Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

Zuid5.nl

Member
Aug 2, 2013
700
211
Oostzaan NL
Bij de aanvrag voor de laadpas Autostrom-Tarif | MAINGAU Energie blijkt dat je de NL postcode de letters niet kan ingeven ( je krijgt een foutmelding).
Indien je toch verder wilt dan kun je alleen de cijfers van je postcode ingeven. Hierna voer je in het vakvan je woonplaats de letters van je postcode in voordat je je plaatsnaam invoert.
Dus als volgt;
1234
AB Voorbeeld

Dan komt het goed volgens Maingau.

Riestad

Member
Sep 11, 2017
510
341
Roermond / Netherlands
Ik krijg ondanks deze instelling de foutmelding dat het niet gelukt en het later nog maar eens moet proberen.
Ik zie op de site ook geen laadpalen in de map staan.

2018-05-30_14-55-46.png

XvoorX

Member
Mar 9, 2018
34
28
Mokum
Ik heb geen enkel probleem ondervonden zoals hierboven beschreven. En ben keurig geregistreerd.

Geen betaal mogelijkheid opgeheven.

Mijn Duits is echter niet goed genoeg om te begrijpen wanneer het 2 cent en 5 cent tarief geldt.

Wie weet het wel?

Klaas

Active Member
Mar 15, 2016
1,748
887
nederland
Ik heb geen enkel probleem ondervonden zoals hierboven beschreven. En ben keurig geregistreerd.

Wie weet het wel?
Zo ver ben ik ook...., maar hoe ben je van plan zonder betaalmogelijkheid die 5 cent per minuut te voldoen?

XvoorX

Member
Mar 9, 2018
34
28
Mokum
Zo ver ben ik ook...., maar hoe ben je van plan zonder betaalmogelijkheid die 5 cent per minuut te voldoen?

Ze zullen vast wel weten hoe ze een factuur moeten sturen.

En/of me in een later stadium om een machtiging vragen.

En anders kan ik altijd nog in natura betalen

Riestad

Member
Sep 11, 2017
510
341
Roermond / Netherlands

Mijn Duits is echter niet goed genoeg om te begrijpen wanneer het 2 cent en 5 cent tarief geldt.

Wie weet het wel?
2 cent is voor de klanten die een ook een thuis ansluiting van ze hebben 5 is voor de rest!

• Helpful
Reactions: XvoorX

Riestad

Member
Sep 11, 2017
510
341
Roermond / Netherlands
Google kwam hiermee!

Enkele startup-probleempjes

Nederlandse IBAN
Zolang je de pas nog niet hebt kun je direct hun app (iPhone) (Android) gebruiken om de laadsessie te starten, echter bij het invullen van een niet-duitse IBAN geeft de app de melding dat deze niet geldig is.

Je kunt dus een Duitse (N26.com) IBAN aanmaken en deze koppelen, óf ze een mailtje sturen. Dan zetten ze het tarief op €0,00 per kWh

ArgusBlue

Member
Apr 21, 2018
68
68
Breda
Hmm, registratie gelukt. En geaccepteerd in App. Rabo-IBAN invoeren werkt ook hier niet. Even afwachten op het vervolg. Net gelijk even geprobeerd bij een laadpaal: NFC werd al wel herkend, maar de App wilde eerst betalingsgegevens bevestigd hebben.

• Informative
Reactions: ebullio

ArgusBlue

Member
Apr 21, 2018
68
68
Breda
Ik heb gisteren mail gestuurd, vandaag mail terug gehad dat het account handmatig is geactiveerd vanmorgen. Vanmiddag bij Allego-paal kunnen laden.

• Informative
Reactions: Klaas

Bohjaaa

Member
Apr 21, 2018
69
44
Netherlands
Ook maar eens aangevraagd. Vooral voor onze vakantie straks in Denemarken, Publieke laadstations daar zijn nogal prijzig met 1,20 de kw. Aanmelden is gelukt, echter bij het willen toevoegen van een betaalmethode, druk ik op het vakje met "Debit" dan komt er een pop up je omhoog met "change data"of cancel. Na kiezen van Change data gebeurt er niets. Nou ja, het duurt nog even voor we gaan, dus wacht het nog maar af.

• Informative
  • Helpful
Reactions: Jelger and shoot72

Klaas

Active Member
Mar 15, 2016
1,748
887
nederland
Maingau laadpas zojuist per post ontvangen.
Begin deze week ook een e-mail ontvangen dat wegens de problemen met Nederlandse IBAN het tarief voorlopig op nihill wordt gezet en later verrekend.

Basvdpoel

Member
Feb 24, 2014
1,570
681
Alphen aan den Rijn
Ook maar eens aangevraagd. Vooral voor onze vakantie straks in Denemarken, Publieke laadstations daar zijn nogal prijzig met 1,20 de kw. Aanmelden is gelukt, echter bij het willen toevoegen van een betaalmethode, druk ik op het vakje met "Debit" dan komt er een pop up je omhoog met "change data"of cancel. Na kiezen van Change data gebeurt er niets. Nou ja, het duurt nog even voor we gaan, dus wacht het nog maar af.
Anders gewoon even bellen / mailen. Word het geregeld. Het zijn waarschijnlijk wat opstart perikelen.

ArgusBlue

Member
Apr 21, 2018
68
68
Breda
Pas met RFID is gisteren ontvangen. Nog niet geprobeerd. Telefoon-app met QR-scanner was al top.
Werkt het eigenlijk ook bij FastNed? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar vind het niet terug.

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC