Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

M3 RWD blijft maar sturen

De M3 RWD van mijn vader blijft zoeken met sturen. Er is eigenlijk geen 0 stand.
Auto is nu 3x uitgelijnd door Tesla Purmerend en Amsterdam, maar geen verschil.
De laatste keer is er ook software matig wat aangepast (lichter sturen bij comfort modus).

Het rijgedrag herken ik van een smart for four die een nieuw stuurhuis moest.

Ik heb er een filmpje van gemaakt;

Herkend iemand dit gedrag / kan iemand checken?

• Informative
Reactions: DuurzameHenk
Op een weg met niveauverschillen en lichte bochten wil je ons wat precies laten zien? Dat ie niet automatisch naar het midden gaat? Probleem is dat hellingshoek van het wegdoek daar natuurlijk ook een invloed op heeft.

Al eens bij een bandenboer geweest die wat van Tesla's kent?

Bedankt voor de reacties.
Dit gedrag is overal, op elk wegdek.
Ook met autopilot ingeschakeld stuurt de auto van links en naar rechts, het zijn kleine stuurbewegingen. Heel goed te zien als je er achter rijdt.
Heeft er iemand advies voor een goede bandenboer die van tesla's wat afweet? (bij voorkeur noord holland)

Ook met autopilot ingeschakeld stuurt de auto van links en naar rechts, het zijn kleine stuurbewegingen. Heel goed te zien als je er achter rijdt.
Heeft er iemand advies voor een goede bandenboer die van tesla's wat afweet? (bij voorkeur noord holland)
Ik zou toch echt eerst gaan kijken of ergens speling in zit (stuurhuis, draagarm, e.d.). Geloof niet dat een bandenboer je hiermee kan helpen.

Ik zou een Tesla service request inschieten. En samen met Tesla engineer een kort ritje maken. Voordat je een bandenboer gaat aanspreken.

Brouwer Zaandam lijnt veel Tesla’s uit. Vraag even naar Ernst

De M3 RWD van mijn vader blijft zoeken met sturen. Er is eigenlijk geen 0 stand.
Auto is nu 3x uitgelijnd door Tesla Purmerend en Amsterdam, maar geen verschil.
De laatste keer is er ook software matig wat aangepast (lichter sturen bij comfort modus).

Het rijgedrag herken ik van een smart for four die een nieuw stuurhuis moest.

Ik heb er een filmpje van gemaakt;

Herkend iemand dit gedrag / kan iemand checken?
Hoi Dave, ik denk dat je het beste eens kunt vragen of je bij Tesla een proefrit kunt maken met een M3 RWD of van iemand die je kent. Dan kun je kijken of dit normaal is, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Op autopilot zijn er altijd kleine stuur bewegingen naar mijn weten, en het commentaar van @wooter is ook een ding om rekening mee te houden. Ook het advies van @nico180 is goed om zo met een Tesla monteur dit te checken.

Mocht je dit nu niet zien in de andere auto's dan zou ik een service appointment inschieten met Tesla en contact zoeken via mail bij de SeC om je verhaal uit te leggen zodat er niet weer alleen een uitlijning plaatsvindt.