Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

M3 blijft doorladen voorbij de ingestelde limiet

This site may earn commission on affiliate links.
Raar verhaal: onze M3 LR uit 2019 stopt sinds dit weekend niet meer met laden op het moment dat de ingestelde limiet bereikt is. We krijgen wel een melding dat het laden gestopt is op het moment dat de ingestelde laad limiet bereikt is, maar daarna gaat het laden door. Zondag werd 84% uiteindelijk 88% en vandaag werd 82% uiteindelijk 86%. In beide gevallen hebben we hem zelf afgekoppeld - zoals op de foto te zien is, geeft de auto de limiet aan op het scherm, maar gaat het laden gewoon door. Als we de auto niet hadden afgekoppeld was er waarschijnlijk tot 100% doorgeladen.

Heeft iemand dit eerder gezien?

1663262091658.png
1663262048674.png


1663262129001.png
 
Hier lijkt hetzelfde gebeurd te zijn.

Ik laad altijd op tot 90 procent. Vannacht kreeg ik de melding dat de auto vol was op dat percentage. Dat blijkt uit ook uit TeslaFi.

Toen de auto vanmorgen wakker werd, bleek het percentage ineens op 93 procent te staan:

2A6226B1-2039-4C83-B85A-F71EECC1523F.jpeg


Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Woensdagmiddag installeerde ik 2022.24.8.
 
Het lijkt er op alsof het berekenen van het percentage niet helemaal goed gaat.

Mijn auto staat thuis geparkeerd. En krijgt er ineens gratis drie procent bij. De buitentemperatuur kan geen rol gespeeld hebben.

BA371882-220A-42BF-8025-E43A5D698AA5.jpeg


Ik zit sinds vanmorgen op 2022.28.1.
 
Het lijkt er op alsof het berekenen van het percentage niet helemaal goed gaat.

Mijn auto staat thuis geparkeerd. En krijgt er ineens gratis drie procent bij. De buitentemperatuur kan geen rol gespeeld hebben.

View attachment 853639

Ik zit sinds vanmorgen op 2022.28.1.
Dit kan prima een hercalibratie zijn van de BMS. Dit gebeurt in deep sleep en dan is hij na wakker worden wat voller. Het blijfr giswerk voor de BMS over hoe vol de accu nu exact is.
 
Raar verhaal: onze M3 LR uit 2019 stopt sinds dit weekend niet meer met laden op het moment dat de ingestelde limiet bereikt is. We krijgen wel een melding dat het laden gestopt is op het moment dat de ingestelde laad limiet bereikt is, maar daarna gaat het laden door. Zondag werd 84% uiteindelijk 88% en vandaag werd 82% uiteindelijk 86%. In beide gevallen hebben we hem zelf afgekoppeld - zoals op de foto te zien is, geeft de auto de limiet aan op het scherm, maar gaat het laden gewoon door. Als we de auto niet hadden afgekoppeld was er waarschijnlijk tot 100% doorgeladen.

Heeft iemand dit eerder gezien?

View attachment 852816View attachment 852815

View attachment 852817
Ik heb dit hier ook al een paar weken geleden gemeld. Stopt op 495 maar laadt door tot 506.Dacht dat het te maken kon hebben met het warme weer. Inmiddels doet hij het niet meer maar is mijn 90% bereik gekelderd van 495 naar 486. Plotsklaps.

Storingen - Problemen Model 3 Post 1654
 
Het is geen probleem maar het zou niet mogelijk moeten zijn.
Een hele tijd terug was het altijd exact de waarde die werd opgegeven, na een update heb je soms dat hij wat hoger doorlaadt. Persoonlijk vermoed ik dat hij nog steeds tot dezelfde waarde laadt, maar na afkoelen e.d. nu de exacte waarde toont ipv vroeger de waarde die je had ingesteld. Ik trek het me ook niet aan. Ik kan me ook niet voorstellen dat die paar percent iemand kwaad kan doen, buiten OCD dan. Je laadt toch ook nooit bewust tot exact 78%?
 
Een hele tijd terug was het altijd exact de waarde die werd opgegeven, na een update heb je soms dat hij wat hoger doorlaadt. Persoonlijk vermoed ik dat hij nog steeds tot dezelfde waarde laadt, maar na afkoelen e.d. nu de exacte waarde toont ipv vroeger de waarde die je had ingesteld. Ik trek het me ook niet aan. Ik kan me ook niet voorstellen dat die paar percent iemand kwaad kan doen, buiten OCD dan. Je laadt toch ook nooit bewust tot exact 78%?

Nee, klopt. En het is geen ramp en zal ook niet schadelijk zijn maar desalniettemin is het raar en wat opvalt is dat kennelijk het niet bij iedereen optreedt. Bij mij, voor zover opgevallen, alleen bij warm weer.