Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • The final cut of TMC Podcast #27 is available now with topics time-stamped. We discussed: Consolidation in LiDAR manufacturers; Volvo EX90 shipping with LiDAR; FSD Beta Full Release in N.A.; FSD detecting autopilot cheats, Gwen Shotwell directly overseeing SpaceX Starship; and more. You can watch it now on YouTube. We should have it published to podcast networks shortly.

LTE verbinding af fabriek werkt niet

Afgelopen woensdag mijn Model S 100D in Tilburg afgehaald. Tijdens de uitleg in het Delivery Centre werkte alles. Na het verlaten van de hal verdween mijn navigatie en kreeg ik een wit scherm. Direct Tesla Support gebeld en moest een paar keer opnieuw soft rebooten met de 2 scroll wieltjes. De auto maakt geen verbinding via LTE of 3G netwerk, ik ben er nog niet bekend mee. Alleen thuis kan ik via WiFi wel de kaarten laden en ook via mijn telefoon app mijn auto zien en bedienen. Eenmaal buiten het WiFi bereik wordt het navigatiescherm weer wit en de app geeft alleen de laatste WiFi locatie van mijn Model S aan. Ook online services als Spotify werken niet. Van alles geprobeerd, nieuwe Firmware via WiFi, rebooten,...

Tesla Support probeert toegang te krijgen maar ziet of vindt de auto niet terug in hun netwerk omdat er geen verbinding mogelijk is. Over 2 weken mag hij naar Service Centre Den Haag waar er vanuit de USA specialisten naar gaan kijken en ben ik de wagen wel een aantal dagen kwijt. Voorlopig dus met de mobiele telefoon navigeren en Spotify luisteren door een mobiele hotspot te creëren.

Herkent iemand deze zeldzame storing en heeft heeft iemand er ervaring mee? Ik las op het Amerikaanse forum dat een eigenaar z'n wagen 2 weken kwijt was en er een nieuwe LTE unit ingebouwd moest worden en een nieuw grafisch scherm waarbij ook het interieur beschadigd is.

Volgens Tesla Service Centre herkennen ze dit probleem wel maar komt het slechts zelden voor.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top