Is er ook een vergelijking met de 85D?
Dat verschil met de P85 komt doordat de (net wel net niet gehaalde) 500 pk idd meer is dan de 415... maar dat verschil is (was in ieder geval voor mij, de p85d is verkocht) niet voelbaar.
Het verschil (als dat er al is) met de 85D / 90D is nog kleiner (doordat die NADERHAND) een vermogens update heeft gehad.
Als het prijsverschil (door bijv. niet de P motor achter te gebruiken, die door de batterijbeperking toch niet tot zijn recht komt?) kleiner was geweest, was voor mij de "turbo boost" nog wel te verdedigen geweest..
Er zijn dus 2 discussies....
Was het verschil tussen 700 pk en 360 pk een reden om destijds 20K extra af te tikken achteraf de moeite waard als we toen hadden geweten dat het verschil zo'n 50 pk in real life zou zijn, en bij hogere snelheden nihil, en boven de 230 de 85D zelfs sneller? Dit is waar de early gefopters mee zitten.
De andere is of de P85D / P90D echt iets meer levert? Natuurlijk, de "turbo boost" op het eerste stuk die m.i. door de L alleen maar wat beter kan worden waarbij de L ook op hogere snelheden nog wat toevoegt... En dan ben ik helemaal voor upgraden naar L... Maar voor reallife driving zou ik achteraf voor de 85D gekozen hebben.
Waar we elkaar wellicht in lijken te vinden, is dat (doordat de PDL over de hele linie wat meer levert) de upgrade naar L zeker de moeite waard is, vanuit de PD geredeneerd dan...