veel ergenis als je het ooit nodig hebt.
 
  • Like
Reactions: Phil V and Nick-m
Dat setje is leuk, maar wel een beetje rommel.
Een goede set is duurder, maar gaat ook langer mee.




Overigens schiet ik gewoon al 40 jaar proppen in mijn autobanden, en dat werkt perfect, veel simpeler en effectief, maar ook dan, koop geen goedkoop setje van Aliexpress maar iets goeds, scheelt veel ergenis als je het ooit nodig hebt.
Ai, net het setje met -moeilijk te plaatsen- wieken besteld omdat ik geen kwalitatiever model vond voor paddestoelen.
Verder las ik ondertussen dat een paddestoel eigenlijk een ’thuiskomer’ oplossing is, die daarna nog een definitieve oplossing vergt. Wat eigenlijk wel klopt met mijn ervaring. De banden die ik met een paddestoel hersteld hen moeten toch om de paar maand wat bijgeblazen worden.
Ook het feit dat de professionele bandenboer die mij kwam depaneren een wiekenset gebruikte overhaalde mij om over te schakelen naar wieken. Al kan ik na 2 dagen rijden nog niet beslissen dat dat beter is.