Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt er inderdaad op dat de MSM's echt in de eerste helft van januari worden afgeleverd. Productiedatum is circa 26 november, RoRo Themis is op 27 november vertrokken uit Shanghai, en was op 24 december in Koper en 1 januari in Barcelona. Lijkt een perfecte match, maar kost wel wat trans-europe trucking. We gaan het zien!
 
OPGEPAST met de gratis 10.000km:
Deze worden pas actief in de loop van januari.

Ik had nog enkele gratis hotel overnachtingen en wat verlof staan. In combinatie met de gratis 10.000 km, dacht ik dus de ideale gelegenheid om naar Denemarken te rijden en de wagen wat te leren kennen. Zit ik nu al aan 300 EUR laadkosten, GRRRRR! Communicatie blijft toch het grootste probleem bij Tesla!
 
dit lijkt me toch duidelijk gecommuniceerd:
"The free Supercharger credits wil be credited to your Tesla Account in the month of Januari 2023..."
1672832052458.png
 
Ik heb ook een RWD met MSM/Black in bestelling staan en zag ineens een factuur in mijn account staan. Verder nog geen SMS of communicatie gehad. Ik had gerekend op feb/maart als er weer een nieuwe lading uit China kwam, dus dit was toch wat onverwacht.

Ik merk dat ik steeds meer twijfel aan het "Vision only" verhaal en de geruchten over het toch weer toevoegen van extra hardware en of er wel/geen mogelijkheden zijn voor retrofitten onder garantie. De auto wordt privé gekocht, dus ik heb echt geen zin dat hij straks onverkoopbaar is omdat "het die ene batch zonder radar/sensoren is".

Daarom overweeg ik heel sterk om de order zo lang mogelijk on hold te gooien. Als er dan nog geen duidelijkheid is kan ik ook nog annuleren en het allemaal nog even aankijken. Hoe zet ik hem on hold? En wat zijn jullie ervaringen hoe lang dat kan?
 
Normaliter zou ik zeggen dat de modellen van Tesla zo vaak wijzigen dat het niet echt zin heeft om te wachten op de laatste wijziging/hardware. Maar ik moet bekennen dat ik ook sterke twijfels heb over de snelheid waarmee de USS zijn weggelaten (zonder werkende software waarbij de camera's het overnemen) en het gerucht dat in januari een HR-radar wordt onthuld. Ik zou nu ook liever een maandje of twee wachten.

On hold zetten kan door een mailtje naar [email protected] te sturen met jouw RN-nummer en het verzoek om deze bestelling niet eerder uit te leveren dan datum x. De blokkade kan er op dezelfde manier weer vanaf worden gehaald.
 
Ik heb ook een RWD met MSM/Black in bestelling staan en zag ineens een factuur in mijn account staan. Verder nog geen SMS of communicatie gehad. Ik had gerekend op feb/maart als er weer een nieuwe lading uit China kwam, dus dit was toch wat onverwacht.

Ik merk dat ik steeds meer twijfel aan het "Vision only" verhaal en de geruchten over het toch weer toevoegen van extra hardware en of er wel/geen mogelijkheden zijn voor retrofitten onder garantie. De auto wordt privé gekocht, dus ik heb echt geen zin dat hij straks onverkoopbaar is omdat "het die ene batch zonder radar/sensoren is".

Daarom overweeg ik heel sterk om de order zo lang mogelijk on hold te gooien. Als er dan nog geen duidelijkheid is kan ik ook nog annuleren en het allemaal nog even aankijken. Hoe zet ik hem on hold? En wat zijn jullie ervaringen hoe lang dat kan?
Je kan tot het moment van levering de order op hold laten zetten. Daar zit wel een limiet aan, maar een maand zal geen probleem zijn. Als er na deze periode weer een auto aan je account wordt gekoppeld zul je deze moeten accepteren of je 250 kwijt zijn.
 
I see that about 9 RWD cars have started using Teslafi in NL, including mine.
Is there any other mapping tool that others with more experience would recommend?
For those new to Tesla like me, you can go ahead and do the free trial of Teslafi to see if you find it useful. The more cars on it, the more useful data will become.