Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ludicrous Mode, or not?

This site may earn commission on affiliate links.
Hopelijk komt er dan ook nog een grafiek met warme batterij. Deze koude grafiek zegt in mijn ogen niet zoveel, omdat het vermogen sowieso beperkt is. 415 kW is te halen met warme batterij met P85D en deze haalt niet eens de 375 kW en daarnaast zou het natuurlijk fijn zijn om deze grafiek te hebben van 0-250km/u. Dan is pas echt iets te zeggen over beschikbaar vermogen.

Nu maar afwachten totdat iemand in Europa over een P85DL beschikt en bereid is deze test te doen in Duitsland.
 
tja, ik ben het allemaal van zeer kortbij aan het opvolgen en toch vind ik de reacties op de prestaties van de P85D overdreven.
Op de autostrade ben ik sneller dan alles wat ik tegen kom, amg's en andere wagens
van dezelfde klasse volg ik vlotjes en met de glimlach tot boven 180 km/u.
Ik denk dat voor veel teleurgestelde mensen die teleurstelling eerder door een foute "butt dyno" komt.
Je moet de acceleratie boven 100 km/u niet gaan vergelijken met de 0-100 snelheid en gevoelsmatig is het wat minder op hogere
snelheden maar het is nog steeds achterlijk snel, en ik kom van een zware muscle car dus ik ben gewend aan veel vermogen.
Ik ben van plan om de ludicrous upgrade te laten doen, niet omdat ik ontevreden ben over de prestaties maar omdat ik er
redelijk sterk in geloof dat met deze upgrade later nog mogelijkheden kunnen vrijkomen door middel van software upgrades.
 
@ gvands: ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Volgens mij is de 0-50/100 zo verpletterend snel (gevoelsmatig sneller dan andere autos van vergelijkbaar vermogen) dat alles daarna tegenvalt.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de verdere uitkomsten en wat men gaat beslissen om met de huidige P85D te doen.
 
En vanaf ca 50, 60, 70 net zo snel als een P85 (van waaruit soms overgestapt is)/ 85D (die destijds specs had waarbij die geen alternatief was)/ 90D....
En daar wringt m de schoen voor diegenen die destijds in die spijker getrapt zijn.

Kopers van nu (zou nu moeten) weten dat ze de premie betalen voor een (geweldige) "turbo boost" tot 50... kopers van toen hadden ingeschat dat deze over de hele linie beter geweest zou zijn dan bijv de 85D die met ca 360 pk en ca 5,5 sec naar 100 geen alternatief was. En achteraf.... net zo snel van (ca) 50, 60, 70... Wie had dat ooit gedacht?

Dezelfde Zon... (herstel...) dezelfde prestatie, maar dan voor een andere prijs.:eek:





Nu ik er over nadenk... ze hebben destijds gekozen om de "P-motor" achterin te leggen icm met de kleine voor... maar was het achteraf niet beter geweest om de "non-P grote motor" achterin te leggen icm de kleine voor?
Gezien de beperkingen van het accupakket maakt dat wellicht heel weinig / niet uit? En dan hadden de meerkosten voor de "turbo-boost" ook kleiner kunnen zijn...

Ik zeg maar zo....
 
Is er ook een vergelijking met de 85D?

Dat verschil met de P85 komt doordat de (net wel net niet gehaalde) 500 pk idd meer is dan de 415... maar dat verschil is (was in ieder geval voor mij, de p85d is verkocht) niet voelbaar.
Het verschil (als dat er al is) met de 85D / 90D is nog kleiner (doordat die NADERHAND) een vermogens update heeft gehad.

Als het prijsverschil (door bijv. niet de P motor achter te gebruiken, die door de batterijbeperking toch niet tot zijn recht komt?) kleiner was geweest, was voor mij de "turbo boost" nog wel te verdedigen geweest..

Er zijn dus 2 discussies....

Was het verschil tussen 700 pk en 360 pk een reden om destijds 20K extra af te tikken achteraf de moeite waard als we toen hadden geweten dat het verschil zo'n 50 pk in real life zou zijn, en bij hogere snelheden nihil, en boven de 230 de 85D zelfs sneller? Dit is waar de early gefopters mee zitten.

De andere is of de P85D / P90D echt iets meer levert? Natuurlijk, de "turbo boost" op het eerste stuk die m.i. door de L alleen maar wat beter kan worden waarbij de L ook op hogere snelheden nog wat toevoegt... En dan ben ik helemaal voor upgraden naar L... Maar voor reallife driving zou ik achteraf voor de 85D gekozen hebben.

Waar we elkaar wellicht in lijken te vinden, is dat (doordat de PDL over de hele linie wat meer levert) de upgrade naar L zeker de moeite waard is, vanuit de PD geredeneerd dan...
 
Is er ook een vergelijking met de 85D?

Dat verschil met de P85 komt doordat de (net wel net niet gehaalde) 500 pk idd meer is dan de 415... maar dat verschil is (was in ieder geval voor mij, de p85d is verkocht) niet voelbaar.
Het verschil (als dat er al is) met de 85D / 90D is nog kleiner (doordat die NADERHAND) een vermogens update heeft gehad.

Als het prijsverschil (door bijv. niet de P motor achter te gebruiken, die door de batterijbeperking toch niet tot zijn recht komt?) kleiner was geweest, was voor mij de "turbo boost" nog wel te verdedigen geweest..

Er zijn dus 2 discussies....

Was het verschil tussen 700 pk en 360 pk een reden om destijds 20K extra af te tikken achteraf de moeite waard als we toen hadden geweten dat het verschil zo'n 50 pk in real life zou zijn, en bij hogere snelheden nihil, en boven de 230 de 85D zelfs sneller? Dit is waar de early gefopters mee zitten.

De andere is of de P85D / P90D echt iets meer levert? Natuurlijk, de "turbo boost" op het eerste stuk die m.i. door de L alleen maar wat beter kan worden waarbij de L ook op hogere snelheden nog wat toevoegt... En dan ben ik helemaal voor upgraden naar L... Maar voor reallife driving zou ik achteraf voor de 85D gekozen hebben.

Waar we elkaar wellicht in lijken te vinden, is dat (doordat de PDL over de hele linie wat meer levert) de upgrade naar L zeker de moeite waard is, vanuit de PD geredeneerd dan...
Video gezocht maar (nog) niet gevonden.

Ik zou me bekocht voelen om 20K extra af te tikken, terwijl de 85D boven de 50 km/h minstens net zo snel is.
Helaas heb ik nog niet duidelijk kunnen zien of de L op hogere snelheden echt een stuk sneller is. Maar misschien weten de geleerden meer.
 
Vooral deze grafiek spreekt boekdelen:
 

Attachments

  • P85DLSoC.jpg
    P85DLSoC.jpg
    208.5 KB · Views: 64