Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

LTE/4G valt weg, 3G komt terug, na stop/start weer LTE?

This site may earn commission on affiliate links.
Na mijn MCU update heb ik last van geen 4G verbinding zodra ik wegrij. Het is niet altijd en ik kan er nog geen vinger op leggen wanneer ik het wel heb en wanneer niet. Is er iemand die zich hier in herkend?
Ik heb exact dit probleem. Sinds de MCU2 upgrade.
Ook ik heb nog een oorzaak of patroon kunnen ontdekken waarom en wanneer precies dit gebeurt. Maar het gebeurt net iets te vaak, dus het stoort mij. Zeker omdat er geen radio tuner meer is, dus ik heb de data verbinding nodig om ergens naar te kunnen luisteren.
 
Dan heb ik helemaal geen verbinding. Duurt dan meestal 3 minuten voordat de verbinding er is. Daarna heb ik geen problemen meer. Alleen bij wegrijden
Dit probleem heb ik ook, is ontstaan na upgrade naar MCU2.
Meerdere malen aangegeven bij Tesla service, zij geven aan dat het modem een 'shutdown' signaal krijgt, waar hij eigenlijk op 'sleep' zou moeten gaan. Daarom duurt het opstarten dan ongeveer 3 minuten. Zal dmv een software update verholpen moeten worden...maar vooralsnog zit het er nog in...
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Vandaag ook geen LTE in mijn ondergrondse garage, met ook de eerste keer een melding dat SOS niet beschikbaar was en ik Tesla moest contacteren.
Waarschijnlijk heeft dit alles gewoon te maken met geen verbinding ondergronds...
Eénmaal in de "open lucht" duurde het een 500 meter alvorens LTE terug beschikbaar was.
 
Ja inderdaad het probleem wat je ook beschrijft. Zeer vervelend :D Ik zal een update hier plaatsen zodra er iets bekend is.

Ze gaven aan dat er een nieuwe firmware van het modem is geflasht en dit het probleem hiermee oplost. Ik heb nog te weinig met de auto gereden om echt te bevestigen dat het nu niet meer voorkomt.
 
Ik had een service ticket ingeschoten. Ben zojuist door Service gebeld nadat ze wat loggegevens hadden opgevraagd en de auto gemonitord hadden. De firmware update heeft inderdaad niet het verwachte resultaat. Ze kennen het probleem en hopen het in een volgende software versie op te lossen. Niet alle auto’s hebben dit probleem. Blijkbaar in een bepaalde configuratie. Verzoek was even af te wachten. Ze hopen het binnenkort op te lossen.
 
Ik herken het inderdaad niet, dus zal configuratie afhankelijk zijn. Sinds de MCU 2 retrofit heb ik altijd perfecte verbinding, stuk beter dan met de oude. (Gelukkig, tenminste niet voor niks geld uitgegeven,lol)
 
Ik snap nu waarom Tesla vroeg om het opnieuw te testen. Ze hebben blijkbaar in .24.4 of .5 code toegevoegd die de 3G verbinding na 5 minuten weer reset en dan is er een minuutje later toch weer 4G. Is natuurlijk geen goede oplossing dus ben bij dat ze het bord vervangen. Ik las ergens anders dat er in 32.x een fix zou zijn voor de wegvallende verbinding bij start, daar kijk ik ook naar uit. In de onderstaande snap van TeslaMate zie je 2 stukjes in de grafiek waar er geen verbinding was.

1631695973951.png