Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

M3 AWD of RWD

This site may earn commission on affiliate links.
Tijd voor een tweede tesla. eind 2018 kocht ik op de zaak een MS75D. 8 maanden verder, wat hick-ups, enorm slikken van de enorme prijsdaling begin 2019, maar toch 25.000 km verder ben ik over het algemeen erg tevreden met de rijervaring. Omdat ook mijn vrouw een eigen zaak startte dit jaar, is het tijd afscheid te nemen van de laatste ICE en nog gebruik te maken van de 4% regeling zolang ie bestaat. Een tweede MS wordt helaas te gortig dus naar de M3.

De rijervaring van de M3 is een stuk minder dan de MS vind ik. Meer bandengeluid en en wind geruis, strakke vering, maarja daar is de prijs ook naar.

Nu nog de keuze tussen RWD en AWD! De range hebben we niet echt nodig bleek al met de MS, 330 km per dag is zat en anders aan de SUC, maar extra bereik is altijd leuk. Spotify, ach ik pak de telefoon, matten die koop ik wel.

Terug naar de RWD dan? Helaas is er gaan Servicepunt van Tesla waar ik de RWD rijden kan. Wat zijn jullie ervaringen? Iemand de RWD en de AWD beide gereden? Ga ik dat merken?

Andere overwegingen?

Door de 8% bijtelling boven 50k, is het verschil per maand 140 euro netto ( hogere afschrijving etc) (maal 60) is toch 7200. Is de AWD LR dat waard? Ik ben vooral benieuwd naar de rijervaringen van de RWD

Graag zou ik em eens rijden die RWD, iemand die dat met me wil doen ( ik woon in Amersfoort)

thanks
 
De bijtelling boven de 50k is zelfs 22%. Maar dat is bij de mijne (LR DM) maar over 9k (alles standaard met trekhaak). Ik heb ze beide gereden. Ik wilde voor de RWD long range gaan, maar mijn vriendin vond de meerprijs het nog wel waard. Zij heeft ook een MS 75d uit 2018 net als jij. Omdat we op wintersport willen met de M3 vanwege zn ccs aansluiting en lager verbruik toch maar de AWD besteld. Zonder wintersport had ik de RWD genomen. Bij normaal gebruik geen verschil.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Tijd voor een tweede tesla. eind 2018 kocht ik op de zaak een MS75D. 8 maanden verder, wat hick-ups, enorm slikken van de enorme prijsdaling begin 2019, maar toch 25.000 km verder ben ik over het algemeen erg tevreden met de rijervaring. Omdat ook mijn vrouw een eigen zaak startte dit jaar, is het tijd afscheid te nemen van de laatste ICE en nog gebruik te maken van de 4% regeling zolang ie bestaat. Een tweede MS wordt helaas te gortig dus naar de M3.

De rijervaring van de M3 is een stuk minder dan de MS vind ik. Meer bandengeluid en en wind geruis, strakke vering, maarja daar is de prijs ook naar.

Nu nog de keuze tussen RWD en AWD! De range hebben we niet echt nodig bleek al met de MS, 330 km per dag is zat en anders aan de SUC, maar extra bereik is altijd leuk. Spotify, ach ik pak de telefoon, matten die koop ik wel.

Terug naar de RWD dan? Helaas is er gaan Servicepunt van Tesla waar ik de RWD rijden kan. Wat zijn jullie ervaringen? Iemand de RWD en de AWD beide gereden? Ga ik dat merken?

Andere overwegingen?

Door de 8% bijtelling boven 50k, is het verschil per maand 140 euro netto ( hogere afschrijving etc) (maal 60) is toch 7200. Is de AWD LR dat waard? Ik ben vooral benieuwd naar de rijervaringen van de RWD

Graag zou ik em eens rijden die RWD, iemand die dat met me wil doen ( ik woon in Amersfoort)

thanks

Het is toch niet meer mogelijk om een RWD te bestellen?
Waarom dan overwegen? :) Als 2de auto zou ik gewoon voor de SR+ gaan. Een kleiner vinniger autootje, en de S voor op reis en weet ik wat nog. Bereik zal ongeveer hetzelfde zijn, dus desnoods apart rijden en samen gezellig laden :D
 
De bijtelling boven de 50k is zelfs 22%. Maar dat is bij de mijne (LR DM) maar over 9k (alles standaard met trekhaak). Ik heb ze beide gereden. Ik wilde voor de RWD long range gaan, maar mijn vriendin vond de meerprijs het nog wel waard. Zij heeft ook een MS 75d uit 2018 net als jij. Omdat we op wintersport willen met de M3 vanwege zn ccs aansluiting en lager verbruik toch maar de AWD besteld. Zonder wintersport had ik de RWD genomen. Bij normaal gebruik geen verschil.


Idd het is natuurlijk 22% boven 50k.
Longrange is nu altijd AWD en SR+ altijd RWD , vandaar nu prijsverschil van 10k voor de LR en AWD doorgerekend betekent dat dan 140 euro per maand. Is te doen, maar idd is het het waard...als de LR niet nodig is, maar een 'nice to have'
 
Idd het is natuurlijk 22% boven 50k.
Longrange is nu altijd AWD en SR+ altijd RWD , vandaar nu prijsverschil van 10k voor de LR en AWD doorgerekend betekent dat dan 140 euro per maand. Is te doen, maar idd is het het waard...als de LR niet nodig is, maar een 'nice to have'
Als je hem mee op wintersport neemt de AWD doe je dat niet de SR of je moet veiligheid onder alle omstandigheden belangrijk vinden dan ook de AWD.
 
Ga al veel jaren meerdere malen per jaar naar de wintersport en meestal met een RWD. Natuurlijk is die AWD mischien dan handiger, maar ik heb het nooit gemist. Vindt daarom ook om een AWD te kopen voor die enkele week in het jaar, niet echt nodig. Ik denk dat de SR+ een prima tweede wagen is.
 
ik heb zojuist een bestelling geplaatst voor de LR AWD, maar wij gebruiken het als eerste wagen. Doordeweeks gebruik ik de wagen altijd voor woon-werk en in het weekend zullen we altijd de Tesla pakken. Ik reis ook regelmatig naar België en Noord-Frankrijk voor tripjes, dan heb je het bereik echt wel nodig (met name in de winter).
 
De AWD is rumoeriger door de motor en aandrijving voorin. Bovendien kan al die extra mechaniek stuk gaan. Het verschil in acceleratie is echt alleen van belang voor de racefanaten. Dus als je de range niet nodig hebt, zou ik het wel weten.

Als het een leaseauto van de zaak is dan maakt het niet uit dat al die extra mechaniek stuk gaat.

Bovendien gaat de technologie erg snel, dus een beperkte range zal over 2 jaar nog meer beperkt zijn in vergelijking met andere EV.
 
Wij hebben (koop) ook getwijfeld tussen RWD en AWD (toen gelukkig nog allebei LR). Uiteindelijk voor de goedkopere RWD gegaan, om kosten boven euro 50k te besparen. Wegligging is perfect.....ook in de sneeuw of op ijs, kijk maar eens op youtube;)

Als de RWD nu alleen in combinatie met de SR+ een keuze is, dan zou ik toch echt voor de LR AWD gaan (range).

Zie ook

Hulp bij keuze Standaard Range Plus of Long Range AWD
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp