Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lucht/Wind komt binnen bij de deur aan de bestuurderskant...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb reeds een paar keer gemerkt dat er wind binnen komt vanuit de hoek van de deur aan de bestuurderskant.
Precies bij het kleine raampje dat naast de buitenspiegel zit.

Het probleem... het gebeurt niet altijd.

Wie heeft hier ook last van ?
 
ik ben dit probleem ook als eens tegen gekomen op linkedin tesla groep.

Erik Schut
Erik Schut
President and co-founder at WoodWing Software
Ik heb dit ook, komt volgens mij vanuit kleine ruitje. Bij wasstraat kwamen hier ook wat spetters binnen. Raampje kan worden bijgesteld, Tesla heeft al een eerste poging ondernomen, helaas niet geheel succesvol, nog steeds koude lucht, nu wel nagenoeg droog na wasstraat.

 
Ik heb reeds een paar keer gemerkt dat er wind binnen komt vanuit de hoek van de deur aan de bestuurderskant.
Precies bij het kleine raampje dat naast de buitenspiegel zit.

Het probleem... het gebeurt niet altijd.

Wie heeft hier ook last van ?

Is mij laatst ook opgevallen. Wordt denk ik wel een bezoekje aan Tilburg. Heb nog niet kunnen nagaan of het aan de passagierskant idem is....
 
Ik heb dat probleem ook gehad. Is door Tesla aangepast. Ik voel nu nog steeds wat wind, maar het is wel veel minder geworden. Ik heb het idee dat ook de windruis er wat minder door geworden is.
Denk niet dat het volledig verholpen kan worden, de constructie lijkt me gewoon niet ideaal. Kreeg ook als mogelijke verklaring mee dat er wind via de spiegels aan de bovenzijde van het portier binnen kan komen, maar dat is bij mij niet het geval.
 
Contact gehad met Tesla.
Schijnt een bekend probleem te zijn en dit zijn ze aan het onderzoeken in USA.

Advies dat ik kreeg is een ticket aanmaken met deze klacht zodat je wordt gecontacteerd zodra ze een oplossing hebben.

Advies is dus ook een ticket aanmaken hiervoor.
 
Ik heb het probleem ook. Zowel links als rechtsvoor. Achter heb ik het nog niet gecheckt. De rubbers sluiten allemaal goed aan. Het lijkt aan de voorkant van het verticale raamstijltje voor het kleine ruitje uit de deur omhoog te blazen. Merkwaardig genoeg lijkt het er ook op dat als er stevige wind op de deur staat er meer lucht binnenkomt.
Dus laten we zeggen je rijdt 120km/u met de wind rechts op de auto dan komt er relatief weinig lucht binnen bij de linker deur. Bij dezelfde snelheid met wind links op de auto duidelijk meer.
Benieuwd of jullie dat ook zo kunnen vaststellen.
 
Het zou waarschijnlijk te maken hebben met de manier waarop de wind tegen de deur aanblaast.
Helaas kan ik het niet bevestigen omdat de keren dat het voorkwam, de wind vaak van meerdere kanten blies of dat ikzelf veel van richting deed veranderen.
Maar als het gebeurt, dan is het ook goed koud meteen.