Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zo ziet het er uit in de App, alle cijfertjes goed?

3B34830E-7744-411D-AA25-97D62699E337.jpeg
 
Ik vermoed dat het met automatische incasso te maken heeft.

Een aantal Maingau gebruikers maakt gebruik van een duits bank rekening nummer waarop Maingau direct kan innen. De rest met een NL bank rekening nummer ziet een debit charge op zijn account (en moet zelf de factuur naar Maingau Duitsland overmaken).

Ik heb fastned nog even gemailt en kreeg deze (standaard) reactie terug.

--

Dank voor je mail. Het klopt inderdaad dat er met een klein aantal laadpassen zich nog een probleem voordoet bij het registeren.
Samen met Maingau wordt hier momenteel hard aan gewerkt. Wij hopen op een spoedige oplossing. Helaas dus nog even geduld.

Fijn weekend toegewenst.
 
Er is geen noodzaak om de pas in de Fastned applicatie te koppelen. Je laadgedrag wordt in de Maingau app geregistreerd.
Gewoon laden met de pas. Ik heb dit weekend op 4 Fastned locaties prima kunnen laden.
De app van Fastned heb je alleen nodig als je op de wifi wil werken.


Nope. ik heb het net ff getest, geen succes. Maingau pas werkt op Allego, niet bij fastned. Bij Fastned een piepje als je de pas erlang haalt, en dan wordt je verzocht de APP te gebruiken.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Mijn ervaring is anders. Kabel aansluiten op auto, in aanraakscherm de Chademo selecteren en op start drukken, dan vraagt tie om de app te starten en dan hou je de pas voor de lezer. Even nadenken en scherm vertelt dat kaart is goedgekeurd en gaat tie laden.
Ik heb al geladen aan A2 zuidwaarts nabij Roermond, Eijsden, A2 noordwaarts nabij Geleen en A16 noordwaarts nabij Moerdijk.
Het grappige is wel dat de Maingau app de laadsessies nog niet heeft geregistreerd. Ik neem aan dat dat over een tijdje gebeurt als Fastned zijn data overduwt naar Maingau.
Van Allego zie ik wel direct in de Maingau app de laadsessie
 
Last edited:
B0A7FE40-1FE1-4230-9306-E50D11D804B5.jpeg Bovenstaande geprobeerd bij de FastNed locatie Portland op de Zuidring Rotterdam A15.

Maingau-pas werd niet herkend, maar kon de laadsessie wel starten via de FastNed app. Deze lader wordt overigens (nog) niet weergegeven in de Maingau-app.

Naast mij stond een ander elektrisch ding te laden aan een CCS, overigens foeilelijk. Je kan op zo’n moment niet tegelijk laden aan de Chademo, je moet wachten tot de ander klaar is of een andere lader gebruiken. Gelukkig staat er ook nog een 175kWh lader en die heb ik dus maar genomen, gaat helaas niet sneller dan de max. 50kWh, in praktijk zo’n 190km/uur.

Verder waardeloos voor het grote publiek, tenzij ze het aantal laadpunten makkelijk kunnen uitbreiden. Deze locatie is dus een uur “vol”.

B0A7FE40-1FE1-4230-9306-E50D11D804B5.jpeg
 
Pas ontvangen maar werkt niet bij FastNed in Nieuwegein (A27 - de Kroon). Pas aangeboden maar krijg ook een melding “ongeldige pas”. Kan de pad ook niet koppelen in de fastned app. Heb daarover een mail verstuurd naar fastned. Pas doet het wel goed bij Travelcard fastcharging langs de A2 (richting Utrecht).
 
Overgenomen tekst van voornoemde laadpastop10 link over het activeren is informatief!

Extra toelichting Maingau Link naar uitgebreide informatie over de Maingau laadpas
Het Maingau tarief is altijd €0,05 / minuut en werkt inmiddels op ALLE Fastned en Allego snelladers in Nederland maar ook op alle Allego snelladers in het buitenland.
Bij een gemiddelde snellader betekent dit ongeveer 7 cent per kWh (3x zo goedkoop als thuis)
De netwerken waar de Maingau pas op werkt (Fastned en Allego) bestaan allemaal uit minimaal 11kW laadpunten. Daarom staat de maximumprijs op € 0,27 / kWh. (€3,- voor 11kW)
Gebruik dus een andere laadpas voor tragere 3,7 kW laadpunten.
Changelog
6-7-2018: Informatie over Fastned ondersteuning toegevoegd bij de Maingau laadpas. Vanaf heden is de populaire Maingau pas dus op alle NL snellaad stations te gebruiken!
Tip: Wil je je maingau pas toevoegen aan de Fastned app als primaire betaalmethode, open dan de Maingau app (Einfach Strom Laden) en log hier in met je Maingau account.
Ga nu naar Nutzerkonto en kijk bij "E-Mobility-Account-ID". Je ziet iets als DE*MEG*C0000xxxx. Vul dit ID exáct zo in de Fastned App onder 'Ik' en dan 'betaalmethode'.

Bij mij werkt dit nu ook
 
Krijg je bij de aanvraag nog iets van een bevestigingsmailtje? Ik heb vanmorgen ook maar een account aangemaakt en een pasje aangevraagd. Zag wel dat mijn aanvraag “erfolgreich” oder so etwa was, maar had ook een mailtje verwacht. Had wel meteen toegang tot de app.
 
Krijg je bij de aanvraag nog iets van een bevestigingsmailtje? Ik heb vanmorgen ook maar een account aangemaakt en een pasje aangevraagd. Zag wel dat mijn aanvraag “erfolgreich” oder so etwa was, maar had ook een mailtje verwacht. Had wel meteen toegang tot de app.

Kijk hiervoor in dit draadje op ...page-4 even bij @Klaas, veel info en daar ook een link naar Elektrisch rijden kan altijd goedkoper: Nieuwe laadpas: Maingau Energie
en daar weer onderaan een link om achteraf gefactureerd te krijgen als je geen duitse Iban hebt. kZit ook in dat traject. Na dat 'geen duitse Iban' emailtje ( in t engels is okay ) kreeg ik binnen een dag bevestiging over facturering achteraf voor NL... Suc6
 
Kijk hiervoor in dit draadje op ...page-4 even bij @Klaas, veel info en daar ook een link naar Elektrisch rijden kan altijd goedkoper: Nieuwe laadpas: Maingau Energie
en daar weer onderaan een link om achteraf gefactureerd te krijgen als je geen duitse Iban hebt. kZit ook in dat traject. Na dat 'geen duitse Iban' emailtje ( in t engels is okay ) kreeg ik binnen een dag bevestiging over facturering achteraf voor NL... Suc6
Ging mij meer om een bevestigingsmailtje, wat je normaal krijgt als je je ergens voor aanmeldt. Dat hele verhaal daarna was mij wel duidelijk, thanks ;)
 
Ik kreeg dan weer volgend bericht van Fastned op mijn specifieke vraag met pas-id.
Even contact opnemen met Maingau.

Bedankt voor je bericht en vervelend dat je je pas niet kon toevoegen aan de Fastned app. Helaas hebben we jouw laadpas nog niet van Maingau in ons systeem ontvangen. Als we nieuwe laadpassen in ons systeem ontvangen zal jouw pas er hoogstwaarschijnlijk wel bij zitten. Je kunt voor de nogmaals Elfwegentocht controleren of je de laadpas kan toevoegen. Wanneer we je pas in ons systeem ontvangen kan ik niet aangeven omdat we hiervoor afhankelijk zijn van Maingau.
 
Ik kreeg dan weer volgend bericht van Fastned op mijn specifieke vraag met pas-id.
Even contact opnemen met Maingau.

Bedankt voor je bericht en vervelend dat je je pas niet kon toevoegen aan de Fastned app. Helaas hebben we jouw laadpas nog niet van Maingau in ons systeem ontvangen. Als we nieuwe laadpassen in ons systeem ontvangen zal jouw pas er hoogstwaarschijnlijk wel bij zitten. Je kunt voor de nogmaals Elfwegentocht controleren of je de laadpas kan toevoegen. Wanneer we je pas in ons systeem ontvangen kan ik niet aangeven omdat we hiervoor afhankelijk zijn van Maingau.

Heb gisteren exact dezelfde meldingen ontvangen van FastNed. Elke dag maar ff proberen