Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

luchtdruk banden versus verbruik

ominoreg

Banned
Dec 15, 2018
150
129
Breda
Ik denk dat dat idd van invloed is. De ANWB geeft als tip om veel vaker de spanning te meten dan men nu in de praktijk doet om zo energie te besparen.

Veel leasemaatschappijen weten ook dat de bandenspanning best een impact heeft op het verbruik. Sommige komen soms bij bedrijven gratis de spanning op orde brengen.

• Like
Reactions: Timmm

Wim S.

Banned
Apr 11, 2013
5,648
6,037
NL
Veel leasemaatschappijen weten ook dat de bandenspanning best een impact heeft op het verbruik. Sommige komen soms bij bedrijven gratis de spanning op orde brengen.
Ik denk dat leasemaatschappijen zich minder druk maken over het verbruik dan over slijtage van de banden.
Brandstof betalen de klanten zelf, de banden zijn voor rekening van de leasemaatschappij.
Het oppompen van banden door de leasemaatschappij is welbegrepen eigenbelang.

BMW740iL

Active Member
Nov 9, 2019
1,065
445
Amsterdam
vraagje, maakt het voor de SR+ met alleen achterwielaandrijving nog uit als je de achterbanden harder oppompt dan de voorbanden. En off topic, stuurt het beter met (extra) harde dan met normaal (2.9 bar) harde voorbanden?

Timmm

Banned
Jul 6, 2017
489
236
Netherlands

Klopt, bij ons kan ik regelmatig aangeven of ik ze opgepompt wil hebben. Veel leasebedrijven ook maatschappelijke doelstellingen op het klimaat gericht.

Fredblack

Banned
Nov 10, 2018
94
52
Loenen
Gisteren de bandjes met tienden van een bar opgepompt. Vanmorgen inderdaad een goed zichtbaar minder verbruik.

Kan natuurlijk komen vanwege evt “wind mee”. Zal het verbruik deze week eens bijhouden.

ramonneke

Active Member
Apr 26, 2018
3,420
1,912
Rotterdam
Het belangrijkste is dat ze op een goede druk zitten, 2.9/3.0 bij koude lucht. Niemand pompt z'n banden "te h ard" op maar velen pompen de banden te weinig op naar de juiste druk.

Veel belangrijker nog is uitlijning.

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC