TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Levering Model X Raven

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by piukoo, Jun 25, 2019.

Tags:
  1. piukoo

piukoo Member

Heeft iemand info wanneer het geleverd word?
    Ik had mijne besteld op 25 april 2019, Solid Black 22 inch, creme interieur, performance helaas zonder ludricous.

• Like x 1
  2. duffman

duffman Member

Mijn bestelling is op 27/03 bevestigd geweest, gisteren heb ik hem opgehaald en het is een 'Raven' (MX P100DL, grijs, 22", wit interieur, 6-zit)
    De Tesla medewerker zei wel dat het momenteel nog een rare periode is, omdat er toch nog altijd niet-Raven modellen worden uitgeleverd ook, hij had er wel geen duidelijke verklaring voor.

3. Amar

Amar Member

Ik heb besteld op 24 april (nog niet ontvangen) nadat ik mijn eerdere bestelling van 26 maart heb geannuleerd vanwege de refresh. Had ik dat toen niet gedaan dan had ik geen raven gehad want mijn auto was toen al onderweg (in transit).
    Duffman heeft dus geluk gehad dat de productie op zich heeft laten wachten.:)

Check gerust ook de order sheet. Is een community effort dus jullie input is altijd welkom. Model X Order/Delivery Tracking - Google Sheet

4. piukoo

piukoo Member

Vet dat je het al heb gekregen, dus de voorraad MX zijn wel al aangekomen in Nederland.
    Hoe lang voor je aflevering had je je vin code gekregen?
    Veel plezier met je MX

5. duffman

duffman Member

Vin had ik nagenoeg onmiddellijk na bestelling

6. piukoo

piukoo Member

Heb jij je vin al gekregen?

7. Amar

Amar Member

Niet officieel maar via de "hack" door in source code van de orde pagina te kijken.
    Als je dat niet kent: ctrl+u in browser en dan zoeken op "vin": (inclusief quotes en dubbel punt)
    Dat geeft 4 voorkomens en derde voorkomen bevat de vin... Als die nog null geeft dan heb je er nog geen.

8. piukoo

piukoo Member

thanks, ik heb een tesla vin finder geinstaleerd, een chrome extensie.
    afwachten dan maar voor ons.

• Informative x 1
  9. michelh

michelh Member

Klopt. Mijn niet-Raven wordt deze zaterdag geleverd. Nieuw voertuig, nieuw kenteken, chassis van net voor de update.

• Informative x 1
  10. michelh

michelh Member

Zag net bij SeC een S met een ander typeplaatje: Dual Motor (net als de Model 3). Een Raven chassis?

Attached Files:

11. Amar

Amar Member

Yep.
    Om zeker te zijn kan je ook nog onder de auto kruipen voor batterij sticker en vering te bekijken maar dat is misschien wat Overkill :)

12. duffman

duffman Member

Op de X kon je de nieuwe vering goed zien zitten zonder al teveel kruipen, zal met de S idd wel anders zijn :rolleyes:

13. DamascuS75D

DamascuS75D Member

gaat je andere Tesla met 400k km er dan uit ?

14. michelh

michelh Member

Nee. Ik verwacht in de S nog veel te rijden. Ik was eigenlijk ook niet echt op zoek naar een X, maar een paar inzichten maakten dat het me vorige week ineens een prettige aanschaf leek.

Bijvoorbeeld:
    1. Een paar YouTube filmpjes van mensen die de S en X vergeleken (conclusie: allebei...)
    2. Aanschaf: sinds maart een stuk goedkoper en daarbij einde Q2 reductie, 27% MIA, geen BPM, vijf jaar geen wegenbelasting. Stuk voor stuk voordelen met een zekere houdbaarheidsdatum.
    3. Exploitatie: life-long free SuC

En sinds vandaag begint het vooruitzicht me aan te spreken van reizen in een spaceship met drie kinderen die niet over elkaar heen rollen op de achterbank maar verspreid zitten over vier stoelen (6-zits configuratie)

• Like x 3
  15. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Ik begrijp dat in de vs huidige eigenaren bij aankoop van een performance de ludicrous optie er gratis bij krijgen. Is dat hier ook het geval?

16. Xshe

Xshe Member

Mijn X 100D Raven (confirmed order 25-4) delivery stond op aanstaande zondag. Meerdere malen gemaild dat ik nog geen factuur had. Delivery datum, tijd en VIN sinds vanochtend weer verdwenen uit mijn account. Gisteren sales nog aan de telefoon dat de factuur vanzelf zou verschijnen en dat bank afschrift meenemen voldoende was. De vorige delivery datum was verplaatst omdat zij tijd nodig hadden voor wat "fixes". Nu maar weer afwachten.

17. piukoo

piukoo Member

Ik ben benieuwd wanneer je het kan ophalen.
    Ik had zelf paar keer gebeld met Tesla, zij konden mij helemaal geen informatie geven wanneer mijn MX binnen zou komen, btw de mannelijke personeel van Tesla zijn erg bot, vrouwelijke personeel zijn wel erg behulpzaam, maar zij weten ook helaas niet wanneer mijn MX word geleverd.

18. Frankvr

Frankvr Member

Volgens mij is het worldwide, dus als je een performance zou bestellen in Nederland en je hebt al een Tesla dan krijg je de ludicrous gratis. Maar voor de zekerheid misschien even bellen met je DS
    https://electrek.co/2019/04/23/tesla-new-model-s-x-range-upgrade-drivetrain-suspension/amp/

19. piukoo

piukoo Member

Eindelijk een update van mijn tesla verkoper gekregen, de auto zal medio augustus september geleverd worden.
    De reden waarom vertraging is niet opgegeven

20. Amar

Amar Member

Ai, dat is nog lang. En jij had toch ook eind april besteld?

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC