Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nou maingau kan dus ook de prullenbak in. DC voor 46,79ct/kWh en Ionity voor 73,11ct/kWh is dubbel of 3x zo duur als bij een SuC. Terwijl je bij andere laders vaak nog langer onderweg bent met al het gedoe met passen. Het was voorspeld en nu is het doorgevoerd. Helaas. Vraag me wel af hoeveel Ionity nog gaat leveren want daar stond al bijna niemand en de mensen die er stonden hadden vaak Maingau (zelfs in Frankrijk en Noorwegen).
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank
Ik vraag me toch af of de EU dit voor ogen had toen ze besliste om 20% van de kosten voor de uitbouw van Ionity voor eigen rekening te nemen. Het is natuurlijk helemaal triestig als je een EV hebt gekocht van een merk dat niet meedoet en je vaak moet snelladen. Ik had duidelijk het grote voordeel van het supercharger-netwerk niet door toen ik mijn keuze maakte. Mijn Maingua-pasje verwacht ik nu, zoals velen waarschijnlijk, terug te sturen.
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank
Eins E-Mobil volgt Maingau helaas: Neue Preise bei der eins energie Ladekarte ab 1.9. • emobly

Vanaf 1 Septermber ook daar tarieven flink omhoog...

Ab dem 1. September ist Schluss mit dem Einheitstarif und die Preise hängen sowohl vom Betreiber der Ladestation als auch von der Ladegeschwindigkeit ab. Ingesamt steigen die Preise deutlich an.

Ladestation AC DC
Standorte der eins energie 0,35 0,45
Standorte von Ionity n/a 0,85
Andere Betreiber in Deutschland 0,40 0,50
Andere Betreiber im Ausland 0,45 0,55
Alle Preise Euro/kWh inkl. USt.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FairFrank
Lkkr dan...
Wilde vandaag dan eindelijk de Maingau pas proberen. Dus bij Aire de Cambarette voor de zekerheid er af. Want er tegenover staan de sucs. Pas deed het al helemaal niet en vervolgens ingeprikt bij de suc en mail opgehaald en ook zo’n gezellig mail ontvangen. Nou die pas gaat retour of wat ook, hier heb je niks aan en en toekomst ook niet.
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank
Lkkr dan...
Wilde vandaag dan eindelijk de Maingau pas proberen. Dus bij Aire de Cambarette voor de zekerheid er af. Want er tegenover staan de sucs. Pas deed het al helemaal niet en vervolgens ingeprikt bij de suc en mail opgehaald en ook zo’n gezellig mail ontvangen. Nou die pas gaat retour of wat ook, hier heb je niks aan en en toekomst ook niet.
En je had je pas wel gekoppeld in je account en de betaal methode geselecteerd?
 
€31 voor 48kw, dat moet je niet te vaak doen als oplossing. Dat schiet, vind ik, echt het hele doel voorbij
Dat was nog met de newmotion pas, wel voor 79ct dus....
Dan kan je net zo goed gaan icen

Ik ben bewust overgestapt naar elektrisch rijden om geen diesel meer te verbranden onderweg. Dus, voor mij, is ICE niet evengoed. Het was me voor de aanschaf van de wagen al wel duidelijk dat je niet moet overstappen op een EV om goedkoper te rijden dan een ICE.

Ik hou de pas gewoon om in geval van nood bij Ionity terecht te kunnen, de pas kost toch niets en het is een fractie goedkoper dan mijn andere pas van plugsurfing. Ik vermoed dat ik inderdaad niet meer bij Ionity zal passeren.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Met een actuele zuinige Diesel in dezelfde grootteklasse kan je aan de helft van de Ionity-prijs op reis. . Wij zijn op een EV overgestapt uit milieuoverwegingen en rij-ervaring. Met onze gereden kilometers komen we niet in de buurt van de TCO van een ICE. De meesten bekijken het echter zuiver economisch en dat gaat de transitie niet voort helpen.
 
  • Like
Reactions: AustinP and JanG007
Ik hou de pas gewoon om in geval van nood bij Ionity terecht te kunnen, de pas kost toch niets en het is een fractie goedkoper dan mijn andere pas van plugsurfing. Ik vermoed dat ik inderdaad niet meer bij Ionity zal passeren.

In Duitsland is zijn er ook nog EnBW, Allego en Innogy snellaadpunten (ook 300KW+ ).
Die zijn nog wel "redelijk" (zie het niet meer goedkoop) te doen met Maingau.
 
En toch valt er iets te zeggen voor de hoogste prijzen voor een HPC. Daardoor blijven ze beschikbaar en worden ze alleen gebruikt door wie ze echt nodig heeft (of wie zich niet realiseert dat hij erg duur aan het laden is).
Tijdens de lancering was het goedkoper om je auto vol te laden aan een Ionity lader dan aan een 11 kw laadpaaltje. Dat kan de bedoeling niet zijn.
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank