Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Er werd mij verteld, dat eerste dag laden gratis is. Nu zie ik in mijn account, dat er wel laden is afgeschreven door Tesla. Dit is niet zo netjes...hier ga ik zeker achteraan.
Kansloos.
Waar staat dat, wie heeft dat gezegd?
Koop je een auto van €50K, ga je mekkeren over een supercharge sessie van een euro of 12.....
De komende 10.000 km gratis superchargen en dan hierover klagen....... Holland op zijn smalst.

Man, man.
 
Voor degenen die net zoals ik wachten op een app/mail/telefoontje, zojuist (19:00) gebeld door Tesla, morgen auto halen in Utrecht en mocht ook nog de tijd kiezen. Alles kan nog daar waar de hoop stiekem al een beetje aan het vervliegen was (voor dit jaar geleverd krijgen dan.. 'krijgen' doe je hem sowieso!)
Gefeliciteerd! Op de valreep is uiteindelijk gewoon nog op tijd. Veel plezier morgen met je eerste ritje
 
Kansloos.
Waar staat dat, wie heeft dat gezegd?
Koop je een auto van €50K, ga je mekkeren over een supercharge sessie van een euro of 12.....
De komende 10.000 km gratis superchargen en dan hierover klagen....... Holland op zijn smalst.

Man, man.
Man .man...man. .niet zo hoog van de toren blazen! Het gaat mij absoluut niet om het geld, maar om de verkeerde voorlichting en een advisor die meerdere vragen niet kon beantwoorden.
 
  • Like
Reactions: Blackrope
Man .man...man. .niet zo hoog van de toren blazen! Het gaat mij absoluut niet om het geld, maar om de verkeerde voorlichting en een advisor die meerdere vragen niet kon beantwoorden.
Het hele bedrijf in stress... klanten in stress.... iedereen wil die auto (zie dit forum)..... 500 afleveringen in Tilburg.
Ja dan gaat er wat fout. Dan zegt iemand iets wat die misschien niet had moeten doen.
En dan kost dat €12.

Wie blaast er hoog van de toren? Ik niet.
Ik krijg hem morgen. En als dat niet was gelukt...... jammer.
Dan krijg ik hem volgend jaar.
Niets meer en niets minder.
 
Het hele bedrijf in stress... klanten in stress.... iedereen wil die auto (zie dit forum)..... 500 afleveringen in Tilburg.
Ja dan gaat er wat fout. Dan zegt iemand iets wat die misschien niet had moeten doen.
En dan kost dat €12.

Wie blaast er hoog van de toren? Ik niet.
Ik krijg hem morgen. En als dat niet was gelukt...... jammer.
Dan krijg ik hem volgend jaar.
Niets meer en niets minder.
Och ..Och ..jij maakt het verhaal alleen maar groter. Ik houd het hier maar mij ...Ik wens je veel veilige km toe in de superauto die je morgen krijgt
 
Om 13u mijn MY opgepikt in Zeebrugge. Na 20’ was ik al op weg. Niks moeten wachten, heel snel geholpen. Het weer zat echt niet mee waardoor snel snel mijn nummerplaten er op werden gezet en ik kon vertrekken. Geen tijd om de auto te checken of te vragen naar de trekhaak.
 
Vandaag mijn Model Y ook opgehaald in Tilburg. Laat ik beginnen met het feit dat ik erg blij ben met de hele gave en fantastisch comfortabele / luxe auto!!

De ophaal-ervaring is er een die ik maar liever snel vergeet. Ik had er geen hele hoge verwachtingen van, ik wist uiteraard dat het erg druk zou worden. Ik was dan ook niet geschokt door het feit dat er een rij buiten stond, een rij die zo lang was geworden dat er mensen in de regen stonden (kan gebeuren, je kunt niet aan alles denken). Ook de initiële ontvangst was best prima geregeld. Toch had het wel meer weg van het halen van een Corona prik, dan van het ophalen van een nieuwe auto.

Dan bij de auto aangekomen. Ontzetten blij met de keuze. Het blauw is wel echt flink blauw, maar al met al vind ik dit toch de mooiste kleur op de Y. Ook het interieur zag er prachtig uit, de stoelen zitten heerlijk comfortabel. Alles zag er netjes afgewerkt uit, kieren/naden lijken goed aan te sluiten, lak was in goede staat. Ik zag nergens krassen of dergelijke. Een minimale uitleg gevraagd aan een meisje dat bij onze auto stond, dat ging goed en ze wist duidelijk over te brengen hoe de standaard zaken in de auto ingesteld moeten worden, top. Voor mij de eerste Tesla, dus ik was er nog niet zo in thuis. Echter de iets moeilijkere vragen wist ze niet te beantwoorden, ook geen punt. Hiervoor werd er iemand bijgehaald.

