Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Levensduur klassieke slijtageonderdelen.

This site may earn commission on affiliate links.
Sorry, maar dat vind ik een beetje hetzelfde als het argument 'geen motorgeluid is saai' van een ICE rijder.
Geluid is het bijproduct van inefficiency.
Dual motor is veel efficiënter dan RWD.
By design is RDW gewoon een veel slechter idee dan dual motor.

Ik snap natuurlijk wel wat je bedoelt:wink: maar het uitleggen van nadelen als voordelen is wel een beetje goedpraten voor jezelf zo.

Helemaal mee eens. Zal wel altijd een discussie blijven.

Wat ik wel jammer vind(en dat zal bij de classic ook wel zijn), als je de tractiecontrole afzet springt die bij 40km/u automatisch terug op.
Niet leuk als je in de sneeuw een maagdelijk wit parkeerterrein vindt, en wat wil gaan spelen.

Als ze de sturing van de motoren nog zo zouden aanpassen dat je bijvoorbeeld de trekkracht kan verschuiven 30/70, met gecontroleerde slip op de wielen. (zal maar blijven dromen, daarvoor is de S niet ontworpen)
 
Sorry, maar dat vind ik een beetje hetzelfde als het argument 'geen motorgeluid is saai' van een ICE rijder.
Geluid is het bijproduct van inefficiency.
Dual motor is veel efficiënter dan RWD.
By design is RWD gewoon een veel slechter idee dan dual motor.
Ho ho, dat een oplossing technisch het beste is, wil nog niet zeggen dat je daar het meest gelukkig van wordt.
Als je geen kind wilt kun je anticonceptie gebruiken, maar het is natuurlijk veiliger om geen seks meer te hebben. Wordt je daar gelukkig van?

En mbt dat motorgeluid: niet voor niets heb ik er nog een andere auto bij. Eentje die heel inefficient met energie om gaat, veel lawaai maakt, en regelmatig kapot gaat. Slecht idee? Ja. Maar wel leuk.

9 van de 10 keer maakt het niets uit in een bocht of je 4-wielaandrijving hebt of achterwielaandrijving: grip genoeg. In onverwachte situaties is de 4wd veiliger. En als je ervoor in de stemming bent is de RWD leuker...

(en ja: als ik nu een andere model S zou kopen zou ik waarschijnlijk voor 4WD gaan om het maximale uit de performance te halen, dus het is ook wel een beetje goedpraten van de bestaande situatie...)
 
(en ja: als ik nu een andere model S zou kopen zou ik waarschijnlijk voor 4WD gaan om het maximale uit de performance te halen, dus het is ook wel een beetje goedpraten van de bestaande situatie...)
Dit bedoelde ik ook :tongue:

Ik snap wel wat je bedoelt (als ex BMW rijder).
Maar de manier waarop een D de auto de bocht door sleurt is ook erg vermakelijk en zeker niet seksloos ;).
 
Helemaal mee eens. Zal wel altijd een discussie blijven.

Wat ik wel jammer vind(en dat zal bij de classic ook wel zijn), als je de tractiecontrole afzet springt die bij 40km/u automatisch terug op.
Niet leuk als je in de sneeuw een maagdelijk wit parkeerterrein vindt, en wat wil gaan spelen.

Als ze de sturing van de motoren nog zo zouden aanpassen dat je bijvoorbeeld de trekkracht kan verschuiven 30/70, met gecontroleerde slip op de wielen. (zal maar blijven dromen, daarvoor is de S niet ontworpen)

Dat is bij mijn classic niet zo, ik heb eens in de regen op de A16 tractiecontrole uitgezet bij 80km/u.
Dat was best spannend, ik stond bijna achtstevoren.