Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Het is geen boete systeem, je gebruikt een aansluiting.


Stel je koppelt pas aan om 10 uur in de avond. Moet je er om 2 uur uit om geen boete krijgen. Dan vind ik wel dat je deze tot pakweg 6 uur maf laten staan.

Want?

Stel je hebt een connection fee van 1 EUR/u, dan betaal je dus 4 EUR als je pas 's ochtends je auto om 6 uur verplaatst.

Je houd een plek bezet. Als jouw buurman in de nacht aankomt dan wil hij ook graag kunnen laden.
 
  • Like
Reactions: Unit106
Ik heb een keer de pas gebruikt en nooit meer. Mij was 1:32u aangerekend terwijl ik er 37 minuten heb gestaan.
Na meerdere malen gemaild te hebben, was het antwoord dat zij zich baseren op de informatie van uitbater (ionity)
Kan best zijn maar 1uur en 32 minuten laden met een soc van 40% in een model 3 ..... ik neem het risico dus niet meer...
 
Het probleem is dat je dan alleen mensen pakt die aangekoppeld staan. Ik heb minstens zo vaak last van auto’s (ook EV) die gewoon de parkeerplaats innemen. Geldt ook voor SUC’s trouwens, in mindere mate dat wel.

Ik neem aan dat je dan even parkeerbeheer belt? Die lossen dat probleem in de meeste gemeentes meestal snel op :)

Ik heb het wel eens gezien maar sporadisch. Vaker dat die plugin hybrides gewoon aangekoppeld staan voor nop de hele dag.
 
Het laadaanbieders cultuurtje wat aan het ontstaan is zorgt dat EV rijden in rap tempo duurder wordt voor degenen die niet thuis kunnen laden. Dit overstijgt het prijsniveau in TCO van iedere ICE. Als dit niet snel een half wordt toegeroepen zullen we de toename van EV’s snel zien dalen.
 
Het laadaanbieders cultuurtje wat aan het ontstaan is zorgt dat EV rijden in rap tempo duurder wordt voor degenen die niet thuis kunnen laden. Dit overstijgt het prijsniveau in TCO van iedere ICE. Als dit niet snel een half wordt toegeroepen zullen we de toename van EV’s snel zien dalen.

Dat is toch precies het doel waarom Shell Newmotion heeft overgenomen, en ik meen Total Pitpoint?
 
Zie ook Maingau verabschiedet sich ebenfalls vom Ionity-Netz - Edison - Heimat der Generation E

Hoop voor Ionity dat ze diepe zakken hebben. Door het Corona virus wordt er weinig gereisd en met de Duitse electrische auto's wil het nog niet echt lukken.
In dat betreffende artikel zit tevens een statement van EnBW, het moederbedrijf van Maingau:
Strompreis-Streit lässt Roaming-Partnerschaft von EnBW mit Ionity platzen

Vooral het laatste punt dat EnBW daarin noemt kan verklaren waarom Ionity (aandeelhouders: Volkswagen AG, BMW, Daimler, Ford) diep in die financiële buidels wil tasten: „Elektromobilitätskritiker genauso wie Klimawandelleugner können die Preismaßnahme zudem als Beleg einer vermeintlich nicht funktionierenden, batterieelektrischen Mobilität aufnehmen“.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Kreeg net deze email. Om de economie te stimuleren. :cool:

Aangepaste tarieven van 1 juli tot 31 dec

F4A713A4-1D36-4D5D-9557-02E30858FED4.png
 
Heeft iemand wellicht een idee wanneer je bij Maingau een laadsessie terug ziet? Heb de pas maandag voor het eerst gebruikt (al tijdje in huis), is gekoppeld aan Fastned en heb bij Fastned geladen.
Wilde graag zien of inderdaad het juiste tarief (34,11ct/kWh) wordt gerekend, maar na 4 dagen nog geen transactie in m'n Maingau account te vinden.