Ik was bijvoorbeeld benieuwd of er niet een beeld van de camera's aan de voorkant kon worden getoond in de camera app(?). Ik zag daar in elk geval wel beelden van zijkanten en achter en het leek mij wellicht handig om de camera voor te kunnen gebruiken om te parkeren zolang de 'sensoren' met Tesla Vision het nog niet doen. Het bleek echter een moeilijke vraag, want na 3 Tesla medewerkers was ik er nog niet uit,.. nee hij heeft misschien geen camera voor, nee hij zou het wel moeten doen.. uiteindelijk bleek het volgens de laatste en 'hoogste?' Tesla medewerker helemaal geen mogelijkheid te zijn en blijkt dat ik gewoon moet wachten tot Tesla Vision helemaal af is en de update wordt uitgerold (verwachting in eerst volgende update.. 🤞). Helemaal prima, ik wist het ook niet, maar wilde het wel graag weten. Voila, met de 4e medewerker kwam er dus duidelijkheid.

Tweede puntje van kritiek was dat de chargeport met geen mogelijkheid handmatig open ging, wel via app en auto. Ook hiervoor moest ik 4 medewerkers verslijten totdat de voorlopige conclusie was dat het soms werkt.. en als het zo blijft, ik een afspraak moet maken bij een service center. Ik vond deze wel spannend, want een chargeport die het soms niet doet (oké, via auto deed deze het wel) gaf mij beelden van mogelijk gestrand staan ergens. Ik moet in de gaten houden hoe het gaat lopen met die chargeport, anders breng ik deze uiteraard langs in een service center. Het vreemde hier was ook weer de verschillende reacties die ik kreeg van de medewerkers. Ik ben nieuwe en niet helemaal bekend met hoe de 'systemen' zouden moeten werken en het was fijn geweest als er iemand was die me dat wel eenduidig kon uitleggen, nu sloeg er twijfel bij mij toe. Ik kreeg eerst letterlijk te horen dat ze me 'zo niet zouden laten vertrekken' en later van een andere medewerker dat het 'wel werkt en anders altijd via auto en app of knop op de oplader werkt'. Ja.. zeg het maar. Kortom ik houd het in de gaten.

Tot slot een slordigheid is dat er vieze zwarte vlekken in het interieur zaten, vast en zeker van transport. Het gaat me er dan ook niet om dat dit gebeurt tijdens transport en 'handlen' van de auto's. Maar ik had verwacht dat iemand die tijdens een kleine inspectie zou zien. Het stelde me teleur, mijn nieuwe auto was vies. Ja,.. nu kun je hier vanalles van vinden en misschien ben ik dan een zeur. Maar ik vind dat je een auto van meer dan 50.000 euro niet zo aan een klant kan laten zien. Gelukkig werd de vlek wel schoongemaakt en dat is ook best netjes gebeurd, de rest poets ik er zelf nog wel even uit.

Gevoelsmatig waren het een paar kleine dompertjes en was het vooral jammer dat je niet echt goed bij de medewerkers terecht kon hiermee. Toch vind ik het bewonderenswaardig hoe iedereen hard aan het werk was om al die auto's af te leveren, moet een hele opgave zijn!

Uiteindelijk was ik na dik een uur buiten en kon ik rijden. Nogmaals, wat een heerlijke auto, fijne zware besturing (als je dat wenst), vlot, overzichtelijk, comfortabel. En wat een werkelijk sublieme audioinstallatie! Heerlijk om zo'n auto te mogen rijden. Ook ik merk de trillende banden op (is na ca. 80km nog niet weg) en ik hoor een kleine 'suis' of 'windgeruis' rond het dak, ik ga er de komende tijd op letten (kan ook met het weer te maken hebben).

Conclusie; auto in de basis top! Kleine puntjes nog op te lossen. Aflevering past m.i. niet bij een nieuwe auto, laat staan een in het luxere segment.
 

Attachments

  • IMG_8273.JPG
    IMG_8273.JPG
    925 KB · Views: 93
  • IMG_8271.JPG
    IMG_8271.JPG
    971.9 KB · Views: 61
  • IMG_8269.JPG
    IMG_8269.JPG
    953.2 KB · Views: 65
  • IMG_8268.JPG
    IMG_8268.JPG
    566.1 KB · Views: 63
  • IMG_8267.JPG
    IMG_8267.JPG
    711.6 KB · Views: 62
  • IMG_8264.JPG
    IMG_8264.JPG
    363.1 KB · Views: 71
  • IMG_8263.JPG
    IMG_8263.JPG
    453.6 KB · Views: 63
Heb je wel opgelet dat auto ontgrendeld was voordat je chargeport probeerde te openen? Op slot gaat die namelijk niet open. Als dat wel het geval is kan je het beste vast een serviceafspraak maken. Waarschijnlijk werkt de sensor niet. Komen ze binnenkort een keertje bij je langs om hem te vervangen.
 
