TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Maingau laadpas ervaringen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Zuid5.nl, May 30, 2018.

  1. Zuid5.nl

    Zuid5.nl Member

    Joined:
    Aug 2, 2013
    Messages:
    670
    Location:
    Oostzaan NL
    Bij de aanvrag voor de laadpas Autostrom-Tarif | MAINGAU Energie blijkt dat je de NL postcode de letters niet kan ingeven ( je krijgt een foutmelding).
    Indien je toch verder wilt dan kun je alleen de cijfers van je postcode ingeven. Hierna voer je in het vakvan je woonplaats de letters van je postcode in voordat je je plaatsnaam invoert.
    Dus als volgt;
    1234
    AB Voorbeeld

    Dan komt het goed volgens Maingau.
     
    • Informative x 3
  2. Riestad

    Riestad Member

    Joined:
    Sep 11, 2017
    Messages:
    390
    Location:
    Roermond / Netherlands
    Ik krijg ondanks deze instelling de foutmelding dat het niet gelukt en het later nog maar eens moet proberen.
    Ik zie op de site ook geen laadpalen in de map staan.

    2018-05-30_14-55-46.png
     
  3. Zuid5.nl

    Zuid5.nl Member

    Joined:
    Aug 2, 2013
    Messages:
    670
    Location:
    Oostzaan NL
    Die laadpalen had ik ook niet gezien, registratie lukte wel.
     
  4. Klaas

    Klaas Member

    Joined:
    Mar 15, 2016
    Messages:
    407
    Location:
    nederland
    Mijn Rabo Iban herkent het systeem niet. Ik krijg de melding (Diese IBAN ist ungultig).
     
  5. XvoorX

    XvoorX Member

    Joined:
    Mar 9, 2018
    Messages:
    18
    Location:
    Mokum
    Ik heb geen enkel probleem ondervonden zoals hierboven beschreven. En ben keurig geregistreerd.

    Geen betaal mogelijkheid opgeheven.

    Mijn Duits is echter niet goed genoeg om te begrijpen wanneer het 2 cent en 5 cent tarief geldt.

    Wie weet het wel?
     
  6. Klaas

    Klaas Member

    Joined:
    Mar 15, 2016
    Messages:
    407
    Location:
    nederland
    Zo ver ben ik ook...., maar hoe ben je van plan zonder betaalmogelijkheid die 5 cent per minuut te voldoen?
     
  7. XvoorX

    XvoorX Member

    Joined:
    Mar 9, 2018
    Messages:
    18
    Location:
    Mokum
    Ze zullen vast wel weten hoe ze een factuur moeten sturen.

    En/of me in een later stadium om een machtiging vragen.

    En anders kan ik altijd nog in natura betalen
     
  8. CJA Hulskamp

    CJA Hulskamp Active Member

    Joined:
    Jan 30, 2016
    Messages:
    2,281
    Location:
    Westzaan
    idem hier. Maar wel geregistreerd zag ik in de email
     
  9. Klaas

    Klaas Member

    Joined:
    Mar 15, 2016
    Messages:
    407
    Location:
    nederland
    D99248BA-F5F9-4947-B9A7-DB5FB4CC6537.png Ik zie genoeg laadpalen in de app
     
  10. Yero

    Yero Member

    Joined:
    Sep 7, 2017
    Messages:
    107
    Location:
    Friesland
    Hmmm, dat heb ik ook. Maar dan met ING. Hebben niet meer mensen deze melding gekregen?
     
  11. Riestad

    Riestad Member

    Joined:
    Sep 11, 2017
    Messages:
    390
    Location:
    Roermond / Netherlands
    Nu ook gelukt met een Gmail adres :) alleen nog ff een betaaloptie toevoegen :)
     
  12. Riestad

    Riestad Member

    Joined:
    Sep 11, 2017
    Messages:
    390
    Location:
    Roermond / Netherlands
    2 cent is voor de klanten die een ook een thuis ansluiting van ze hebben 5 is voor de rest!
     
    • Helpful x 1
  13. Riestad

    Riestad Member

    Joined:
    Sep 11, 2017
    Messages:
    390
    Location:
    Roermond / Netherlands
    Google kwam hiermee!

    Enkele startup-probleempjes

    Nederlandse IBAN
    Zolang je de pas nog niet hebt kun je direct hun app (iPhone) (Android) gebruiken om de laadsessie te starten, echter bij het invullen van een niet-duitse IBAN geeft de app de melding dat deze niet geldig is.

    Je kunt dus een Duitse (N26.com) IBAN aanmaken en deze koppelen, óf ze een mailtje sturen. Dan zetten ze het tarief op €0,00 per kWh
     
    • Informative x 3
  14. ArgusBlue

    ArgusBlue Member

    Joined:
    Apr 21, 2018
    Messages:
    23
    Location:
    Breda
    Hmm, registratie gelukt. En geaccepteerd in App. Rabo-IBAN invoeren werkt ook hier niet. Even afwachten op het vervolg. Net gelijk even geprobeerd bij een laadpaal: NFC werd al wel herkend, maar de App wilde eerst betalingsgegevens bevestigd hebben.
     
    • Informative x 1
  15. ArgusBlue

    ArgusBlue Member

    Joined:
    Apr 21, 2018
    Messages:
    23
    Location:
    Breda
    Ik heb gisteren mail gestuurd, vandaag mail terug gehad dat het account handmatig is geactiveerd vanmorgen. Vanmiddag bij Allego-paal kunnen laden.
     
    • Informative x 1
  16. Bohjaaa

    Bohjaaa Member

    Joined:
    Apr 21, 2018
    Messages:
    45
    Location:
    Netherlands
    Ook maar eens aangevraagd. Vooral voor onze vakantie straks in Denemarken, Publieke laadstations daar zijn nogal prijzig met 1,20 de kw. Aanmelden is gelukt, echter bij het willen toevoegen van een betaalmethode, druk ik op het vakje met "Debit" dan komt er een pop up je omhoog met "change data"of cancel. Na kiezen van Change data gebeurt er niets. Nou ja, het duurt nog even voor we gaan, dus wacht het nog maar af.
     
    • Helpful x 1
    • Informative x 1
  17. Klaas

    Klaas Member

    Joined:
    Mar 15, 2016
    Messages:
    407
    Location:
    nederland
    Maingau laadpas zojuist per post ontvangen.
    Begin deze week ook een e-mail ontvangen dat wegens de problemen met Nederlandse IBAN het tarief voorlopig op nihill wordt gezet en later verrekend.
     
    • Informative x 2
  18. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    1,299
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Anders gewoon even bellen / mailen. Word het geregeld. Het zijn waarschijnlijk wat opstart perikelen.
     
  19. Bohjaaa

    Bohjaaa Member

    Joined:
    Apr 21, 2018
    Messages:
    45
    Location:
    Netherlands
    Toevallig vandaag een mail gekregen met een contract in pdf vorm. RFID zou opgestuurd worden. Ik zie wel heb er geen haast mee.
     
  20. ArgusBlue

    ArgusBlue Member

    Joined:
    Apr 21, 2018
    Messages:
    23
    Location:
    Breda
    Pas met RFID is gisteren ontvangen. Nog niet geprobeerd. Telefoon-app met QR-scanner was al top.
    Werkt het eigenlijk ook bij FastNed? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar vind het niet terug.
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC