Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik probeer aannames te vermijden, het zou netjes zijn als er gewoon een verklaring kwam. Daarnaast wordt er vaak off-topic gereageerd in allerlei draadjes, waarom daar dan geen disagrees? Tenslotte vind ik dat er redelijk relevante informatie voorbij kwam over snelle laadpalen, wellicht niet op zijn plaats in dit draadje, maar nog steeds relevant in het algemeen.

Waarom hier en niet daar, whataboutism.

Ben geen moderator die alle draadjes langs gaat. Des te belangrijker dat als je op zoek gaat, de inhoud aansluit bij het onderwerp.
Over de link tussen onderwerp en inhoud verschillen we klaarblijkelijk van mening. Sorry dat ik bijv. middenstroom en Maingau-ervaringen een wat lastige combi vind.
 
Sorry dat ik u nu als voorbeeld neem... het is de laatste en ik begrijp dat je dat moet toelichten.

Wat is dit nu voor Maingau laadpas ervaring?
Tja langzaam dwaalt dit topic het af naar off-topic.
Ging dacht ik eerst om de steeds hoger wordende kosten voor Maingau, dit ging langzaam over in hogere kosten van Ionity voor de inkoop van elektriciteit, en van daaruit weer in de beschikbaarheid van middenspanning, en voor je het weet raak je off-topic.

Om maar weer on-topic te gaan,
Ik heb voor de zekerheid ooit een Maingau pas aangevraagd voor als ik ergens in het buitenland zou moeten laden, en Maingau was niet duur.
Ik heb de pas echter nooit gebruikt omdat ik eigenlijk altijd wel een SuC in de buurt had.
Dus mijn ervaring van Maingau beperkt zich tot het aanvragen van de pas, en dat ging vrij soepel.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Ik heb voor de zekerheid ooit een Maingau pas aangevraagd voor als ik ergens in het buitenland zou moeten laden, en Maingau was niet duur.
Ik heb de pas echter nooit gebruikt omdat ik eigenlijk altijd wel een SuC in de buurt had.
Dus mijn ervaring van Maingau beperkt zich tot het aanvragen van de pas, en dat ging vrij soepel.

Hier idem dito, de "just in case" pas :)
 
[QUOTE="Mars2020, post: 4993010, member: 118716" ...
Ik heb voor de zekerheid ooit een Maingau pas aangevraagd voor als ik ergens in het buitenland zou moeten laden, en Maingau was niet duur.
Ik heb de pas echter nooit gebruikt omdat ik eigenlijk altijd wel een SuC in de buurt had.
Dus mijn ervaring van Maingau beperkt zich tot het aanvragen van de pas, en dat ging vrij soepel.[/QUOTE]

Dank voor delen.
Wij gebruiken de gratis pas heel af en toe ingeval een paar kWh’s bij Fastned handig zijn. En in Duitsland aan de 22kW-paal bij kennissen. Bij mijn weten is Maingau de goedkoopste Fastned-optie.
 
Niet dat het nog erg relevant lijkt, maar Maingau lijkt me nu gelijkaardig met alle andere pasjes.

1641910200329.png
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
Ik heb Maingau, Plugsurfing en Kiwhi. Soms is de ene goedkoper, dan weer de andere. Maingau heeft wel al een paar palen aan de praat gekregen die niet lukten met Plugsurfing. Gezien de kaart gratis is, hou ik hem maar voor die gevallen.

Overigens heb ik Maingau zakelijk aangemaakt, waardoor de tarieven merkelijk hoger zijn. Had het beter privé gedaan en nadien als onkosten ingegeven. Dat laatste verklaart misschien het verschil tussen @wooter zijn tarieven en die van de website?
 
Ik heb Maingau, Plugsurfing en Kiwhi. Soms is de ene goedkoper, dan weer de andere. Maingau heeft wel al een paar palen aan de praat gekregen die niet lukten met Plugsurfing. Gezien de kaart gratis is, hou ik hem maar voor die gevallen.

Overigens heb ik Maingau zakelijk aangemaakt, waardoor de tarieven merkelijk hoger zijn. Had het beter privé gedaan en nadien als onkosten ingegeven. Dat laatste verklaart misschien het verschil tussen @wooter zijn tarieven en die van de website?
Mijn maingau is ook zakelijk en daar staan exact dezelfde prijzen, en in de mail zelf deze regel:
New Business price:

AC: 59 ct/kWh* DC: 69 ct/kWh*

Ionity is toch nog veel duurder dan met Maingau (tenzij je een speciale pas hebt)? En volgens Autostrom kloppen je prijzen in ieder geval voor Nederland en Duitsland niet (0,59 euro/kWh)
Ionity is met maingau nu dus 0,79ct
Met de Shell recharge pas 0,71ct

DC shell recharge met hun eigen pas 0,59ct
Met de shell recharge pas bij Fastnet is 0,71ct

Dus ik blijf lekker met shell recharge laden alleen Fastnet loont nog met maingau zo even snel gezien.
 
Mijn maingau is ook zakelijk en daar staan exact dezelfde prijzen, en in de mail zelf deze regel:
New Business price:

AC: 59 ct/kWh* DC: 69 ct/kWh*
Dat lijkt dan veranderd te zijn, ik weet zeker dat ik vroeger meer betaalde als zakelijke klant dan de tarieven op de website voor particulieren. In augustus ook nog 54 ct/kWh AC geladen in Duitsland, terwijl de particuliere tarieven 44 ct zouden moeten zijn. Des te beter, dan zal ik deze aanpassing niet/minder merken.

Edit: er is nog steeds een merkelijk verschil tussen zakelijk en particulier:
versus
 
Last edited: