TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Luchtvering, hoe laag?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hayden, May 14, 2016.

  1. Hayden

    Hayden Member

    Joined:
    Apr 12, 2016
    Messages:
    165
    Location:
    Belgium
    Ik twijfel om luchtvering te nemen op mijn toekomstige model 3.
    Niet voor het comfort maar omdat ik zo weinig mogelijk plaats tussen wielkast en band wil, dit staat lekker sportief.
    Daarom een vraag aan de Tesla rijders, hoeveel lager kan een tesla staan met luchtvering ten opzichte van een gewone vering? Ik ga geen duizenden euro's betalen als het maar één centimeter oplevert.
    Foto's zijn meer dan welkom zowel van de lucht geveerde als "gewone" Tesla's.
    :)
     
  2. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    777
    Location:
    Alphen aan den Rijn
  3. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,637
    Location:
    Eindhoven
    Ik heb geen foto's, maar het verschil tussen low en standard height is overduidelijk te zien bij luchtgeveerde S-en. Ik meen dat de S met schroefveren op dezelfde hoogte staat als standard height bij luchtgeveerde S-en.
    Hetzelfde geldt voor het verschil tussen standard en high (om over 'very high' maar niet te spreken). Toch is het verschil tussen elke stand niet meer dan ongeveer 2cm... (zie ook deze post: #23)

    Ow nog deze foto via google gevonden: http://media.mikehendley.com/blog/2015/Tesla/ride%20height%20comparo.jpeg
     
  4. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    1,273
    Location:
    Third rock from the sun
    • Informative x 2
  5. Hayden

    Hayden Member

    Joined:
    Apr 12, 2016
    Messages:
    165
    Location:
    Belgium
    M.a.w. staat hij op zijn laagste stand 2,5cm lager dan standaard.
    Het overwegen waard in dit geval.
     
  6. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,637
    Location:
    Eindhoven
    Het is natuurlijk niet gezegd dat de model 3 dezelfde rijhoogtes krijgt, maar ik denk dat je t.z.t. vast wel de mogelijkheid krijgt om dat een keertje bij een SeC of verkooppunt na te kijken voordat je je reservering omzet in een order.
     
  7. Tommaso

    Tommaso Member

    Joined:
    Jan 9, 2016
    Messages:
    73
    Location:
    Nederland
  8. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,947
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Luckyluke had volgens mij zo'n setje gemonteerd.
     
  9. flatlander

    flatlander Member

    Joined:
    May 12, 2015
    Messages:
    173
    Location:
    Den Haag
    Grootste voordeel van de luchtvering is niet het uiterlijk, maar dat de luchtvering gekoppeld aan GPS altijd onthoudt waar je de instellingen hebt gewijzigd. Dus die ene steile drempel waarvoor je de auto hoger zet, hoef je maar een keer te doen en daarna doet de auto het zelf.
     
    • Like x 1
  10. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,637
    Location:
    Eindhoven
    Hmm ja alleen gaat ie bij mij dan ofwel 5 straten ervoor al omhoog, of pas net nadat je die drempel geschraapt hebt... (Ik zet toch altijd maar even het luchtveringsmenu open als ik in de buurt ben voor de zekerheid)
     
  11. MickC

    MickC Member

    Joined:
    Apr 3, 2016
    Messages:
    383
    Location:
    Belgium
    Moet je eigenlijk na de drempel/steile oprit terug lagere setting kiezen?
     
  12. Steven

    Steven Member

    Joined:
    May 30, 2013
    Messages:
    683
    Location:
    Netherlands
    Ja, hij blijft op de hogere setting tot je hem aanpast, OF wanneer je boven de ca. 55 km/u gaat rijden. Dan gaat hij vanzelf naar "normaal".

    Het kiezen van de hogere stand heeft een bijkomend voordeel: bij het parkeren blijft de auto ook in de hoge stand staan. Bij de "normale" stand zakt de auto in rust dieper in. Dat kan vervelend zijn als je b.v. geparkeerd staat in een parkeervak met zo'n betonnen varkensrug.De auto zakt dan vaak tot OP die varkensrug.
     
    • Helpful x 2
    • Informative x 1
  13. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,947
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Nee, dan verwijder je die locatie weer.
     
  14. LuckyLuke

    LuckyLuke Model S P85DL

    Joined:
    Dec 14, 2011
    Messages:
    2,092
    Location:
    Eindhoven, The Netherlands
    HAD ja, maar nu op de P85D niet meer, heb hem tegenwoordig op "always low" staan en dat is prima zo.
    Maar heb die stangetjes nog liggen dus mocht ik ooit weer het idee krijgen .... ;)
     
  15. Firebird

    Firebird Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2013
    Messages:
    1,114
    Location:
    Ardooie, Belgium (EU)
    Waarom dan wel? Uit Aero Dynamics oogpunt of puur visueel?
     
  16. Tommaso

    Tommaso Member

    Joined:
    Jan 9, 2016
    Messages:
    73
    Location:
    Nederland
    @Firebird dit is puur visueel. de "stance" van een auto is zeer smaakgevoelig (bij mij dan).
     
  17. Hayden

    Hayden Member

    Joined:
    Apr 12, 2016
    Messages:
    165
    Location:
    Belgium
    Idem hier.
    Bestaan er verlagingkits voor de standaard veren of is het gewicht van een Tesla te hoog hiervoor?
     
  18. Firebird

    Firebird Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2013
    Messages:
    1,114
    Location:
    Ardooie, Belgium (EU)
    OK, smaken verschillen.

    de gustibus et coloribus non est disputandum
     

Share This Page