Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Maingau pas en app werken nu allebei wel bij hetzelfde Allego laadpunt!
Blijkbaar was er iets misgegaan, na de 2e email werkt het wel.

Nu nog op zoek naar Fastned laadpunten waar de Maingau-pas/app gebruikt kan worden.
Het toevoegen van de Maingau pas als betaalmiddel in de Fastned app werkt (bij mij) ook (nog) niet.
 
Ik heb tot nu toe alleen thuis en via SuC geladen. Deze week heb ik mijn Maingau ontvangen en zal deze binnenkort eens gebruiken. Is een Allego snellader echter maar 22kW?
Check ergens via Chargemap een willekeurige Allego snellader en dan, net als bij Fastned, zijn de Chademo en CCS 50kW, en dan is er ook nog de 43 AC kW (voor Renault Zoe bv). Tesla adapter vereist voor de Chademo, is er soms, dat staat meestal ook wel op (de) Chargemap (app). Vb op afb. is Overschiestraat A'dam.
Suc6
06.jpg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Wellicht een Noob vraag, maar hoe zit het met de geheven BTW als je deze Duitse pas gebruikt?
Valt best mee ;)
Het is een Duits bedrijf die haar dienst factureert, dus in eerste instantie zal je het Duitse BTW tarief (19%) doorberekend krijgen, maar als je ondernemer bent, zou je je BTW-nummer aan hun kunnen doorgeven, zodat ze het het BTW-vrij zouden kunnen factureren. Mocht je dat niet hebben gedaan of niet mogelijk zijn, en je bent ondernemer, dan kan je nog via de website van de belastingdienst een formulier downloaden om de buitenlandse btw terug te vorderen (weet niet uit het hoofd of er een minimumbedrag is waar je aan moet voldoen alvorens de aangifte in te kunnen dienen, maar zou het niet vreemd vinden, in dat geval een kalenderjaartje facturen sparen en dan kijken of je het in kan dienen)
 
Afgelopen zaterdag mijn Tesla Model S opgehaald en ik probeer de Maingau pas nu aan te vragen maar ik kan alleen Deutschland kiezen bij het land. Moet ik dat gewoon doen en dan een mailtje sturen naar het bekende mailadres?
 
Ik ben op dit ogenblik in Duitsland op stap en laadde enkele keren met de Maingau pas. Werkt prima en geeft toegang tot heel wat laadpalen. Bij een snellader is de prijs ook erg laag: ik word voor 11 kWh en 16 kWh respectievelijk 0,90€ en 1,50€ aangerekend. Dat is dan te vergelijken met 0,69€/kWh wanneer ik diezelfde laadpaal activeer met TNM of Plugsurfing.
 
Check ergens via Chargemap een willekeurige Allego snellader en dan, net als bij Fastned, zijn de Chademo en CCS 50kW, en dan is er ook nog de 43 AC kW (voor Renault Zoe bv). Tesla adapter vereist voor de Chademo, is er soms, dat staat meestal ook wel op (de) Chargemap (app). Vb op afb. is Overschiestraat A'dam.
Suc6
View attachment 313533
@Bernie298 redelijk neutrale feitelijke info die ik hier poste leek me zo! Is er inmiddels iets heel erg anders bij de Allego snelladers?? Of wellicht bij die ene ad Overschiestraat, A'dam ??? Ik hoor het graag...
 
Hier staan meer details. Hachy on Twitter
@hachy_1 is leuk om te volgen, hij is ook de maker van de laadpas top 10 http://laadpastop10.nl/
Overgenomen tekst van voornoemde laadpastop10 link over het activeren is informatief!

Extra toelichting Maingau Link naar uitgebreide informatie over de Maingau laadpas
Het Maingau tarief is altijd €0,05 / minuut en werkt inmiddels op ALLE Fastned en Allego snelladers in Nederland maar ook op alle Allego snelladers in het buitenland.
Bij een gemiddelde snellader betekent dit ongeveer 7 cent per kWh (3x zo goedkoop als thuis)
De netwerken waar de Maingau pas op werkt (Fastned en Allego) bestaan allemaal uit minimaal 11kW laadpunten. Daarom staat de maximumprijs op € 0,27 / kWh. (€3,- voor 11kW)
Gebruik dus een andere laadpas voor tragere 3,7 kW laadpunten.
Changelog
6-7-2018: Informatie over Fastned ondersteuning toegevoegd bij de Maingau laadpas. Vanaf heden is de populaire Maingau pas dus op alle NL snellaad stations te gebruiken!
Tip: Wil je je maingau pas toevoegen aan de Fastned app als primaire betaalmethode, open dan de Maingau app (Einfach Strom Laden) en log hier in met je Maingau account.
Ga nu naar Nutzerkonto en kijk bij "E-Mobility-Account-ID". Je ziet iets als DE*MEG*C0000xxxx. Vul dit ID exáct zo in de Fastned App onder 'Ik' en dan 'betaalmethode'.
 
  • Informative
Reactions: nico180