Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Linkerscherm freeze voor 15 minuten

This site may earn commission on affiliate links.
Al enkele weken last van (ook al voor v8). Navigatie schiet in initialize stand en laat linkerscherm volledig bevriezen.
Snelheidsmeter loopt vast en staat dus of op 0km/u als dit gebeurt als je stilstaat of staat keurig op 89km/u als je geparkeerd bent, of bij mij in de straat rijd stapvoets, heb veel lef maar 89km/u bij mij in de straat wordt lastig ;-).

Als je het accepteert dat je 15 minuten geen snelheidsmeter hebt en geen navigatie dan herstelt eea zich vanzelf. Geeft wel leuke foto's in ieder geval, er zit elke keer seconde tussen de foto's. Je ziet aan de hand van de tijdsverschil op beide schermen dat linkerscherm niet geupdate wordt.
Na herstart werkt alles weer maar duurt het 5 minuten voordat 3G weer connectie heeft. Gebeurt ondertussen dagelijks meerdere keren.
Vrijdag 80.000 km beurt bij Tesla, maar eens kijken wat er aan de hand is.
 

Attachments

  • Capture1.JPG
    Capture1.JPG
    75 KB · Views: 75
  • Capture2.JPG
    Capture2.JPG
    99.7 KB · Views: 53
  • Capture3.JPG
    Capture3.JPG
    113.2 KB · Views: 47
Gisteren had ik precies hetzelfde op de snelweg. Ook een minuut of 10 dat (waarschijnlijk door de navigatie) het dashboard scherm bevroor. Had het eerst niet door, maar schrok plotseling wakker 'dit voelt toch echt harder dan 130 km/u...' Best link eigenlijk (ivm flitsers).
 
Gisteren had ik precies hetzelfde op de snelweg. Ook een minuut of 10 dat (waarschijnlijk door de navigatie) het dashboard scherm bevroor. Had het eerst niet door, maar schrok plotseling wakker 'dit voelt toch echt harder dan 130 km/u...' Best link eigenlijk (ivm flitsers).
Gisteren tijdens een roadtrip met vier andere Tesla's, terwijl we in Duitsland reden, hetzelfde gehad.
Is gelukkig bij één keer gebleven. :eek:
 
het lijkt op het eerste zicht een klassiek probleem!:rolleyes:
Gisteren overigens prima geholpen door SeC Amsterdam. Gisterenochtend ongenoegen geuit, gisterenmiddag S in Amsterdam achtergelaten.
Een van de punten die ze gemeld zijn (of dit oorzaak blijkt is wat anders):
- Gezien de Classic lees leeftijd van bijna 3 jaar, staan er veel navi favorieten, bezochte punten die allemaal vastgehouden worden, Navigatie berekent elke keer weer afstand tot die vastgehouden punten, dus vreet geheugen en cpu (niet verklaarbaar waarom hij dan 15 minuten freezed ;-)
- Logs lopen vol, solutions om deze te legen is er eigenlijk niet echt begrijp ik (maar lijkt mij sterk)
- Daarnaast merk in de loaner dat er echt een verschil in snelheid van de schermen zit tussen mijn classic en een loaner van jaar oud.
 
Gisteren overigens prima geholpen door SeC Amsterdam. Gisterenochtend ongenoegen geuit, gisterenmiddag S in Amsterdam achtergelaten.
Een van de punten die ze gemeld zijn (of dit oorzaak blijkt is wat anders):
- Gezien de Classic lees leeftijd van bijna 3 jaar, staan er veel navi favorieten, bezochte punten die allemaal vastgehouden worden, Navigatie berekent elke keer weer afstand tot die vastgehouden punten, dus vreet geheugen en cpu (niet verklaarbaar waarom hij dan 15 minuten freezed ;-)
- Logs lopen vol, solutions om deze te legen is er eigenlijk niet echt begrijp ik (maar lijkt mij sterk)
- Daarnaast merk in de loaner dat er echt een verschil in snelheid van de schermen zit tussen mijn classic en een loaner van jaar oud.

Waarom zou het nodig zijn om steeds de afstand te berekenen tot alle punten waar je eerder naartoe gereden bent? Bijzonder als dat zo geprogrammeerd is, en de ideale manier om het systeem te laten vastlopen.

