Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Matige DAB+ ontvangst

This site may earn commission on affiliate links.
Al een paar weken erger ik me aan de ontvangst van alle DAB+ zenders in mijn model 3 (sept '19 met 82dkm en premium connectivity).
Het klinkt alsof er zeer regelmatig (meerdere keren per minuut) een soort miniscule hapering/glitch in de ontvangst is. De storing is op alle zenders identiek, dus het ligt niet aan één specifieke zender. Ik heb ook geen exact moment kunnen ontdekken waarop het precies begonnen is. Toen de spraakherkenning het bijvoorbeeld niet meer deed, was de link vrij snel gelegd naar een software update.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die een soortgelijke storing in de DAB+ ontvangst ervaren? Ik hoop uiteraard online de oplossing te vinden. Plan B is om bij het SEC te informeren.
 
Al een paar weken erger ik me aan de ontvangst van alle DAB+ zenders in mijn model 3 (sept '19 met 82dkm en premium connectivity).
Het klinkt alsof er zeer regelmatig (meerdere keren per minuut) een soort miniscule hapering/glitch in de ontvangst is. De storing is op alle zenders identiek, dus het ligt niet aan één specifieke zender. Ik heb ook geen exact moment kunnen ontdekken waarop het precies begonnen is. Toen de spraakherkenning het bijvoorbeeld niet meer deed, was de link vrij snel gelegd naar een software update.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die een soortgelijke storing in de DAB+ ontvangst ervaren? Ik hoop uiteraard online de oplossing te vinden. Plan B is om bij het SEC te informeren.
Dito in Model S
 
Hopelijk wordt het snel opgelost in een volgende software update maar dit duurt wel lang zo. Ik heb het niet alleen met radio, maar ook met bellen. Zodanig dat ik tegenwoordig maar losse oortjes de auto in meeneem om een beetje fatsoenlijk te kunnen bellen...
 
Hopelijk wordt het snel opgelost in een volgende software update maar dit duurt wel lang zo. Ik heb het niet alleen met radio, maar ook met bellen. Zodanig dat ik tegenwoordig maar losse oortjes de auto in meeneem om een beetje fatsoenlijk te kunnen bellen...
Al een serviceticket ingeschoten? Misschien is het een lokaal probleem. Of enkel op 1 bepaalde build van de wagen en weet Tesla het nog niet eens.
Ik heb alvast geen probleem.
 
  • Like
Reactions: diko
Al een serviceticket ingeschoten? Misschien is het een lokaal probleem. Of enkel op 1 bepaalde build van de wagen en weet Tesla het nog niet eens.
Ik heb alvast geen probleem.
Serviceticket ingeschoten, specifiek voor het niet kunnen bellen maar service center gaf aan dat het een software probleem moet zijn. Dus ik ben erg benieuwd naar 2023.6!
 
De radio- en muziekfuncties vond ik vervelend, maar telefonie toch wel essentieel. Heeft dus veel te lang geduurd, vind ik.

Hoe belangrijk jij een telefoon in de wagen acht, weet ik niet,. Maar als het echt moet, ben je voor 25€ gered door een oortje.

Stel dat deze update het probleem niet had opgelost, wie weet hoe lang had je nog zonder deftig telefoongesprek gezeten.
Zelf heb ik niets gemerkt van slechte telefoonontvangst, misschien ook omdat ik niet voor elke "scheet" mijn telefoon nodig heb ;-)
 
Hoe belangrijk jij een telefoon in de wagen acht, weet ik niet,. Maar als het echt moet, ben je voor 25€ gered door een oortje.

Stel dat deze update het probleem niet had opgelost, wie weet hoe lang had je nog zonder deftig telefoongesprek gezeten.
Zelf heb ik niets gemerkt van slechte telefoonontvangst, misschien ook omdat ik niet voor elke "scheet" mijn telefoon nodig heb ;-)
Wat een trieste reactie. Ik heb nooit gezegd dat ik het niet kon oplossen of dat de auto niet meer bruikbaar was. Ik rijd veel en had niet elk zakelijk gesprek direct een "scheet" willen noemen. Misschien moet ik wat kritischer worden, dus bedankt dat je me daar bewust van hebt gemaakt. Dank ook voor de moeite om de link te posten. Die had ik zonder jouw hulp nooit gevonden. 😉
 
  • Like
Reactions: Krisja
Wat een trieste reactie. Ik heb nooit gezegd dat ik het niet kon oplossen of dat de auto niet meer bruikbaar was. Ik rijd veel en had niet elk zakelijk gesprek direct een "scheet" willen noemen. Misschien moet ik wat kritischer worden, dus bedankt dat je me daar bewust van hebt gemaakt. Dank ook voor de moeite om de link te posten. Die had ik zonder jouw hulp nooit gevonden. 😉

Wat heb je wel ondernomen (als ondernemer) om het probleem op te lossen?
Heb je een service request ingediend? Heb je een melding gemaakt bij het Sec over je probleem?
Of heb je gewoon zoals we met z'n allen doen, gewacht op een oplossing?
Gelukkig leef jij al in 2023 en moest je niet (in het beste geval) stoppen aan een telefooncel om je klant te verwittigen dat je een uurtje later komt...