Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

M3 (2 maanden oud) kapot door regenbui - auto nog altijd in Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de indruk dat een Tesla kopen een gok is. Als alles goed gaat, zoals de overgrote meerderheid, is het een fantastische ervaring. Gaat er iets mis, gaat men door de administratieve hel.
Sterkte!
Ik kan een boek schrijven over het drama wat je kan overkomen als je een nieuwe Landrover aanwijst.. De gok is dus kennelijk dat je überhaupt een nieuwe auto koopt en dat risico kun je vermijden met een verzekering.
Slechte zaak dat dat nodig is.
 
Pfff wat we verhaal zeg! Dan valt na 1,5 jaar nog steeds bezig met met aflever issues die door slechte service steeds niet verholpen worden en geen uitvallende navigatie bij vakantie naar Spanje onlangs wel mee.
Sterkte en succes met oplossen!!!

PS overigens escaleren naar EMEA servicemanager en countrymanager heeft ook geen zin. Die geven niet thuis is helaas mijn ervaring
 
Heftig verhaal zeg. Heb zelf een 3 en heb de eerste negatieve ervaringen ook al achter de rug. Communicatie loopt erg stroef, minimaal 1 uur in de wacht etc. Wel niet zo heftig als jouw probleem.
Mijn auto is afgeleverd met wat krasjes etc. en achteraf ook een kapotte airco. Bij de eerste afspraak 3 uur gewacht in de showroom waarna de mededeling kwam dat ze de airco gelijk konden repareren. Auto heeft uiteindelijk 4 dagen bij dealer gestaan vanwege een missend onderdeel.
Ondanks dringend verzoek om dan ook gelijk de krasjes en deurrubbers in ieder geval meteen mee te beoordelen kreeg ik te horen dat dat niet gaat. Hiervoor moest ik terug komen, dit kost mij totaal 3 - 3,5 uur reistijd v.v. voor dus alleen de beoordeling wie en waar hersteld moet worden.
Dit hadden ze nb. bij de aflevering in Tilburg al gefotografeerd en konden ze blijkbaar tijdens het 4 dagen stilstaan bij de dealer niet combineren, nu moet ik terug voor een beoordeling en daarna weer terug om het te laten repareren.
Organisatie werkt erg in "hokjes" , totaal niet efficient of meedenkend.
Wij twijfelen erg of we een 2e moeten kopen (bestelling stond deze maand op de planning).
Succes met je 3!
 
Organisatie werkt erg in "hokjes" , totaal niet efficient of meedenkend.
Vooral dit ervaar ik ook. Een hoop mensen die nét niet genoeg kan/mag doen elkaar ook niet aanvult.

Inmiddels een update over de situatie. Vanmiddag zag ik dat mijn Tesla aan de lader hing, dus ik verwachtte al een belletje. Even later was het inderdaad feest: SeC Nantes, Frankrijk, belde. Goed nieuws, de auto is gerepareerd. Hij was wel erg verbaasd over de oorzaak, en wist eigenlijk niet precies waarom er nou vocht bij de hoogspanningskabels was gekomen. Of dat vertrouwen geeft in de auto die ik terugkrijg weet ik niet, maar laat ik daar niet te lang bij stil staan.

Naast het goede nieuws van de reparatie helaas ook het slechte nieuws dat ik de auto toch écht zelf op moet komen halen in Nantes. Policy van Tesla: "wij doen niet aan repatriëring", en of ik met mijn verzekering kon regelen dat ie wordt teruggebracht. Op mijn vraag of dat het laatste woord was antwoordde hij dat hij z'n best heeft gedaan maar dat het inderdaad het laatste woord is, afkomend van zijn manager.

Met dat antwoord ben ik direct naar SeC Den Haag gereden. Voor aankomst nog snel mijn verzekering gebeld, en helaas zit repatriëring er ook via de verzekering niet in. Toen nog even de ANWB gebeld. Jackpot. Geen probleem, ze hoeven slechts even Tesla te bellen om te checken of mijn verhaal klopt. Met die geruststelling ben ik Tesla binnengelopen.

Daar kwam ik snel in gesprek met een SeC medewerker (aanrader: bijzonder veel sneller dan bellen), ik kon kiezen uit een drietal. Na mijn verhaal te hebben uitgelegd las hij het dossier en vertelde mij dat gerepareerde auto's "normaal gesproken hier worden gebracht". Hij ging het met z'n manager bespreken.

10 minuten later kwam hij terug met het nieuws dat zijn manager morgen in overleg treedt met de manager van SeC Nantes om alsnog transport te regelen, en dat ik morgen hoor hoe en wat. Een "eind goed, al goed" verhaal, lijkt het dus. Ik wacht het belletje rustig af.

Daarnaast meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen of ze de factuur konden aanpassen (chat zei immers dat dat door het SeC moest gebeuren). SeC medewerker zei dat hij de factuur niet eens in kon zien, laat staan aanpassen. Hij stuurde me weer door naar de vriendelijke sales-dame, die had meer inzicht. Na 20 minuten kon zij vinden wie daar iets mee kon, en kon ze diegene een bericht sturen. Zit morgen in m'n mailbox, als het goed is.

Morgen dus een dag met veel ontwikkeling, als het goed is. Het lijkt erop dat fysiek contact bij een SeC in ieder geval een stuk meer oplevert dan mail/sms/telefonisch contact. En, lang leve ANWB Europa Service!
 
Een verhaal als dit heb je bij alle merken. Ik denk dat, zelfs in garantie, geen enkel merk je thuis brengt van vakantie.
Vaak zit dat in een extended warranty die je er bij neemt, er bij afdingt of via een of andere actie er bij krijgt.

Klopt wel dat je je auto gewoon netjes weer op moet halen bij de dealer waar de auto naartoe gaat. Zelf ook wel eens meegemaakt dat ik even nog op en neer kon naar PZ Koblenz. Van de andere kant ook geen klagen, want het was een gescheurde semi slick waardoor ik gestrand was. En dan is het toch gewoon ook wel prettig dat je gratis een auto te leen krijgt om je weg te kunnen vervolgen.

Tegenwoordig zit ook bij de meeste verzekeringen mobiliteitsservice. Kan helpen om eens te kijken of die nog wat voor je kunnen betekenen.
 
Klopt wel dat je je auto gewoon netjes weer op moet halen bij de dealer waar de auto naartoe gaat.
Met wat ik nu weet ben ik het hier inderdaad mee eens, het slechte in deze case is dat mij in het hele proces dit geen enkele keer is verteld en ik het bij elk contact toch echt heb gevraagd. De enige reactie die ik op die telkens terugkerende vraag kreeg was: "normaal haal je 'm op waar hij wordt gerepareerd maar dat zou in jou geval wel niet zo zijn", "Ik kan me niet voorstellen dat je hem op moet komen halen" en "Dat ga ik eens uitzoeken, wordt geregeld".

Natuurlijk zijn dat opmerkingen waaraan ik me achteraf gezien niet aan vast had moeten houden, maar als mij toentertijd was verteld dat ik hem op mocht halen had ik m'n vriendin op de trein gezet, was ik daar gebleven en had ik een weekje vanaf m'n vakantieadres gewerkt. Ook hierbij komt het meedenken en pro-actief dingen regelen weer. Hierdoor staat mijn gerepareerde auto de komende dagen waarschijnlijk nog stil, terwijl ze dit ook vorige week al hadden kunnen aangeven en ik toen de boel al had kunnen regelen.

Inmiddels nog niks gehoord van SeC Den Haag over het alsnog regelen van transport, ben benieuwd of dat vanmiddag nog komt. Zo niet, dan breng ik ze voor 17:00 nog een bezoekje. Met het idee dat de ANWB voor me klaarstaat indien nodig voelt dat wel lekker. Al met al een situatie die me ook veel leert, en ook al is de situatie praktisch vervelend, het is ook een mooi verhaal op familiefeestjes :cool:
 
Klopt wel dat je je auto gewoon netjes weer op moet halen bij de dealer waar de auto naartoe gaat. Zelf ook wel eens meegemaakt dat ik even nog op en neer kon naar PZ Koblenz. Van de andere kant ook geen klagen, want het was een gescheurde semi slick waardoor ik gestrand was. En dan is het toch gewoon ook wel prettig dat je gratis een auto te leen krijgt om je weg te kunnen vervolgen.

Tegenwoordig zit ook bij de meeste verzekeringen mobiliteitsservice. Kan helpen om eens te kijken of die nog wat voor je kunnen betekenen.

Dit echt nog nooit meegemaakt. Wel eens met vervangend vervoer van Frankrijk naar Nederland gereden en de auto's zijn met een trailer omgewisseld.
Ik zou ook echt niet heen en weer rijden.

@frits1993 je had toch een Model S als loaner? Er komt vanzelf een moment dat ze die terugwillen hebben toch? Op dat moment vraag je, mooi, staat mijn auto al in Den haag, dan kom ik hem vanmiddag omruilen.
 
Jammer dat het zo gelopen is, maar maak niet de vergissing om te denken dat de afsleepdienst een Tesla afsleepdienst is. Bij afslepen kom je bij een service-organisatie terecht die werkt voor meerdere merken, en dan is het die organisatie die het afslepen en vervangend vervoer doet. Wat je dan krijgt, hangt af van het contract tussen Tesla en de pechverhelpingsdienst.

Ik wil maar zeggen: ik kon enkele jaren hetzelfde negatieve verhaal ophangen over BMW bij een platte band, hoewel het enige "BMW" eraan was dat ik naar een nummer belde dat op een kaartje stond dat getiteld was "BMW Mobility Service" maar voor de rest een subcontractor was van BMW, die op zijn beurt OAMTC als onderaannemer aan de slag zette om een lokale takeldienst te vragen ons te komen depanneren. En zoals ik heb ervaren zijn die contracten tussen automerken en pechverhelpingsdiensten beperkt tot pechverhelping en afslepen naar de dichtstbijzijnde merkgarage en een vervangwagen voor een 5-tal dagen waarmee je niet mee naar het buitenland mag. Het heeft geen zin om te eisen dat je bij een defecte BMW een vervang-BMW krijgt want dat zit gewoon niet in het contract. Ik kreeg bij een defecte BMW de ene keer een Opel en de andere keer een Ford Fiesta diesel.

Wil je degelijke hulp, dan moet je jezelf ook een degelijke reisverzekering regelen. En dan kan je zelf bepalen dat je ook adequate repatriëring vanuit het buitenland wil regelen.
 
  • Like
Reactions: MaH and robertvg
Dit echt nog nooit meegemaakt. Wel eens met vervangend vervoer van Frankrijk naar Nederland gereden en de auto's zijn met een trailer omgewisseld.
Ik zou ook echt niet heen en weer rijden.

Ik had op mijn kop kunnen staan en dan nog had PZ Koblenz dat niet gedaan natuurlijk. Want dat hoort helemaal niet bij de Porsche mobiliteitsgarantie.

En het probleem was ook niet de auto zelf, maar de banden. Van Michelin. Maar ook die gaan de boel niet omwisselen (ondanks productiefout die zeer ernstige gevolgen had kunnen hebben).
 
Ik had op mijn kop kunnen staan en dan nog had PZ Koblenz dat niet gedaan natuurlijk. Want dat hoort helemaal niet bij de Porsche mobiliteitsgarantie.

En het probleem was ook niet de auto zelf, maar de banden. Van Michelin. Maar ook die gaan de boel niet omwisselen (ondanks productiefout die zeer ernstige gevolgen had kunnen hebben).

Okee banden is weer iets anders, maar in het geval van de TS zou ik nooit zo veel moeite meer hebben gedaan.
Zodra ik de S loaner had, zochten ze het onderling (Nantes en Den Haag) maar uit. Het eerstvolgende telefoontje verwacht ik als ik hem in Den Haag kan omwisselen. Eerder zie je de S ook niet terug...

Nu al zin in mijn Model 3 :D
 
@frits1993 je had toch een Model S als loaner? Er komt vanzelf een moment dat ze die terugwillen hebben toch? Op dat moment vraag je, mooi, staat mijn auto al in Den haag, dan kom ik hem vanmiddag omruilen.

Klopt, maar toch rijd ik 100x liever mijn 2019 M3 dan de 2016 MS. Nu ik kan vergelijken merk ik dat er qua techniek toch veel is verbeterd is in de afgelopen jaren. Daarnaast is de leen-auto helaas niet zo mooi onderhouden en zit ie vol met flink wat zichtbare krassen. Dat doet m'n Tesla-imago weinig goeds :) Dus zelfs al zou ik 'm mogen houden in ruil voor m'n M3, nee dankjewel.
 
Wil je degelijke hulp, dan moet je jezelf ook een degelijke reisverzekering regelen. En dan kan je zelf bepalen dat je ook adequate repatriëring vanuit het buitenland wil regelen.

Helemaal eens! Ooit met een motorfiets gestrand in het buitenland en ze regelen alles en eventueel gaan ze nog met de ANWB of dealer bellen. Heb je één aanspreekpunt en die halen je een hoop zorgen uit handen. Pech in het buitenland is nooit fijn, welk merk dan ook.

Dat een auto strandt door het gebruik van de ruitenwissers en vervolgens water in het hoog-volt gedeelte komt is natuurlijk bizar...
 
Zojuist gebeld door Tesla met slecht nieuws: ook de manager SeC Den Haag die het zou regelen met Nantes heeft de policy te pakken: Tesla doet niet aan repatriëring. Zijn vraag was of ik lid ben van de ANWB. Ik vertelde hem dat ik dat ben, dus hij vertelde mij dat ik het via hen mocht regelen. Vrij snel daarna stuurde hij nog wat contactgegevens door waarmee de ANWB mijn verhaal kon verifiëren, en ik bel vol goeie moed de ANWB om hetgeen ik gister heb besproken in werking te zetten.

Dat was van een koude kermis thuiskomen, want de telefonist die ik vandaag aan de lijn kreeg vertelde mij dat ik hier helaas niet voor in aanmerking kom want ik heb mijn schade niet gemeld binnen 48h. Omdat ik dus alleen Tesla heb gebeld en niet ook de ANWB, gaat dit feestje ook niet door. Ik heb hoog en laag gesprongen met verwijzing naar de toezegging van gisteren, maar helaas trof ik vandaag toch echt de verkeerde.

Weer een les: niet Tesla Road Side Assistance bellen maar gewoon de ANWB. De ANWB "moet de kans hebben het in ieder geval te proberen om de auto binnen 48h te fixen". In mijn ogen zou de auto uiteindelijk naar hetzelfde SeC worden gebracht en, en de uitkomst precies hetzelfde zijn, maar regels zijn regels. Mooi k*t dus, had ik beter gisteren meteen de boel in werking gezet en niet nog bij Tesla aan moeten kloppen.

Ik heb dus meneer van SeC teruggebeld (mobiel nummer, dat is dan wel weer lekker vlot), en de situatie uitgelegd. Ook vooral verteld dat ik in geen enkele keren van de contactmomenten ben verteld dat de kans groot is dat ik hem zelf op moet halen, anders was ik wel in de buurt gebleven.

SeC Den Haag kan niks toezeggen en beslissingen maken, maar meneer is nu z'n best aan het doen alsnog de juiste mensen te spreken om te zorgen dat er iets gebeurt. Met de loaner naar Nantes om 'm daar om te wisselen zit er trouwens ook niet in, want de loaner mag het land niet uit.

Weer een les geleerd: altijd (ook) de ANWB bellen.
 
  • Informative
Reactions: Paco and Gaston
Wordt het niet tijd om er wat harder in te gaan?
"Ik begin er een beetje klaar mee te raken nu. Hoe jullie het onderling precies afhandelen maakt mij niet heel veel uit, ik ga niet naar Nantes. Totdat mijn auto bij jullie in Den Haag staat, heb ik in ieder geval vervangend vervoer."

Den Haag wil vroeg of laat hun auto terug. Nu is jouw probleem, indirect hun probleem geworden doordat jij in hun auto rondrijdt tot je auto terug is.

Tesla heeft hier toch veel te leren.

Bij Volvo heeft de dealer in het buitenland 2 dagen de tijd voor reparatie. Als hem dat niet lukt, zal de auto worden vervoerd naar Nederland. Wens je de auto toch liever na reparatie op te halen (in overleg met de berijder en alleen als dat zijn/haar voorkeur heeft), krijg je in het geval van Nantes gewoon een vliegticket vergoed.

De huurauto's heb ik altijd bij de dealer achter kunnen laten, die zorgden weer voor het terugsturen naar de huurlocatie (binnen nederland).
Allemaal gratis in heel Europa, zolang je je Volvo maar voor onderhoud stuurt.

Bij pech wil je ontzorgt worden! Service heet dat.
 
Last edited: