Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ludicrous Mode

This site may earn commission on affiliate links.
Beetje dezelfde discussie als een pc, tablet of smartphone kopen, zodra je hem hebt weet je dat het model van volgend jaar beter/sneller/etc gaat zijn.
Ik vind het zelf niet zo'n ramp, mijn "classic" P85 ziet er nog uit en rijdt alsof het een nieuwe is en het enige snufje wat ik enigszins mis is de TACC. Ik wacht minimaal tot eind 2016 met het heroverwegen: houden of iets anders kopen. En in de tussentijd geniet ik van een super product met haast geen kosten.
Volgend jaar komt bijv. de 100kWh accu en dan begint deze discussie gewoon weer opnieuw [emoji6]
 
Exact mijn gedachte. Bij Tesla wijzigt de samenstelling regelmatig en ook nieuwe versies komen momenteel frequent (overigens is de auto met Ludicrous Mode pas medio december, 2015 en dat zou dus ook wel 2016 kunnen worden, leverbaar). Sterker nog, ik heb de indruk dat dit momenteel zelfs sneller is dan 2 jaar geleden.
Gezien het feit dat het een erg fraaie auto is, die destijds zo naar eigen wensen is samengesteld, hou ik me vooral bezig met het genieten van de auto. Het enige wat ik in mijn overweging om in de toekomst sneller tot vervanging over te gaan, dan nu gepland, is niet met welke auto of opties Tesla komt, maar wat onze overheid doet (bijtelling etc). Oftewel net voor aanpassing van de bijtellingsregels een nieuwe auto met 4% voor de deur en de huidige auto verkopen, om daar opnieuw 5 jaar van te kunnen genieten.
 
Beetje dezelfde discussie als een pc, tablet of smartphone kopen, zodra je hem hebt weet je dat het model van volgend jaar beter/sneller/etc gaat zijn.
Ik vind het zelf niet zo'n ramp, mijn "classic" P85 ziet er nog uit en rijdt alsof het een nieuwe is en het enige snufje wat ik enigszins mis is de TACC. Ik wacht minimaal tot eind 2016 met het heroverwegen: houden of iets anders kopen. En in de tussentijd geniet ik van een super product met haast geen kosten.
Volgend jaar komt bijv. de 100kWh accu en dan begint deze discussie gewoon weer opnieuw [emoji6]

Tevens wordt de discussie taxistandplaats SuC Amsterdam dan weer nieuw leven ingeblazen, met de nieuwe langere laad en wachttijden.
 
Probeer het blog van Tesla voor een betrouwbaar bron. ;-)

TL;DR : 5000$ (+ iets voor arbeid) voor huidige P85D eigenaars om 'Ludicrous' mode te kopen (inclusief inconel 'contactor' en nieuwe, elektronisch breker voor het batterij.) Het is niet helemaal duidelijk of met deze 5000$ men ook een nieuwe, 90kWh batterij krijgt. Waarschijnlijk niet.
 
Classic, Insane, Ludicrous versus hypercars

Als je het filmpje bekijkt zie je aan het eind ook nog wat andere tijden.

For what it's worth...

mphPorsche 918 (1)McLaren P1 (1)Ducati Superleggera (1)Tesla Model S P85D "Insane" (2)Tesla Model S P85D or P90D "Ludicrous"
301.531.751.62

602.953.243.143.42.8 (?)
1005.705.785.698.6
15011.4311.1810.15

155


35.8
20029.7023.29n/a

(1) McLaren P1 vs. Porsche 918 Spyder vs. Ducati 1199 Superleggera - drag race - YouTube
(2) P85D Insane acceleration 0-249 kph (155 mph) on German autobahn - YouTube

Comparison P85D "Insane" and P85 "Classic"
(3) Tesla Model S P85D vs P85 acceleration test - YouTube

Screenshot - 20-07-2015 - 21:25:46.png
 
Ik snap niet waarom Tesla blijft investeren in sneller accelereren. Dat een elektromotor net als een stoommachine een andere koppeltoerenkromme heeft dan een ottomotor weten we nu wel. Het is een 4 persoons gezinswagen en ik zie echt niet in waarom we in 2.8 naar de 100 zouden willen. Als ik met me'n gezinsauto insane wil, betekent dat dat ik snel wil. Voorlopig vliegt iedereen me nog om de oren op de Duitse snelweg snelweg.
 
Ik snap niet waarom Tesla blijft investeren in sneller accelereren. Dat een elektromotor net als een stoommachine een andere koppeltoerenkromme heeft dan een ottomotor weten we nu wel. Het is een 4 persoons gezinswagen en ik zie echt niet in waarom we in 2.8 naar de 100 zouden willen. Als ik met me'n gezinsauto insane wil, betekent dat dat ik snel wil. Voorlopig vliegt iedereen me nog om de oren op de Duitse snelweg snelweg.
Snelheid verkoopt, als je op de markt komt met een Model S die trager is geen mens kijkt ernaar.
 
De speeddiscussie is er een. Wat ik twijffelachtiger vindt is de nieuwe 90kw batterij. Aldus Elon zouden bestaande 85kw eigenaren kunnen upgraden naar de nieuwe batterij.

Ik heb uiteraard gisteren meteen gebelt met Tesla NL om maar direct de Swap aan te vragen. Daar werd het verhaal doodleuk genuanceerd.

Aldus hen is het verhaal door Elon weer te rooskleurig gebracht en gaan ze eerst nog eens kijken of de huidige auto's uberhaupt wel in aanmerking zullen komen voor een batterij upgrade en als dat zo is welke auto's in dan wel in aanmerking komen.

Kwalijke zaak als je het mij vraagt. Zeker als je zometeen als early adopter te horen zou krijgen dat de 90kw batterij alleen mogelijk is voor jonge modellen. Maargoed dat is even vooruitlopen op de feiten.
 
P90D.

wat hierbij opvalt :

over drie jaar valt de evolutie van de batterij-technologie mij toch wat tegen.

-> ja, het laden en ontladen is sterk verbeterd. We zijn bij het laden van +/-max 90kW laden naar +/- 125kW gegaan.
En ontladen van pakweg 1000A max naar 1500A max.
Laad het ons houden op +50% over 3 jaar. Mooi

-> maar qua energie-dichtheid zijn we van 85kWh naar 90kWh gegaan... 6% toename.
Daar loopt de technologie toch niet zo snel als verhoopt.



-> tweede batterij : ook daar blijft het de laatste 2 jaar vrij stil.
Tesla had enkele patenten gedeponeerd mbt een tweede batterij... Die zou in de MicroWave komen, volgens de speculanten. Ook hier blijft het voorlopig stil.
En intussen is de MicroWave weg.


Hopelijk is enkel uitstel.