Dank voor je reply en meedenken. Ja de auto was open, ontgrendeld. Ik heb ook gehoord dat het er aan kan liggen dat de portieren dicht waren (met de auto wel ontgrendeld). Maar helaas blijkt dit niet het probleem te zijn. Ik houd het verder in de gaten en neem anders contact op met het servicecenter.

Inmiddels staat ze netjes te laden. Je zult net zien dat hij het nu wel in een keer doet 👍🏻 (handmatig geopend na uitstappen).

AF2D5976-4FE0-4A30-AEC4-49F47CF45937.jpeg
 
  • Like
Reactions: Jawbone
Blijf het toch link vinden als je auto zo naar straat zijde geparkeerd staat. Hoelang zal het duren voordat iemand het klepje eraf rijd / trapt.
Helaas bij ons in de straat al een paar keer gebeurd dat jonge lui de spiegels laten omklappen. Zo'n klepje is natuurlijk nog gevoeliger.
Ik zou mijn auto andersom zetten....

Verder prachtige auto en veel veilige kilometers.....
 
Dank voor je reply en meedenken. Ja de auto was open, ontgrendeld. Ik heb ook gehoord dat het er aan kan liggen dat de portieren dicht waren (met de auto wel ontgrendeld). Maar helaas blijkt dit niet het probleem te zijn. Ik houd het verder in de gaten en neem anders contact op met het servicecenter.

Inmiddels staat ze netjes te laden. Je zult net zien dat hij het nu wel in een keer doet 👍🏻 (handmatig geopend na uitstappen).

View attachment 890571
Portieren kunnen inderdaad gewoon dicht zijn wil je de laad poort openen. Enige eis is dat de auto ontgrendeld is.
 
  • Like
Reactions: SnowLeopard
Vandaag in Tilburg, na bijna drie uur wachten in een super drukke en saaie hal, een prachtige Tesla Model Y in ontvangst mogen nemen.
Mooi, perfect en rijdt geweldig. Ben super blij!
Bedankt Tesla medewerkers voor alle moeite en het harde werken om de levering nog dit jaar mogelijk te maken.
Ik mag hopen dat het vandaag geen wachttijd van drie uur gaat zijn. Er is een concrete tijd afgesproken. Geen probleem als dat wat later wordt, maar drie uur.....
 
Dank voor je reply en meedenken. Ja de auto was open, ontgrendeld. Ik heb ook gehoord dat het er aan kan liggen dat de portieren dicht waren (met de auto wel ontgrendeld). Maar helaas blijkt dit niet het probleem te zijn. Ik houd het verder in de gaten en neem anders contact op met het servicecenter.

Inmiddels staat ze netjes te laden. Je zult net zien dat hij het nu wel in een keer doet 👍🏻 (handmatig geopend na uitstappen).

View attachment 890571
Sensor kan defect zijn. Heb ik ook gehad na 2 jaar met mijn model 3. Maak een afspraak, dan komt de "Tesla Ranger" (ja die heet zo) thuis of op je werk (of waar dan ook waar jij wil) langs om je chargeport te vervangen. Ingreep van nog geen 2 minuten en bij Tesla zo gedaan voor je deur.
(Je zult maar voor zo iets lulligs je auto een dag kwijt zijn bij de garage)

Succes met je auto. Ik ga er vandaag heen.


(En nee, er zijn geen beelden beschikbaar van de voorkant, maar als je een opname maakt dan is de voorzijde camera wel te zien.)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: NielsA
Sensor kan defect zijn. Heb ik ook gehad na 2 jaar met mijn model 3. Maak een afspraak, dan komt de "Tesla Ranger" (ja die heet zo) thuis of op je werk (of waar dan ook waar jij wil) langs om je chargeport te vervangen. Ingreep van nog geen 2 minuten en bij Tesla zo gedaan voor je deur.
(Je zult maar voor zo iets lulligs je auto een dag kwijt zijn bij de garage)

Succes met je auto. Ik ga er vandaag heen.


(En nee, er zijn geen beelden beschikbaar van de voorkant, maar als je een opname maakt dan is de voorzijde camera wel te zien.)
Ik heb dezelfde zorg met chargeport. Het gaat niet automatisch open als de lader zich in de buurt van de poort bevindt
Ik dacht dat de hoes alleen automatisch openging bij tesla super charger
 
Ik heb dezelfde zorg met chargeport. Het gaat niet automatisch open als de lader zich in de buurt van de poort bevindt
Ik dacht dat de hoes alleen automatisch openging bij tesla super charger
Hij gaat nooit automatisch open. Als je met je hand op de chargeport drukt opent die (als de auto is ontgrendeld). Je kan hem ook openen met behulp van een 433mHz signaal, zoals gebeurd als je op het knopje drukt van een Supercharger of Tesla Wall Connector.