Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb er deze week eentje besteld ter vervanging van onze 3.5 jaar oude model 3 (met 67k km).
De model Y RWD lijkt me meer dan geschikt als tweede wagen en op vele vlakken praktischer voor mijn echtgenote dan de M3.
We moeten maar een beetje opleggen en hebben weer een nieuwe wagen en 4 jaar garantie.
delivery window staat tussen 26 november 2022 en 9 februari 2023.
Waarschijnlijk gaat hij er sneller zijn dan mijn nieuwe MS waar ik ondertussen een kleine 2 jaar op wacht.
Ik verwacht dat deze wagen uit China komt.

Dus binnen enkele maanden zal "ELONMUSK" een rode MY zijn ipv een rode M3
Nieuw en smaller delivery window
Het staat nu tussen 1 december 2022 en 25 januari 2023
 
  • Like
Reactions: adjego
Besteld 5 sep. Blauw/wit met 19 inch. Levertijd nu opgeschoven naar Jan 20-April 5! Heeft het zin om bijv. de witte kleur te nemen of 20inch om de levering te bespoedigen? Heeft iemand misschien hierna geïnformeerd? Trekhaak zou ik eigenlijk niet willen maar als dat de levering 2 maanden naar voren zou halen, tsja.
Delivery window fors naar voren gehaald, zelfde configuratie gehouden : Nov 18 - Jan 12
 
Wil er ook graag een bestellen. Voor mij alleen niet duidelijk of er niet op de gewone set velgen ook winter banden om kunnen?
Waarom niet? Ik heb afgelopen winter bij mijn Y LR winterbanden op de standaard velgen laten leggen en de zomerbanden in opslag gedaan. Op dat moment waren de bandenspanningssensoren voor de MY niet leverbaar. In het voorjaar toen ze er wel weer waren heb ik Brocks velgen gekocht en die met de zomerbanden laten monteren.
 
ik denk eraan om de originele wieldeksels zwart te "plastidippen".
model Y velgen origineel.jpgmodel Y velgen zwart.jpg
Ik zal eens een extra wieldop bestellen om te testen (kost slechts 35€)
 
Waarom niet? Ik heb afgelopen winter bij mijn Y LR winterbanden op de standaard velgen laten leggen en de zomerbanden in opslag gedaan. Op dat moment waren de bandenspanningssensoren voor de MY niet leverbaar. In het voorjaar toen ze er wel weer waren heb ik Brocks velgen gekocht en die met de zomerbanden laten monteren.
Top, volgens lease maatschappij moesten er winter velgen bij, vond het al apart verhaal.
 
model 3 is toch 14 kwh/100 km?

euhh ja in theorie misschien, of in nederland als je max 100 rijdt? Ik zit rond de 17 kwh. En bij een model Y mag je er toch wel wat bij doen, zeker op de snelweg, met hogere luchtweerstand, dat wordt bij WLTP amper in beschouwing genomen. Een range van dik 250 km op snelweg mag je al blij mee zijn met een model Y SR vrees ik.
 
Ziet er goed uit inderdaad, kun je iets meer delen over hoe je dit hebt gedaan en welke materialen? in de winter gaan deze er op en dit ziet er wel strak uit!
Ontvet met isopropanol alcohol en 2 laagjes gespoten met een spuitbus plastidip mat zwart
Daarna een stickertje erop dat ik nog had liggen. ;)
 
  • Like
Reactions: MLKRMR and Haltec