Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier wel de Sepa optie in de app, maar bij het invoeren van de Rabo rekening wordt vermeld "Diese IBAN ist ungultig" iemand al gelukt met de Rabobank?

Ja bij mij gelukt. Net mijn Rabo IBAN ingevuld, de Maingau app was trouwens ineens ook in het Nederlands, BIC werd vervolgens automatisch ingevuld en zo te zien ben ik nu geregistreerd.
Ik had wel vanochtend net een Maingau email ontvangen waarin de procedure als volgt werd beschreven.
upload_2018-11-10_12-6-15.png
 
Valt best mee ;)
Het is een Duits bedrijf die haar dienst factureert, dus in eerste instantie zal je het Duitse BTW tarief (19%) doorberekend krijgen, maar als je ondernemer bent, zou je je BTW-nummer aan hun kunnen doorgeven, zodat ze het het BTW-vrij zouden kunnen factureren. Mocht je dat niet hebben gedaan of niet mogelijk zijn, en je bent ondernemer, dan kan je nog via de website van de belastingdienst een formulier downloaden om de buitenlandse btw terug te vorderen (weet niet uit het hoofd of er een minimumbedrag is waar je aan moet voldoen alvorens de aangifte in te kunnen dienen, maar zou het niet vreemd vinden, in dat geval een kalenderjaartje facturen sparen en dan kijken of je het in kan dienen)
En, iemand al als BTW-ondernemer een factuur gekregen waarop dan te zien is hoe BTW wordt gefactureerd?
 
Maar ehhh... als ik het nu goed begrijp, als je met de vernieuwde app je bankrekeningnummer NL invult, worden de laadbeurten rechtstreeks afgeboekt? En als je het zo laat als het nu is, krijg je misschien nooit een rekening? :p
Nou ja hoe dan ook, je hebt je ooit geregistreerd bij Maingau neem ik aan? Dus er zal zelfs bij Maingau ook wel een moment komen dat ze eens gaan uitzoeken op welke laadpassen geen banknummer bekend is of nooit betalingen zijn ontvangen, etc etc. En dan is het feest over.... :eek: :D
 
Niemand?

Ik ben namelijk benieuwd of Maingau energie levert, in Nederland bijvoorbeeld, of een betaaldienst, vanuit Duitsland lijkt me dan. Wordt BTW verlegd, of NL BTW in rekening gebracht?
Sinds Aug dit jaar zo af en toe bij Fastned of Luminus/Q8 in België met de Maingau pas snelgeladen. Nog steeds geen factuur ontvangen..!
Toch iedere keer een 20-25kWh geladen. Wel recent zie post #283 hierboven sepa betaalmethode gedaan. Apart.
 
Je krijgt gewoon een factuur in de mail die je moet betalen. Er wordt 19% steuer in rekening gebracht.
Ze zijn niet snel maar die facturen komen echt wel.
Uitzondering is Fastned. Alles wat ik tot op heden bij Fastned heb geladen is nog niet op een factuur terecht gekomen en daar lopen ze nu ongeveer 3 maanden in achter