Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Hier witte Y besteld begin november(België)via bedrijfslease Athlon, vorige week woensdag telefoontje gehad van Tesla Aartselaar dat ik deze vorige vrijdag kon komen ophalen. Jammer genoeg avond ervoor telefoontje dat nummerplaten er nog niet waren en levering niet kon doorgaan. Dag erna bericht gekregen dat Athlon geen inschrijvingen meer doet voor het einde van het jaar… zal dus wachten worden tot na nieuwjaar, bijgevolg ook geen 10000km supercharging voor op reis te gaan.
 
@Hace Waar kijk je dat na? De enige shipper waar ik kan checken op VIN laat net mijn VIN niet zien. Tesla Advisor vertelde me dat de Model Y gisteren van de boot is gekomen en nu in Zeebrugge staat. Levering 30-12-2022.

Benieuwd dus waar iedereen de oorsprong vandaan haalt.

Ook benieuwd naar de auto's die ondertussen zijn geleverd met VIN vanaf 6xxxxx (626 hier). Zijn de langere achterbanken al gesignaleerd? Meer comfort met suspension?
 
@Hace Waar kijk je dat na? De enige shipper waar ik kan checken op VIN laat net mijn VIN niet zien. Tesla Advisor vertelde me dat de Model Y gisteren van de boot is gekomen en nu in Zeebrugge staat. Levering 30-12-2022.

Benieuwd dus waar iedereen de oorsprong vandaan haalt.

Ook benieuwd naar de auto's die ondertussen zijn geleverd met VIN vanaf 6xxxxx (626 hier). Zijn de langere achterbanken al gesignaleerd? Meer comfort met suspension?

Daar kan je het vin nummer invoeren (staat in je tesla account), krijg je daar niets te zien? (Misschien omdat ze er al afgeladen zijn?)
 
@Hace Waar kijk je dat na? De enige shipper waar ik kan checken op VIN laat net mijn VIN niet zien. Tesla Advisor vertelde me dat de Model Y gisteren van de boot is gekomen en nu in Zeebrugge staat. Levering 30-12-2022.

Benieuwd dus waar iedereen de oorsprong vandaan haalt.

Ook benieuwd naar de auto's die ondertussen zijn geleverd met VIN vanaf 6xxxxx (626 hier). Zijn de langere achterbanken al gesignaleerd? Meer comfort met suspension?
Als het goed is nog niet uitgeleverd omdat deze serie op de Shanghai stond die gisteren van de boot zijn komen rollen. Dus ergens eind deze week de eersten met die VIN’s.
 
Zojuist weer gebeld met Tesla Rotterdam. De auto’s zijn inderdaad van de boot in Zeebrugge geladen maar er zijn simpelweg te weinig chauffeurs om de auto’s naar NL te vervoeren…
Laat ik hier aan toevoegen dat als je nu een leverafspraak hebt staan (dus datum en tijdstip) dat je er dan vanuit mag gaan dat het transport geregeld is.
Als je nog geen concrete datum hebt, is Tesla nog bezig met het regelen van transport.
Ophalen in Zeebrugge kan niet omdat de auto in Nederland geregistreerd moet worden.
 
  • Like
Reactions: Roel040
Laat ik hier aan toevoegen dat als je nu een leverafspraak hebt staan (dus datum en tijdstip) dat je er dan vanuit mag gaan dat het transport geregeld is.
Als je nog geen concrete datum hebt, is Tesla nog bezig met het regelen van transport.
Ophalen in Zeebrugge kan niet omdat de auto in Nederland geregistreerd moet worden.
Het klopt dat ze wat problemen hebben met het vervoer maar als je een datum hebt gekregen gaat die ook door ze laten je niet voor niets komen.
 
Het klopt dat ze wat problemen hebben met het vervoer maar als je een datum hebt gekregen gaat die ook door ze laten je niet voor niets komen.
En uit eindelijk zullen we een hoop zijn die dus nu geen plannen maakt omdat (waaronder ik) je in afwachting bent voor een auto, als compensatie de supercharge kilometers krijgt maar uit eindelijk hij pas volgend jaar komt en je dan helemaal niks krijgt van Tesla + een week enigzinds hebt vrijgehouden voor niks.
 
  • Like
Reactions: Romano
En uit eindelijk zullen we een hoop zijn die dus nu geen plannen maakt omdat (waaronder ik) je in afwachting bent voor een auto, als compensatie de supercharge kilometers krijgt maar uit eindelijk hij pas volgend jaar komt en je dan helemaal niks krijgt van Tesla + een week enigzinds hebt vrijgehouden voor niks.
Ik mag verwachten dat je dan samen met Tesla daar wel een oplossing voor kan vinden. Aangezien ze het zelf niet konden oplossen terwijl ze zeker al maanden weten dat de boot zo laat pas zou aankomen. Hier hadden ze dus veel eerder mensen voor kunnen vinden lijkt mij.
 
Wij hadden levering om 11u vandaag in Drogenbos. Auto was nog onderweg vanuit Zeebrugge toen we hier aankwamen. Nog een uurtje wachten en we kunnen vertrekken. Ze doen er alles aan om op tijd te kunnen leveren. Ze vertelden dat de parkings in Zeebrugge vol staan en dat ze niet mogen parkeren op parkeerplaatsen van andere merken.

Ondertussen komt hier wel de ene na de andere vrachtwagen aan.
 

Attachments

  • IMG20221227105546.jpg
    IMG20221227105546.jpg
    628.4 KB · Views: 83
  • Like
Reactions: vdvaxel and Nick E
Ik mag verwachten dat je dan samen met Tesla daar wel een oplossing voor kan vinden. Aangezien ze het zelf niet konden oplossen terwijl ze zeker al maanden weten dat de boot zo laat pas zou aankomen. Hier hadden ze dus veel eerder mensen voor kunnen vinden lijkt mij.
Ga hier maar niet vanuit. De periode is in ontvangst nemen tussen 15-12 en 31-12. Neem je hem niet in ontvangst, wat de reden ook is dan geen einde jaarsbonus.
 
Ga hier maar niet vanuit. De periode is in ontvangst nemen tussen 15-12 en 31-12. Neem je hem niet in ontvangst, wat de reden ook is dan geen einde jaarsbonus.
Aan de telefoon gaven ze mij ook aan dat Tesla hier over het algemeen vrij strikt mee is. Na 7 maanden aan het lijntje gehouden te zijn door Hyundai naar Tesla gegaan. Als ik 1 ding geleerd heb, is het dat de autowereld geen fijne is. Ze maken gebruik van de emotie van de klant en de service is zwaar ondermaats voor producten die jaarsalarissen kosten....