Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maakt sentry mode een dashcam overbodig?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe zit de achter-camera?
Het lijkt of de bestuurder de voor-camera wel enigszins ziet. Omdat ie wat verder achter de achteruitkijkspiegel is geplaatst, dan bij de MS.

Achtercamera komt later, eerst gaan we de ramen nog tinten van deze auto.
Ik ben wat lager gaan zitten om de camera te fotograferen, (en ik ben ook niet erg groot) Maar hij zit netjes achter de spiegel.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik heb sinds zaterdag de DOG mode en NL taalpakket op de 2017 Model S staan maar Sentry zie ik niet in de app en niet in de auto als optie.....Dashcam functie werkt wel al tijden dus is er iets bekend wanneer eea geactiveerd zou moeten worden of alleen eerst alleen voor de 3 beschikbaar.
 
CCTV is mijn vak (verkoop dat spul). Beelden Tesla cam's bekeken......tja is geen beveiligings-kwaliteit, je mist teveel detail (zeker als het wat donkerder is).
Maar is ook een soort alarm systeem. Dief die in je auto inbreekt of meeneemt: die sloopt de dashcam er gewoon uit hoor (ze zijn niet achterlijk). Dus eigenlijk moet je een LTE dashcam hebben met cloud opslag.

Maar Dashcam is meestal voor aanrijdingen en dan voldoet de Tesla cam wel (situatie is zichtbaar, voldoet... is namelijk 99% van de tijd voor je verzekering). Die kan gewoon zien dat de andere auto bv. tegen jouw aanreed of niet stil stond bij uitrijden oprit, etc ....
Tijd, plaats, snelheid (kun je ook uit beelden bereken), geluid, etc zelden van belang voor verzekering.

En sentry model 3 is al front, left en rear (back ..... zal dus ook wel komen, interieur zit ook al cam).
Dus .... zo gek is Sentry nog niet.

Als ik zou uitbreiden met extra cam: Wide angle cam met audio IN de auto plaatsen (pinhole, onzichtbaar, vinden ze niet dus kan op sd-card). Moderne 4K cam's hebben WDR (zien dus binnen en buiten en zijn lichtgevoelig zat). En Sentry aanzetten.