Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de aanvrag voor de laadpas Autostrom-Tarif | MAINGAU Energie blijkt dat je de NL postcode de letters niet kan ingeven ( je krijgt een foutmelding).
Indien je toch verder wilt dan kun je alleen de cijfers van je postcode ingeven. Hierna voer je in het vakvan je woonplaats de letters van je postcode in voordat je je plaatsnaam invoert.
Dus als volgt;
1234
AB Voorbeeld

Dan komt het goed volgens Maingau.
 
Ik krijg ondanks deze instelling de foutmelding dat het niet gelukt en het later nog maar eens moet proberen.
Ik zie op de site ook geen laadpalen in de map staan.

2018-05-30_14-55-46.png
 
Ik heb geen enkel probleem ondervonden zoals hierboven beschreven. En ben keurig geregistreerd.

Geen betaal mogelijkheid opgeheven.

Mijn Duits is echter niet goed genoeg om te begrijpen wanneer het 2 cent en 5 cent tarief geldt.

Wie weet het wel?
 
Google kwam hiermee!

Enkele startup-probleempjes

Nederlandse IBAN
Zolang je de pas nog niet hebt kun je direct hun app (iPhone) (Android) gebruiken om de laadsessie te starten, echter bij het invullen van een niet-duitse IBAN geeft de app de melding dat deze niet geldig is.

Je kunt dus een Duitse (N26.com) IBAN aanmaken en deze koppelen, óf ze een mailtje sturen. Dan zetten ze het tarief op €0,00 per kWh
 
Hmm, registratie gelukt. En geaccepteerd in App. Rabo-IBAN invoeren werkt ook hier niet. Even afwachten op het vervolg. Net gelijk even geprobeerd bij een laadpaal: NFC werd al wel herkend, maar de App wilde eerst betalingsgegevens bevestigd hebben.
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Ook maar eens aangevraagd. Vooral voor onze vakantie straks in Denemarken, Publieke laadstations daar zijn nogal prijzig met 1,20 de kw. Aanmelden is gelukt, echter bij het willen toevoegen van een betaalmethode, druk ik op het vakje met "Debit" dan komt er een pop up je omhoog met "change data"of cancel. Na kiezen van Change data gebeurt er niets. Nou ja, het duurt nog even voor we gaan, dus wacht het nog maar af.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Jelger and shoot72
Ook maar eens aangevraagd. Vooral voor onze vakantie straks in Denemarken, Publieke laadstations daar zijn nogal prijzig met 1,20 de kw. Aanmelden is gelukt, echter bij het willen toevoegen van een betaalmethode, druk ik op het vakje met "Debit" dan komt er een pop up je omhoog met "change data"of cancel. Na kiezen van Change data gebeurt er niets. Nou ja, het duurt nog even voor we gaan, dus wacht het nog maar af.
Anders gewoon even bellen / mailen. Word het geregeld. Het zijn waarschijnlijk wat opstart perikelen.