Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • The final cut of TMC Podcast #29 is available now with topics time-stamped. We discussed the Tesla Cybertruck's expected 1 MW Ultra-Fast Charging capability, the Tesla Semi Delivery Event, the coming Model 3 refresh (project "Highland"), and more. You can watch it now on YouTube.

Marsh/Insure my tesla

FJWH

Member
Sep 6, 2020
25
28
NL
Beste mensen,

Hoe is jullie ervaring met Insure my Tesla/Marsh....Ik heb mijn model 3 nu dik 2 jaar en geen schade gehad dus nooit van de verzekering gebruik hoeven maken.
Zij schrijven echter maand na maand geen premie af. Eerst zeiden ze dat ze een nieuw computerysteem hadden en dat daarom een half jaar lang (!)geen incasso's plaatsvonden en nu weer maand na maand geen incasso (uiteraard geld op mijn rekening). Nu meerdere mails gestuurd en krijg ook geen contact met ze zelfs!

Iemand nog meer van dit soort ervaringen?

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
2,939
1,878
Naarden, NL
Volgens mij is Marsh niet echt meer in beeld.

Insure my Tesla (EAS) is gewoon een tussenpersoon. Ik was daar verzekerd maar gezien de hoge premies overgestapt naar ANWB. Apart is dat bij het naar de webpagina gaan ik allemaal waarschuwingen krijg van verlopen certificaten: dat geeft weinig vertrouwen :)

EAS heeft bij mij altijd gewoon de premie afgeschreven (jaarlijks), maar ze komen niet met alternatieven hoe je kan besparen. En de kosten van de tussenpersoon moeten toch ergens vandaag komen...

Ik had ze een mail gestuurd voor het verzekeren van mijn MY LR, na een week kreeg ik een offerte die niet voor mij bedoeld was...erg slordig en rommelig en nooit meer iets van ze gehoord. Zit nu bij Centraal beheer (10% korting met zilveren kruis), ANWB is ook aantrekkelijk zag ik.

Camelroel

Active Member
Oct 21, 2018
1,728
1,276
Lelystad
Ik had ze een mail gestuurd voor het verzekeren van mijn MY LR, na een week kreeg ik een offerte die niet voor mij bedoeld was...erg slordig en rommelig en nooit meer iets van ze gehoord. Zit nu bij Centraal beheer (10% korting met zilveren kruis), ANWB is ook aantrekkelijk zag ik.
Voor mij was Unive voordelig mede door pakket korting en geen extra volgsysteem nodig.

Gaston

Active Member
Mar 1, 2016
1,139
1,055
Netherlands
Eerder dit jaar heb ik mijn verzekering daar beëindigd, in de online portal. Ik kreeg direct een bevestiging en creditfactuur. De betaling kwam echter niet. Na 30 dagen, wat ik zelf een redelijke termijn vond, ben ik gaan informeren, herinneren en "vriendelijk doch dringend" verzoeken te betalen.

Ik kreeg iedere keer antwoord, en ook een keer uitleg over dat ze omschakelen naar een ander boekhoudsysteem.

Net op het moment dat ik er een incassobureau op wilde gaan zetten, kwam de betaling binnen. Toen waren er ongeveer
3 maanden verstreken.

Mijn conclusie was dat ze ter goeder trouw zijn en de zaken netjes willen afronden, ondanks de administratieve bende die daar heerst. Of dat nog steeds zo is, kan ik niet beoordelen.

Eerder dit jaar heb ik mijn verzekering daar beëindigd, in de online portal. Ik kreeg direct een bevestiging en creditfactuur. De betaling kwam echter niet. Na 30 dagen, wat ik zelf een redelijke termijn vond, ben ik gaan informeren, herinneren en "vriendelijk doch dringend" verzoeken te betalen.

Ik kreeg iedere keer antwoord, en ook een keer uitleg over dat ze omschakelen naar een ander boekhoudsysteem.

Net op het moment dat ik er een incassobureau op wilde gaan zetten, kwam de betaling binnen. Toen waren er ongeveer
3 maanden verstreken.

Mijn conclusie was dat ze ter goeder trouw zijn en de zaken netjes willen afronden, ondanks de administratieve bende die daar heerst. Of dat nog steeds zo is, kan ik niet beoordelen.
Er geldt een wettelijke storneringstermijn van 56 dagen na de laatste incasso. Dus misschien dat je daarom lang hebt moeten wachten (maar dan wel vreemd dat ze dat niet vermelden).

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC