Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

LTE/4G valt weg, 3G komt terug, na stop/start weer LTE?

Danny.Lan

Member
Oct 6, 2017
89
23
Voorne Putten
Na mijn MCU update heb ik last van geen 4G verbinding zodra ik wegrij. Het is niet altijd en ik kan er nog geen vinger op leggen wanneer ik het wel heb en wanneer niet. Is er iemand die zich hier in herkend?

Gaston

Active Member
Mar 1, 2016
1,028
827
Netherlands
Na mijn MCU update heb ik last van geen 4G verbinding zodra ik wegrij. Het is niet altijd en ik kan er nog geen vinger op leggen wanneer ik het wel heb en wanneer niet. Is er iemand die zich hier in herkend?
Ik heb exact dit probleem. Sinds de MCU2 upgrade.
Ook ik heb nog een oorzaak of patroon kunnen ontdekken waarom en wanneer precies dit gebeurt. Maar het gebeurt net iets te vaak, dus het stoort mij. Zeker omdat er geen radio tuner meer is, dus ik heb de data verbinding nodig om ergens naar te kunnen luisteren.

watt

Power Member
May 6, 2019
353
194
NL
Ik heb hier sinds de MCU2 upgrade ook last van en begin me hieraan te storen. Ik heb morgen een afspraak waarin ik dit gemeld heb. Ben benieuwd.

ramonneke

Active Member
Apr 26, 2018
3,592
2,062
Rotterdam
Ik heb geen MCU2 upgrade, maar wel MCU2 en ik heb ook soms dat m'n verbinding helemaal weg valt. Het is heel af en toe. Heb geen wifi in de duurt als dat gebeurd.

Danny.Lan

Member
Oct 6, 2017
89
23
Voorne Putten
Ik heb hier sinds de MCU2 upgrade ook last van en begin me hieraan te storen. Ik heb morgen een afspraak waarin ik dit gemeld heb. Ben benieuwd.
bedoel je het probleem dat ik omschrijf? of waar dit draadje eigenlijk over gaat? Ben erg nieuwsgierig als je mijn probleem ook hebt (dus geen verbinding bij starten van auto) wat daar morgen uit gaat komen

vincentnl

Member
Mar 23, 2018
45
40
Arnhem, Nederland
Dan heb ik helemaal geen verbinding. Duurt dan meestal 3 minuten voordat de verbinding er is. Daarna heb ik geen problemen meer. Alleen bij wegrijden
Dit probleem heb ik ook, is ontstaan na upgrade naar MCU2.
Meerdere malen aangegeven bij Tesla service, zij geven aan dat het modem een 'shutdown' signaal krijgt, waar hij eigenlijk op 'sleep' zou moeten gaan. Daarom duurt het opstarten dan ongeveer 3 minuten. Zal dmv een software update verholpen moeten worden...maar vooralsnog zit het er nog in...

• Informative
Reactions: Gaston

EdwardV

EduardV
Jun 20, 2016
50
36
Breda
Ik heb heb hem vandaag weggebracht naar het service center en men gaat hiernaar kijken (pas na 2-6 minuten verbinding) . Medewerker gaf aan dat het bekend is. Ben benieuwd.

watt

Power Member
May 6, 2019
353
194
NL
bedoel je het probleem dat ik omschrijf? of waar dit draadje eigenlijk over gaat? Ben erg nieuwsgierig als je mijn probleem ook hebt (dus geen verbinding bij starten van auto) wat daar morgen uit gaat komen

Ja inderdaad het probleem wat je ook beschrijft. Zeer vervelend :D Ik zal een update hier plaatsen zodra er iets bekend is.

• Like
Reactions: Gtech and Maarten

Krisja

Member
Jun 15, 2021
35
33
Heppen, Belgium
Vandaag ook geen LTE in mijn ondergrondse garage, met ook de eerste keer een melding dat SOS niet beschikbaar was en ik Tesla moest contacteren.
Waarschijnlijk heeft dit alles gewoon te maken met geen verbinding ondergronds...
Eénmaal in de "open lucht" duurde het een 500 meter alvorens LTE terug beschikbaar was.

watt

Power Member
May 6, 2019
353
194
NL
Ja inderdaad het probleem wat je ook beschrijft. Zeer vervelend :D Ik zal een update hier plaatsen zodra er iets bekend is.

Ze gaven aan dat er een nieuwe firmware van het modem is geflasht en dit het probleem hiermee oplost. Ik heb nog te weinig met de auto gereden om echt te bevestigen dat het nu niet meer voorkomt.

Danny.Lan

Member
Oct 6, 2017
89
23
Voorne Putten
Ze gaven aan dat er een nieuwe firmware van het modem is geflasht en dit het probleem hiermee oplost. Ik heb nog te weinig met de auto gereden om echt te bevestigen dat het nu niet meer voorkomt.
Ben benieuwd of het probleem daarmee echt weg is. En...blijkbaar dus wel een afspraak maken en komt het niet via een update.

Danny.Lan

Member
Oct 6, 2017
89
23
Voorne Putten
Ik had een service ticket ingeschoten. Ben zojuist door Service gebeld nadat ze wat loggegevens hadden opgevraagd en de auto gemonitord hadden. De firmware update heeft inderdaad niet het verwachte resultaat. Ze kennen het probleem en hopen het in een volgende software versie op te lossen. Niet alle auto’s hebben dit probleem. Blijkbaar in een bepaalde configuratie. Verzoek was even af te wachten. Ze hopen het binnenkort op te lossen.

Gumball

Member
Mar 9, 2020
234
248
Yes
Ik herken het inderdaad niet, dus zal configuratie afhankelijk zijn. Sinds de MCU 2 retrofit heb ik altijd perfecte verbinding, stuk beter dan met de oude. (Gelukkig, tenminste niet voor niks geld uitgegeven,lol)

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC