Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Matige DAB+ ontvangst

This site may earn commission on affiliate links.
Wat heb je wel ondernomen (als ondernemer) om het probleem op
Wat heb je wel ondernomen (als ondernemer) om het probleem op te lossen?
Heb je een service request ingediend? Heb je een melding gemaakt bij het Sec over je probleem?
Of heb je gewoon zoals we met z'n allen doen, gewacht op een oplossing?
Gelukkig leef jij al in 2023 en moest je niet (in het beste geval) stoppen aan een telefooncel om je klant te verwittigen dat je een uurtje later komt...
Inderdaad alles gedaan wat jij adviseert, maar denk wel dat het verstandig is om in de toekomst voor de zekerheid eerst jouw gouden tips te vragen. Dank nogmaals. 😉

P.s. Wel spijtig dan dat jij en "allen" blijkbaar niets hebben gedaan.
 
Inderdaad alles gedaan wat jij adviseert, maar denk wel dat het verstandig is om in de toekomst voor de zekerheid eerst jouw gouden tips te vragen. Dank nogmaals. 😉

Je lijkt me echt iemand om mee samen te werken. Goed te weten dat je alles hebt gedaan om het op te lossen. Wel spijtig dat je hier geen feedback over hebt gegeven zodat we met z'n allen wisten dat jij er al mee bezig was...
P.s. Wel spijtig dan dat jij en "allen" blijkbaar niets hebben gedaan.

Zoals ik al schreef: mij was het probleem helemaal niet opgevallen, maar ik ben dan ook niet zo belangrijk...

Terug on topic?
 
Wat zou er positief kunnen zijn aan een software update waarin ze eerder zelf gemaakte fouten herstellen en daar lang over doen? Begrijp me goed, ik ben over het algemeen juist erg positief over mijn Model S, maar heb ook geen behoefte om recht te praten wat gewoon krom is.

Liever constante updates met wat risico, dan zoals bij andere merken om de 2 jaar een update, die eigenlijk bij implementatie al verouderd is tov wat de technologie al kan en waar je voor moet betalen en ook nog eens naar de dealer voor moet.
Het is dit weekend de 4e keer dat ik het hier vermeld denk ik: managen op basis van uitzonderingen is voor mij geen goeie practice. Liever 0,1% fouten riskeren dan 99,9% opportuniteiten missen. Het mag nog 99-1 zijn of voor niet veiligheidsgerelateerde zaken zelfs 90-10. Zie ook de snelheid waarmee Tesla beter en goedkoper wordt. Zou niet mogelijk zijn als steeds alle risico's eerst moeten afgedekt zijn.
 
De radio- en muziekfuncties vond ik vervelend, maar telefonie toch wel essentieel. Heeft dus veel te lang geduurd, vind ik.
Ik had juist helemaal geen problemen met telefonie. Ook Teams via m’n mobiel werkte prima. Dat de problemen zich niet bij alle gebruikers op dezelfde manier manifesteerden is denk ik een teken dat de root cause niet iets simpels was als een buffer die te klein was o.i.d. Als het simpel op te lossen was had men dat wel gedaan. Het komt vaak genoeg voor dat releases binnen een dag of twee al opgevolgd worden door een bug fix.
 
Liever constante updates met wat risico, dan zoals bij andere merken om de 2 jaar een update, die eigenlijk bij implementatie al verouderd is tov wat de technologie al kan en waar je voor moet betalen en ook nog eens naar de dealer voor moet.
Het is dit weekend de 4e keer dat ik het hier vermeld denk ik: managen op basis van uitzonderingen is voor mij geen goeie practice. Liever 0,1% fouten riskeren dan 99,9% opportuniteiten missen. Het mag nog 99-1 zijn of voor niet veiligheidsgerelateerde zaken zelfs 90-10. Zie ook de snelheid waarmee Tesla beter en goedkoper wordt. Zou niet mogelijk zijn als steeds alle risico's eerst moeten afgedekt zijn.
En zo is ‘t. Iedereen die lang genoeg mee loopt in de IT kent die discussie ook. Streven naar perfectie en alle risico’s proberen af te dekken leidt tot vertraging en soms zelfs tot systemen die zo verouderd zijn dat dat het risico an sich wordt.
 
En zo is ‘t. Iedereen die lang genoeg mee loopt in de IT kent die discussie ook. Streven naar perfectie en alle risico’s proberen af te dekken leidt tot vertraging en soms zelfs tot systemen die zo verouderd zijn dat dat het risico an sich wordt.
Ik heb bij een klant ooit de Tesla way of working proberen verkopen voor IT (SAP) wijzigingen, maar is mij maar gedeeltelijk gelukt.
  • Wijziging doorvoeren in productie-omgeving, mits isolatie op user- of caseniveau (vb voor 1 order). If order = X (of user =Y), nieuwe code, else oude code. Alle betrokkenen in 1 meeting. Programmeur activeert wijziging, user test en geeft feedback.
  • Architect past design aan indien nodig. Programmeur wijzigt opnieuw.
  • Herhalen tot ok
  • Indien alles ok, wijziging actief maken voor meerdere users (afdeling), indien weer ok, wijziging actief maken voor iedereen. Eerste users zijn ambassadeurs voor de rest van de users: procedures aanpassen, training geven en eerstelijns support.