Overigens kan bij mij de Navi ook minutenlang op "Initializing" staan, in mijn al bijna maar toch nog niet helemaal Classic MS van 7 maanden oud. Ook Spotify loopt regelmatig vast, met name aan het eind van een album, maar dat lijkt me een V8-issue want daarvoor had ik dat niet. Het vastlopen van het linkerscherm heb ik (gelukkig) nog nooit gehad.
 
Zelfde ervaring met mijn 2103 Classic.Erger geworden na 8.0. Het lijkt me dat de hardware grenzen als het ware met alle software-matige aanvullingen nu bereikt worden... Zal nog wel wat terug te winnen zijn door eea wat netter in te regelen (logs, onnodige berekeningen,memory leaks wellicht..). Typisch iets wat je pas doet als het echt niet anders kan meer.. Maar goed - geeft wel aan dat er bij de classics een grens gaat komen aan wat je nog aan extra functies kunt toevoegen zonder dat het in de praktijk echt irritant gaat worden...
 
Gisteren overigens prima geholpen door SeC Amsterdam. Gisterenochtend ongenoegen geuit, gisterenmiddag S in Amsterdam achtergelaten.
Een van de punten die ze gemeld zijn (of dit oorzaak blijkt is wat anders):
- Gezien de Classic lees leeftijd van bijna 3 jaar, staan er veel navi favorieten, bezochte punten die allemaal vastgehouden worden, Navigatie berekent elke keer weer afstand tot die vastgehouden punten, dus vreet geheugen en cpu (niet verklaarbaar waarom hij dan 15 minuten freezed ;-)
- Logs lopen vol, solutions om deze te legen is er eigenlijk niet echt begrijp ik (maar lijkt mij sterk)
- Daarnaast merk in de loaner dat er echt een verschil in snelheid van de schermen zit tussen mijn classic en een loaner van jaar oud.
Oplossing vanuit Sec
- Cleanen van alle favorits
- vervanging SIM door NL SIM buitenlandse ???!!!! (rijd er al 2,5 jaar mee ;-))

Na het ophalen maar eens kijken of eea opgelost is
 
Dit hebben ze gedaan:
Checked customers concern. The vehicle has a big amount of addresses in his
navigation system. Cleared all the addresses and reboot the media control unit. The
vehicle also has an SIM card in the vehicle that is not from this country. The SIM card
needs to be replaced. Confirmed customers concern about the vehicle speed is
different then the instrument cluster. Performed an Instrument cluster reset.

Zal wellicht bij meerdere voor gaan komen, en hopelijk lossen ze dit in de software op. Hoort eigenlijk niet te gebeuren. Wel grappig dat verkeerde SIM kaart al tijdje in auto zit.....
En idd performance van systeem is denk ik nog nooit zo goed geweest
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Mijn S heeft gisteren ook deze schoonmaak ondergaan en is eveneens voorzien van een nieuwe SIM-kaart.
Ben benieuwd of de Spaanse commercials nu verleden tijd zijn. :D
Heb in sinds 8.0 ook al meerdere keren gehad. Reset helpt, maar wel vervelend. Zeker omdat je niet doorhebt hoe hard je rijdt.
Navi history heb ik laatst al gewist. Nog wel de spaanse sim.
Ik heb idd nu eindelijk een keer Google in het Nederlands ;-) ipv georiënteerd in het Spaan qua locatie. Mijn volledige history is weg en idd met NL sim werkt alles echt een stuk vloeiender, scheelt echt enorm!
 
Vorige week op vakantie naar Zuid Frankrijk geweest ook meerdere keren gehad, ik heb ook een classic, nu maar hopen dat er geen boetes voor te hard rijden binnen komen, want hij bleef op 100 km/u staan, mochten er snelheid boetes binnenkomen dan kan ik die vast door sturen naar Elon ;)
 
Na allerlei niet werkende adviezen van Tesla (oa gisteren reset naar factory defaults) heb ik nog steeds volledig vastlopende scherm. Ben er wel achter dat dit herstelt na half uur (stuur idd bekeuring wel naar Elon door).
Fijne is ben al mijn gebruikscijfers kwijt, alle instelling en issue is er nog. Dus ben er klaar mee, vanmorgen aangegeven aan Tesla Adam. Eens kijken wat ze gaan doen. Verhaal is dat er in v8 beter memory management zit maar dat dit juist bij de oudere auto's issue oplevert.
Kleine puntjes vind ik prima, maar vastlopende snelheidsmeter vind ik not done!
#nothappy