Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Levensduur klassieke slijtageonderdelen.

EnIgmA_BE

Member
Jun 19, 2015
171
0
Overpelt, Belgium
Sorry, maar dat vind ik een beetje hetzelfde als het argument 'geen motorgeluid is saai' van een ICE rijder.
Geluid is het bijproduct van inefficiency.
Dual motor is veel efficiënter dan RWD.
By design is RDW gewoon een veel slechter idee dan dual motor.

Ik snap natuurlijk wel wat je bedoelt:wink: maar het uitleggen van nadelen als voordelen is wel een beetje goedpraten voor jezelf zo.

Helemaal mee eens. Zal wel altijd een discussie blijven.

Wat ik wel jammer vind(en dat zal bij de classic ook wel zijn), als je de tractiecontrole afzet springt die bij 40km/u automatisch terug op.
Niet leuk als je in de sneeuw een maagdelijk wit parkeerterrein vindt, en wat wil gaan spelen.

Als ze de sturing van de motoren nog zo zouden aanpassen dat je bijvoorbeeld de trekkracht kan verschuiven 30/70, met gecontroleerde slip op de wielen. (zal maar blijven dromen, daarvoor is de S niet ontworpen)
 

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,566
1,745
Breda, Netherlands
Sorry, maar dat vind ik een beetje hetzelfde als het argument 'geen motorgeluid is saai' van een ICE rijder.
Geluid is het bijproduct van inefficiency.
Dual motor is veel efficiënter dan RWD.
By design is RWD gewoon een veel slechter idee dan dual motor.
Ho ho, dat een oplossing technisch het beste is, wil nog niet zeggen dat je daar het meest gelukkig van wordt.
Als je geen kind wilt kun je anticonceptie gebruiken, maar het is natuurlijk veiliger om geen seks meer te hebben. Wordt je daar gelukkig van?

En mbt dat motorgeluid: niet voor niets heb ik er nog een andere auto bij. Eentje die heel inefficient met energie om gaat, veel lawaai maakt, en regelmatig kapot gaat. Slecht idee? Ja. Maar wel leuk.

9 van de 10 keer maakt het niets uit in een bocht of je 4-wielaandrijving hebt of achterwielaandrijving: grip genoeg. In onverwachte situaties is de 4wd veiliger. En als je ervoor in de stemming bent is de RWD leuker...

(en ja: als ik nu een andere model S zou kopen zou ik waarschijnlijk voor 4WD gaan om het maximale uit de performance te halen, dus het is ook wel een beetje goedpraten van de bestaande situatie...)
 

Nexus

Active Member
Aug 25, 2015
1,101
634
Grave, Noord-Brabant
(en ja: als ik nu een andere model S zou kopen zou ik waarschijnlijk voor 4WD gaan om het maximale uit de performance te halen, dus het is ook wel een beetje goedpraten van de bestaande situatie...)
Dit bedoelde ik ook :tongue:

Ik snap wel wat je bedoelt (als ex BMW rijder).
Maar de manier waarop een D de auto de bocht door sleurt is ook erg vermakelijk en zeker niet seksloos ;).
 

ebullio

Well-Known Member
Mar 13, 2013
5,316
3,448
Rotterdam, Netherlands
Helemaal mee eens. Zal wel altijd een discussie blijven.

Wat ik wel jammer vind(en dat zal bij de classic ook wel zijn), als je de tractiecontrole afzet springt die bij 40km/u automatisch terug op.
Niet leuk als je in de sneeuw een maagdelijk wit parkeerterrein vindt, en wat wil gaan spelen.

Als ze de sturing van de motoren nog zo zouden aanpassen dat je bijvoorbeeld de trekkracht kan verschuiven 30/70, met gecontroleerde slip op de wielen. (zal maar blijven dromen, daarvoor is de S niet ontworpen)

Dat is bij mijn classic niet zo, ik heb eens in de regen op de A16 tractiecontrole uitgezet bij 80km/u.
Dat was best spannend, ik stond bijna achtstevoren.
 

ERvee

member
Oct 12, 2014
1,271
186
Nieuwegein, The Netherlands
Dat is bij mijn classic niet zo, ik heb eens in de regen op de A16 tractiecontrole uitgezet bij 80km/u.
Dat was best spannend, ik stond bijna achtstevoren.

Daar heb je geen regen voor nodig hoor. Banden die redelijk op zijn en tractiecontrole uit op kurkdroog wegdek doet hetzelfde. Was heel blij dat ik 2 handjes aan t stuur had.. [emoji4]
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top