Vandaag, vlak voorafgaande een rit van 180 kilometer de autobanden van 2.8 bar naar 3.0 bar opgepompt.
Na circa 10 km snelweg waren twee banden 3.1 bar en 2 banden 3.2 bar, wegens de opwarming denk ik. Geen idee of dat te veel is.
Wat mij opviel was dat het verbruik lager was dan ik normaal gewend ben.
Het was vandaag circa 9 a 10 graden. De rit starte om 10.45 uur en ging van de regio Rotterdam naar omgeving Zwolle. En rit van 180 kilometer. Ik begon de rit met een range van 417 km.
Normaal gesproken ben ik er niet zo mee bezig, vandaar ook dat ik de auto alleen de vorige avond tot 425 km (85%) had geladen. Normaal laad ik altijd onderweg even. Maar wegen die extra bar leek het mij een leuke test/ uitdaging om de rit voor het eerst eens een keer zonder bij te laden onderweg (heen en weer) te rijden. Daarom voor deze 1e keer ook alle verwarming maar uit gedaan.
De heenweg maximaal 120 km per uur gereden (soms 115 km) en mij gehouden aan de lagere snelheidslimieten op sommige delen. na 1:46 uur was ik op de plaats van bestemming met 155 Wh/km.
heenrit : 180,3 km 1:46 uur en 155 Wh/km en nog een range over van 224km
terugrit: 182,1 km 2:10 en 151 Wh/km eerste helft maximaal 115 km en tweede helft 100 km per uur gereden en met 28 km resterende range thuis gekomen zonder onderweg bij te laden.
Ik ben me er van bewust dat het niet gebruiken van verwarming het verbruik sterk doet verlagen, maar ik kreeg vandaag de indruk dat de extra bar in de banden ook een belangrijke factor is voor het verbruik.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen: hoeveel range of verbruik zal ca 0,2 bar extra schelen?
Na circa 10 km snelweg waren twee banden 3.1 bar en 2 banden 3.2 bar, wegens de opwarming denk ik. Geen idee of dat te veel is.
Wat mij opviel was dat het verbruik lager was dan ik normaal gewend ben.
Het was vandaag circa 9 a 10 graden. De rit starte om 10.45 uur en ging van de regio Rotterdam naar omgeving Zwolle. En rit van 180 kilometer. Ik begon de rit met een range van 417 km.
Normaal gesproken ben ik er niet zo mee bezig, vandaar ook dat ik de auto alleen de vorige avond tot 425 km (85%) had geladen. Normaal laad ik altijd onderweg even. Maar wegen die extra bar leek het mij een leuke test/ uitdaging om de rit voor het eerst eens een keer zonder bij te laden onderweg (heen en weer) te rijden. Daarom voor deze 1e keer ook alle verwarming maar uit gedaan.
De heenweg maximaal 120 km per uur gereden (soms 115 km) en mij gehouden aan de lagere snelheidslimieten op sommige delen. na 1:46 uur was ik op de plaats van bestemming met 155 Wh/km.
heenrit : 180,3 km 1:46 uur en 155 Wh/km en nog een range over van 224km
terugrit: 182,1 km 2:10 en 151 Wh/km eerste helft maximaal 115 km en tweede helft 100 km per uur gereden en met 28 km resterende range thuis gekomen zonder onderweg bij te laden.
Ik ben me er van bewust dat het niet gebruiken van verwarming het verbruik sterk doet verlagen, maar ik kreeg vandaag de indruk dat de extra bar in de banden ook een belangrijke factor is voor het verbruik.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen: hoeveel range of verbruik zal ca 0,2 bar extra schelen?