Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in Tilburg mijn RWD opgehaald. Begreep dat ze 200 auto’s per dag uitleveren met zaterdag een piek naar 300. Ging allemaal erg soepel, moest wel nog even wachten tot die van mij kentekenplaten en een wasbeurt had gekregen.

Kleine trilling in de banden de eerste 30km daarna met wat snelweg kilometers verdwenen, helemaal top. Wat een auto. Have fun iedereen!
Voor de mensen die opgehaald hebben in Tilburg, was de auto vol geladen?
 
Vanmorgen de Tesla MY RWD opgehaald in Tilburg. Wauw wat een bak en leuke ervaring met het ophalen. Ondanks dat er meer dan 100 klaar stonden namen ze alle tijd voor je.

Eerste indruk... top met een dikke !!!!. wel twee dingetjes.
1. Trillingen door banden op bepaalde snelheden. Zoals al eerder werd genoemd.
2. Soms een licht piepend geluid van de wind tijdens het rijden op de snelweg. Lijkt van achteren te komen. Ramen en deuren waren goed gesloten.
 
  • Love
Reactions: JanV23
Vanmorgen de Tesla MY RWD opgehaald in Tilburg. Wauw wat een bak en leuke ervaring met het ophalen. Ondanks dat er meer dan 100 klaar stonden namen ze alle tijd voor je.

Eerste indruk... top met een dikke !!!!. wel twee dingetjes.
1. Trillingen door banden op bepaalde snelheden. Zoals al eerder werd genoemd.
2. Soms een licht piepend geluid van de wind tijdens het rijden op de snelweg. Lijkt van achteren te komen. Ramen en deuren waren goed gesloten.
Er kwamen echt veel vrachtwagens binnen, op een gegeven moment was er zelfs een korte opstopping het terrein op. En buiten stonden de parkeerplaatsen echt vol met vooral witte & zwarte Y's Keek mijn ogen uit. 😅
 
Zonet de wagen gaan ophalen. Aparte beleving!

Gearriveerd in een Polestar 2 (=vloeken in de kerk).

Je ziet de (andere) wagens zo van de schepen rollen. Tesla (Zee)Brugge heeft zo’n 50 ophalingen per dag. Een veelvoud wordt op transport gezet. Bij het binnenrijden kruisten we ongeveer 10 trailers met telkens 6 MY’s.

Alle papierwerk was al geregeld en ontvangen door Tesla dus dat ging vlot. Daarna zijn we met een MY naar de mijne gevoerd geweest.

Nog even de nummerplaten erop schroeven en een laatste “zijn er nog vragen?” En hup, weg waren we.

Batterij gaf wat vreemde cijfers aan (50% vol maar slecht een bereik van 80km) en er waren wat trillingen (door het afvlakken van de banden). Toch al een kleine 150km mee gereden en geen kwaaltjes meer.
Nu thuis aan de lader en updaten :)

Hierbij nog enkele foto’s…View attachment 890084View attachment 890084
View attachment 890084View attachment 890088

Je was er toch van overtuigd dat je alsnog thuis ging geraken met 80km op de teller?
Bedankt voor foto’s morgen haal ik hem ook op in Zeebrugge!
 
Vanmorgen de Tesla MY RWD opgehaald in Tilburg. Wauw wat een bak en leuke ervaring met het ophalen. Ondanks dat er meer dan 100 klaar stonden namen ze alle tijd voor je.

Eerste indruk... top met een dikke !!!!. wel twee dingetjes.
1. Trillingen door banden op bepaalde snelheden. Zoals al eerder werd genoemd.
2. Soms een licht piepend geluid van de wind tijdens het rijden op de snelweg. Lijkt van achteren te komen. Ramen en deuren waren goed gesloten.
punt 2 heb ik ook, tenminste als je een fluitend geluid bedoeld. Het is afhankelijk van de windrichting icm snelheid. Maar er staat een serviceafspraak gepland.
 
Dinsdag mijn witte RWD opgehaald te Tilburg. Mijn broer had aangeboden mij te brengen en was zeer behulpzaam en geduldig om de checklist af te vinken en de bijzonderheden te noteren.

Na het aanmelden en de RDW tenaamstelling konden we beginnen.
De Tesla medewerkers gaven aan dat we zeker niet de enigen waren die dit deden. De auto was maar opgeladen tot 50%, dus kon mooi nog even bijladen.

De volgende afwijkingen geconstateerd:
- 2 krassen op de neus
- de frunk was niet goed uitgelijnd
- een wieldop was onjuist gemonteerd, was niet aan te drukken
- de trim van de linkerachterdeur zat lager dan het voorportier en de achterzijde
- de linker koplamp was te laag gemonteerd en lag daardoor op de lak

Deze punten uiteraard gemeld bij een medewerker, die gelijk een andere ging halen. De frunk was gelijk te herstellen. Met de wieldop had hij meer moeite.
Voor de rest waarschuwde hij dat er marges toegestaan zijn...

Ik heb uitgelegd dat ik hier begrip voor had, maar dat zeker een koplamp niet direct op de lak mag rusten ivm schade door trillingen. De auto is mee naar achteren genomen. De krassen zijn gepolijst en de trim van de achterdeur was gericht. Aan de lamp gingen ze niks doen... lang verhaal, kort gemaakt: Delivery Tilburg vond het oké, ik niet, Tesla Den Haag gebeld en die hebben het gisteren opgelost. Wel is er dus al lakschade ontstaan...

Mijn tip: neem een checklist mee en neem er de tijd voor. Ik had die van Mike Seuss mee.