TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Levering - waar let ik op?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by geoff79s, Aug 2, 2016.

1. geoff79s

geoff79s Member

Hallo allen :)

Mijn Tesla is eindelijk onderweg per boot en de levering zal plaatsvinden ergens eind augustus. Ik heb heel wat dagen al gesleten op dit forum om allerlei threads af te schuimen en heb zowel enthousiaste als horrorverhalen gelezen over kleine issues en kinderziektes. Misschien nuttig om eens een draadje op te zetten (tenzij deze al bestaat) waarop we kunnen letten tijdens de levering. Kleine zaken die niet altijd even goed in orde zijn.

Paar voorbeelden:
    • Bekleding kofferruimte zit niet altijd netjes
    • Cup holders goed geïnstalleerd
    • Levering charge dock & kabel voor iPhone (enkel bij Premium)
    • ...
    Ik hoor het graag!

• Informative x 1
  2. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Bij deze - bestaat inderdaad al.
    link

• Helpful x 1
  3. geoff79s

geoff79s Member

Dan mag deze dicht ;)

4. twall-e

twall-e Roaming

Die is al wat ouder en staan een hoop dingen in waar je echt niet aan toe gaat komen tijdens de levering. Ik heb dat ding na m'n bestelling en vlak voor de levering nog nagezocht en kwam grofweg terug op:
    • Verifieer je VIN en tenaamstelling
    • Check het kenteken met RVW
    • Controleer of al je bestelde opties er zijn
    • Dubbelcheck losse zaken (UMC, CHaDeMo, zonneweringkeuzes, etc.)
    En zorg dat je weet wat je wilt vragen en zet het op papier. Ik was mijn vraag over waar zit het sleepoog vergeten, had hem weer bedacht (op laten leveren aan vrouwlief, dan heb je nadenktijd) maar niet opgeschreven en dus alsnog vergeten. Gelukkig is er dit forum (naast de mistlamp linksvoor).
    Een simpel streeplijstje uitgeprint bij je hebben werkte voor mij prima.

De belangrijkste tip, neem iemand mee (al was 't voor de foto's) want je komt echt zelf er niet aan toe bepaalde dingen te doen (je bent te overweldigd). Het scheelde enorm dat wij een kennis mee hadden die - de auto wel later ging bekijken - en een vrouw die de auto in ontvangst nam. Daarmee had ik de handjes vrij maar alsnog dus dingen vergeten :)

5. Wim S.

Wim S. Active Member

Belangrijk is de hele auto grondig te inspecteren op lakbeschadiging en velgschade. Heb je tijdens de aflevering iets gemist dan doet Tesla later erg moeilijk om dit alsnog te corrigeren.

6. Rick A.

Rick A. Member

Wees blij. Ik was de vraag niet vergeten. De erg behulpzame DS had de vraag niet eerder gehad en belde met een collega voor het antwoord. Omdat hij zelf ook nieuwsgierig was heeft hij even getoond wat er achter het klepje linksvoor zat. Wat blijkt, dat is een klepje voor eenmalig gebruik. De bevestiging is dermate zwak dat de mijne er sinds oplevering af ligt. Inmiddels in Duiven geweest waar twee monteurs na 15 minuten nog niet tevreden waren met de bevestiging en maar een nieuwe hebben besteld.

Nog geen twee uur later sprak ik iemand die een week later zijn Tesla in ontvangst heeft genomen; dus ook met facelift. Viel me gelijk op dat bij hem het klepje ook al ontbrak. Dit terwijl hij noch zijn DS het bewust eraf gehaald heeft.

7. twall-e

twall-e Roaming

Misschien dat ze het bij zijn auto zelf al geprobeerd hadden - het stond me inderdaad bij dat jij me al vertelde om 't niet uit te proberen. Saillant detail, in de (niet online beschibare) manual in de auto staat dat dat ook de plek is waar je je transponder moet plakken. Lekker dan als het klepje al niet eens terug wil :eek:

Share This Page