Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lo-Jack Connect

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,230
2,253
Naarden, NL

Omdat ik in december waarschijnlijk mijn auto naar privé haal en km's ga declareren, zocht ik naar een rittenadministratiesysteem.

Ik had (vanwege verzekering) al een lo-Jack en na wat kijken op internet heb ik gekozen voor de Lo-Jack connect. Vanmiddag geïnstalleerd (30 minuten werk) door monteur aan huis en pas één rit gemaakt. Binnen 5 minuten na installatie kreeg ik een link voor de website, Naast de website uiteraard (2022!) een app beschikbaar.

Moet zeggen dat het er goed uitziet: start/eindlokatie, km's en tijd per rit en met een button kan je aangeven of het zakelijk / woon-werk / privé is. Uiterrad opmerkingenregel.

Prijs heel netjes. nog geen 5 euro per maand en dat is een stuk goedkoper dan de alternatieven die ik op internet vond. Wel een eenmalige installatie fee van 199 euro. Maar die is nu nog zakelijk :cool:
 
Ik gebruik ook TeslaFi voor de rittenadministratie maar het taggen van meerdere ritten die niet automatisch als 'prive' worden getagd kost me meer dan werk dan ik eigenlijk zou willen. @wooter, hoe is dat bij TeslaMate? Kan je daar makkelijk meerdere ritten tegelijk taggen als 'prive'?
 
Ik gebruik ook TeslaFi voor de rittenadministratie maar het taggen van meerdere ritten die niet automatisch als 'prive' worden getagd kost me meer dan werk dan ik eigenlijk zou willen. @wooter, hoe is dat bij TeslaMate? Kan je daar makkelijk meerdere ritten tegelijk taggen als 'prive'?
Nee, eigenlijk niet. TeslaMate is echt wel een read-only omgeving, maar je kan er wel uit exporteren en dan in je Excel werkblad de tags voorzien.

Maar goed, op zich niet onmogelijk om op basis daarvan zelf iets te knutselen. En dan komt natuurlijk de vraag van kost vs opbrengst van zo een €199 bakje + 5€ abonnementskost vs iemand die het zelf eens doet en op Github zet.
 
Veel van mijn collega's gebruiken ook TeslaFi hiervoor. Ik heb in het verre verleden er eens mee gespeeld en zag weinig toegevoegde waarde. Maar als je al een app gebruikt, dan is wellicht een koste efficiënte oplossing. Zo ziet de web interface eruit.


Screenshot loJack.jpg
 
teslamate slaat alles op in een postgres database, daar zou je direct tegenaan kunnen praten. Als je iets “simpelers” zou willen kan je inloggen als admin in de teslamate grafana en het ritten dashboard kunnen clonen en aanpassen, evt met de google calendar datasource welke je werkdagen/tijden bevat of calendar plugin ernaast zodat hier automatisch op te filteren is.
 
Veel van mijn collega's gebruiken ook TeslaFi hiervoor. Ik heb in het verre verleden er eens mee gespeeld en zag weinig toegevoegde waarde. Maar als je al een app gebruikt, dan is wellicht een koste efficiënte oplossing. Zo ziet de web interface eruit.


View attachment 868021

En TeslaFi is zo robuust als een huis. Ik gebruik het ruim drie jaar voor kilometeradministratie en heb nog nooit een rit gemist.

Maar... dat screenshot is niet van TeslaFi, toch? Of heb ik iets gemist?
 
In TeslaFi heb ik op 20.000km per jaar toch zo'n 50km aan niet registreerde km's. Een enkele keer mis je een korte rit (bijv. omdat TeslaFi probeert te auto te laten slapen), maar meestal wijkt het beginpunt een 0.01 - 0.03 km af van het eindpunt van de vorige rit. In de data export is dat eenvoudig vast te stellen door de som te nemen van de kolom "Kilometers Driven" en volgens de waarde "Ending Odometer" van de laatste rit af te trekken van de waarde "Starting Odometer" van de eerste rit. Bij mij zit daar steevast een verschil in. Is dat bij jou niet het geval @Mark67?
 
En TeslaFi is zo robuust als een huis. Ik gebruik het ruim drie jaar voor kilometeradministratie en heb nog nooit een rit gemist.

Maar... dat screenshot is niet van TeslaFi, toch? Of heb ik iets gemist?
Excuus voor de verwarring: screenshot is dus van Lo-Jack.

Ik twijfel niet aan TeslaFi, maar ik wil geen third party apps met toegang tot de auto... Persoonlijke keuze.
 
Tot nu toe ZEER ONTEVREDEN over de Lo-Jack Connect.
- registratie geeft bij zelfde parkeerplaats (naast het huis, oprijlaan) elke keer ander adres aan;
- vandaag opeens een tussenstop die ik helemaal niet heb gemaakt

Support reageert niet op inmiddels drie, vriendelijke, mails. Als ze vandaag niet reageren wordt de vriendelijkheid wat minder...