Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Maar eens kijken hoe het staat met de bestellingen van de Model Y (zonder toevoeging)
Wanneer worden de eersten geleverd?
Wat zijn de leverdata (hier 28 October tot 4 December)
Wie heeft de eerste VIN?
Uit welk land komt die nu, China of Duitsland?
Wie heeft er een besteld?
Wie weet hoe groot de accu is? (55, 60 of 62 kWh)?
 
Ik heb er deze week eentje besteld ter vervanging van onze 3.5 jaar oude model 3 (met 67k km).
De model Y RWD lijkt me meer dan geschikt als tweede wagen en op vele vlakken praktischer voor mijn echtgenote dan de M3.
We moeten maar een beetje opleggen en hebben weer een nieuwe wagen en 4 jaar garantie.
delivery window staat tussen 26 november 2022 en 9 februari 2023.
Waarschijnlijk gaat hij er sneller zijn dan mijn nieuwe MS waar ik ondertussen een kleine 2 jaar op wacht.
Ik verwacht dat deze wagen uit China komt.

Dus binnen enkele maanden zal "ELONMUSK" een rode MY zijn ipv een rode M3
 
Last edited:
Bij mij is de kans zeer groot dat de bestelling volgende week geplaatst gaat worden. Ter vervanging van een model 3 LR uit 2020.
Dit keer met EAP er bij. Voor de rest standaard (wit, 19" velgen).

Of hij uit duitsland of china komt kan mij niet schelen.
 
Levering is voorzien voor nov22/jan23 (rood/wit met trekhaak).

Aangezien een rode MYP, dus uit Berlijn, niet geleverd wordt voor april 23, veronderstel ik dat deze RWD uit China zal komen. Het is natuurlijk afwachten wat de feitelijke leveringsdatum wordt…
 
Heb de Y ook besteld. Zwart met 19” en trekhaak. Levering verwacht tussen 29 oktober en 5 december. Auto’s met trekhaken hebben een kortere levertijd, dan zie je als je op de configurator de trekhaak aanklikt.
M’n 3 van juni 2019 staat te koop (78.000 km), er zijn al meerdere geïnteresseerden.
 
Hier komt dan ook einnnndelijk de Model Y rwd die ik januari 2020 had besteld (was destijds 54k geloof ik). In maart 2020 kwam al ter sprake dat de rwd er niet aan zat te komen en dus bestelling geannuleerd.

Vorig jaar de Model 3 SR+ maar aangeschaft want de long range model Y valt buiten budget, en toen het nieuws kwam dat de Y rwd weer op het menu staat snel besteld.

Hogere instap + ruimte + audio upgrade geeft voor mij de doorslag, daarnaast is er voorlopig nog een goede prijs te krijgen voor de Model 3. Voorlopige levertijdatum staat bij mij op 05-11 / 30-12.

Ps. worden alle uitvoeringen tegenwoordig ook uitgerust met de snellere amd processor?
 
Hier komt dan ook einnnndelijk de Model Y rwd die ik januari 2020 had besteld (was destijds 54k geloof ik). In maart 2020 kwam al ter sprake dat de rwd er niet aan zat te komen en dus bestelling geannuleerd.

Vorig jaar de Model 3 SR+ maar aangeschaft want de long range model Y valt buiten budget, en toen het nieuws kwam dat de Y rwd weer op het menu staat snel besteld.

Hogere instap + ruimte + audio upgrade geeft voor mij de doorslag, daarnaast is er voorlopig nog een goede prijs te krijgen voor de Model 3. Voorlopige levertijdatum staat bij mij op 05-11 / 30-12.

Ps. worden alle uitvoeringen tegenwoordig ook uitgerust met de snellere amd processor?
Denk het niet, ook geen mistlichten en matrix koplampen.
Voor de rest geen verschil.
 
Mijn Model S 85 wordt in december 8 jaar en met deze Model Y RWD zie ik een perfecte opportuniteit om die te vervangen. Ik heb er tot nu toe echt weinig kosten/problemen gehad met mijn model S maar lees steeds meer over defecten en problemen met de oudere S'n en de batterijen.

Ik wil er geen risico mee nemen nu ik er nog een mooie prijs voor krijg en daarom wissel ik in voor een witte Model Y, die ik deze keer eens wil gaan wrappen.


En ik ben gaan vragen of ze uit Duitsland of China zullen komen en dat hangt ervan af;
- Witte/zwarte auto's met zwarte bekleding kunnen uit Berlijn komen
- Alle andere combinaties zullen sowieso van China komen
 
Mijn Model S 85 wordt in december 8 jaar en met deze Model Y RWD zie ik een perfecte opportuniteit om die te vervangen. Ik heb er tot nu toe echt weinig kosten/problemen gehad met mijn model S maar lees steeds meer over defecten en problemen met de oudere S'n en de batterijen.

Ik wil er geen risico mee nemen nu ik er nog een mooie prijs voor krijg en daarom wissel ik in voor een witte Model Y, die ik deze keer eens wil gaan wrappen.


En ik ben gaan vragen of ze uit Duitsland of China zullen komen en dat hangt ervan af;
- Witte/zwarte auto's met zwarte bekleding kunnen uit Berlijn komen
- Alle andere combinaties zullen sowieso van China komen
Zou mooi zijn als dat duidelijk is, scheelt weer loze aannames over missende hoedenplanken enzo
 
Weet iemand hoe de 19inch velgen eruit zien bij deze Y zonder die lelijke wieldoppen?
Google op "Tesla Gemini Wheels":


1662385384290.png
1662385416573.png
 
Op het Duitse forum voor de Model Y RWD:

"Auch ich habe Mod Y SR bestellt (am 26.08). Lieferzeitraum war zunächst 31.10. - 25.12. Seit heute nun 20.09. - 30.09.
Da müsste der ja eigentlich schon vom Schiff sein oder zumindest zeitnah im Hafen ankommen."

"Ik heb ook Mod Y SR besteld (op 26-08). De leveringstermijn was aanvankelijk 31.10. - 25.12. Sinds vandaag 20.09. - 30.09.
Hij zou nu al van het schip moeten zijn of op zijn minst binnenkort in de haven aan moeten komen."
 
  • Like
Reactions: dominic_decoco
Ook op 26-08 besteld om 11:08 (wit met wit interieur), misschien val ik hierdoor wel onder de latere levering, momenteel nog 05-11 - 30-12.

Ps. ik was vanmiddag bij Tesla Tilburg, gevraagd naar de hoedenplank en de medewerkster gaf aan dat deze er wél bij zit. Maar goed met alle verschillende geluiden we gaan het zien.

Tot slot, voor degene op zoek naar andere looks m.b.t. de velgen: ik ben zeer tevreden over de kappen van Rimetrix en heb deze nu ook in bestelling staan voor de Y Laminar Black - Set of 4 Wheel Covers
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Op het Duitse forum ook veel lovende berichten over onderstaande wheelcaps. Zijn de full black varianten van de originele Tesla 19” en schermen ook de zichtbare aluminium rand van de velg af. Leverbaar via aliexpress. 4 stuks voor niet teveel plus wat invoerrechten. Tesla Decals voor de naaf moet je meestal los bestellen ivm “copyright infringements”
472F82FF-03BA-48C0-A65E-93283BA42F2D.jpeg