Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Luchtvering, hoe laag?

This site may earn commission on affiliate links.

Hayden

Active Member
Apr 12, 2016
1,692
961
Belgium
Ik twijfel om luchtvering te nemen op mijn toekomstige model 3.
Niet voor het comfort maar omdat ik zo weinig mogelijk plaats tussen wielkast en band wil, dit staat lekker sportief.
Daarom een vraag aan de Tesla rijders, hoeveel lager kan een tesla staan met luchtvering ten opzichte van een gewone vering? Ik ga geen duizenden euro's betalen als het maar één centimeter oplevert.
Foto's zijn meer dan welkom zowel van de lucht geveerde als "gewone" Tesla's.
:)
 
Ik twijfel om luchtvering te nemen op mijn toekomstige model 3.
Niet voor het comfort maar omdat ik zo weinig mogelijk plaats tussen wielkast en band wil, dit staat lekker sportief.
Daarom een vraag aan de Tesla rijders, hoeveel lager kan een tesla staan met luchtvering ten opzichte van een gewone vering? Ik ga geen duizenden euro's betalen als het maar één centimeter oplevert.
Foto's zijn meer dan welkom zowel van de lucht geveerde als "gewone" Tesla's.
:)
Ik heb geen foto's, maar het verschil tussen low en standard height is overduidelijk te zien bij luchtgeveerde S-en. Ik meen dat de S met schroefveren op dezelfde hoogte staat als standard height bij luchtgeveerde S-en.
Hetzelfde geldt voor het verschil tussen standard en high (om over 'very high' maar niet te spreken). Toch is het verschil tussen elke stand niet meer dan ongeveer 2cm... (zie ook deze post: #23)

Ow nog deze foto via google gevonden: http://media.mikehendley.com/blog/2015/Tesla/ride height comparo.jpeg
 
M.a.w. staat hij op zijn laagste stand 2,5cm lager dan standaard.
Het overwegen waard in dit geval.
Het is natuurlijk niet gezegd dat de model 3 dezelfde rijhoogtes krijgt, maar ik denk dat je t.z.t. vast wel de mogelijkheid krijgt om dat een keertje bij een SeC of verkooppunt na te kijken voordat je je reservering omzet in een order.
 
Ik twijfel om luchtvering te nemen op mijn toekomstige model 3.
Niet voor het comfort maar omdat ik zo weinig mogelijk plaats tussen wielkast en band wil, dit staat lekker sportief.
Daarom een vraag aan de Tesla rijders, hoeveel lager kan een tesla staan met luchtvering ten opzichte van een gewone vering? Ik ga geen duizenden euro's betalen als het maar één centimeter oplevert.
Foto's zijn meer dan welkom zowel van de lucht geveerde als "gewone" Tesla's.
:)

Grootste voordeel van de luchtvering is niet het uiterlijk, maar dat de luchtvering gekoppeld aan GPS altijd onthoudt waar je de instellingen hebt gewijzigd. Dus die ene steile drempel waarvoor je de auto hoger zet, hoef je maar een keer te doen en daarna doet de auto het zelf.
 
  • Like
Reactions: FairFrank and Ivo-G
Grootste voordeel van de luchtvering is niet het uiterlijk, maar dat de luchtvering gekoppeld aan GPS altijd onthoudt waar je de instellingen hebt gewijzigd. Dus die ene steile drempel waarvoor je de auto hoger zet, hoef je maar een keer te doen en daarna doet de auto het zelf.
Hmm ja alleen gaat ie bij mij dan ofwel 5 straten ervoor al omhoog, of pas net nadat je die drempel geschraapt hebt... (Ik zet toch altijd maar even het luchtveringsmenu open als ik in de buurt ben voor de zekerheid)
 
Moet je eigenlijk na de drempel/steile oprit terug lagere setting kiezen?

Ja, hij blijft op de hogere setting tot je hem aanpast, OF wanneer je boven de ca. 55 km/u gaat rijden. Dan gaat hij vanzelf naar "normaal".

Het kiezen van de hogere stand heeft een bijkomend voordeel: bij het parkeren blijft de auto ook in de hoge stand staan. Bij de "normale" stand zakt de auto in rust dieper in. Dat kan vervelend zijn als je b.v. geparkeerd staat in een parkeervak met zo'n betonnen varkensrug.De auto zakt dan vaak tot OP die varkensrug.
 
Ik heb ze er ooit op gehad, maar er af gehaald omdat de "Always Low" stand in de praktijk al laag genoeg bleek te zijn.
Dat en het feit dat mijn vrouw regelmatig in de auto rijdt (en er niet altijd aan denkt bij een drempel oid de auto omhoog te zetten) en ik hem af en toe via Snappcar verhuur.
Stangetjes vast nog wel ergens liggen, maar doe er niks meer mee.